در کمیسیون بهداشت شهر رشت مطرح شد؛

۹ هزار متر املاک مخروبه در بازار رشت به حال خود رها شده اند/ دستفروشان هم جزو شهروندان هستند

 بیست و ششمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز برگزار شد.

۹ هزار متر املاک مخروبه در بازار رشت به حال خود رها شده اند/ دستفروشان هم جزو شهروندان هستند

به گزارش ۸دی، محمد حسن عاقل منش در این جلسه با اشاره به راهپیمایی روز ۲۲ بهمن اظهار کرد: مردم بار دیگر با حضور پرشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن با آرمان ها و ارزش های نظام پیمان می بندند.
وی با بیان اینکه ایجاد بازارچه های روزانه بسیار اقدام خوبی است و ایده شب بازار نیز می تواند مورد استقبال شهروندان باشد، افزود: امیدوارم مطالبات سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده های کشاورزی از سوی شهرداری رشت پرداخت و سازمان چابک تر به خدمت بپردازد.
عضو دیگر کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: ۹ هزار متر زمین در اطراف فروشگاه درخشان در داخل بازار رشت وجود داشته و در آن املاک مخروبه ای قرار دارد که سال هاست به حال خود رها شده اند.
اسماعیل حاجی پور افزود: صاحبان آن املاک آمادگی ورود برای همکاری با شهرداری رشت را دارند و می توانیم از این ظرفیت به منظور ایجاد پارکینگ استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه بازارچه های شهرداری رشت پراز خالی هستند تصریح کرد: این نقطه از بازار قابلیت تبدیل شدن به یک بازارچه مناسب را دارد .

 

در بخش دیگری از این جلسه اسماعیل حاجی پور با اشاره به اینکه نباید به گونه ای عمل کرد که تنها به ایجاد بازارچه های خصوصی بپردازیم و پس از آن به حال خودشان رهایشان کنیم، گفت: سرمایه گذار متقاضی به منظور ایجاد پارکینگ و بازارچه در پشت فروشگاه درخشان وجود دارد و باید این کار انجام شود.
وی با اعلام مخالفت از تشکیل بازار هفتگی در رشت تصریح کرد: اگر قرار باشد دستفروش را در دست ساماندهی کنیم نباید انتظار داشته باشیم که دستفروش یک روز فعالیت کند و مابقی روزها بیکار باشد و یقینا یک روز فعالیت در هفته به لحاظ معیشتی مشکلات فراوانی ایجاد می کند..
حاجی پور افزود: با تمام احترامی که برای بازاریان قائلم باید بپذیریم که دستفروشان هم جزو شهروندان هستند و به خاطر امرار و معاش به این کار روی آورده اند.

 

همچنین جلال الدین محمد شکریه عضو دیگر کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با بیان اینکه با تراکم بیش از اندازه واحدهای صنفی در کشور مواجه هستیم گفت: نگرانی عضو کمیسیون بهداشت درباره خالی بودن بازارچه ها صحیح است .
وی افزود: اگر سد معبر به درستی و با سیاست گذاری خاص نسبت به جمع آوری و هدایت دستفروشان به داخل بازارچه ها اقدام کند یقینا شاهد کاهش بسیاری از مشکلات خواهیم بود.
شکریه با اشاره به زمین جنب فروشگاه درخشان رشت تصریح کرد: ۹ هزار متر زمینی که در داخل بازار وجود دارد یک نگین است و بنده معتقدم این بازارچه باید روستایی سازی شده تا گردشگر جذب آن شود.
در این جلسه بودجه پیشنهادی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری رشت در سال ۹۷ به مبلغ سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تصویب شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه