رئیسی: رفع مشکلات کشور با بهره گیری از ظرفیت نخبگان امکانپذیر است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: با بهره گیری از ظرفیت نخبگان داخل کشور امکان برون رفت از شرایطی که دشمن برای ما ایجاد کرده است، وجود دارد و رفع مشکلات کشور امکانپذیر می شود.

رئیسی: رفع مشکلات کشور با بهره گیری از ظرفیت نخبگان امکانپذیر است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر شنبه در نشست صمیمی با دانشجویان، دانشگاهیان و خادمیاران در بیرجند افزود: دشمن به هیچ وجه راضی نیست که ملت ایران در کشور خود دستاوردی داشته باشد.
وی بیان کرد: علم و دانش اقتدار به همراه دارد و این دانش باید به بازار و تولید وصل شود و این یعنی ارتباط با دانشگاه و حوزه صنعت و تولید ایجاد شود.
وی با بیان اینکه مثلث علم، اقتصاد و سیاست یک کشور را توانمند می کند گفت: خراسان جنوبی با وجود اینکه در نقطه صفر مرزی قرار دارد اما کمترین آمار جرم و جنایت مربوط به این استان است.
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: هرچند مسئولان مربوط در خصوص تامین امنیت تلاش می کنند اما این امنیت پایدار مربوط به فرهنگ غنی و دین مداری مردم است.
وی گفت: فرهنگ مردم استان، آنها را از ارتکاب به جرم و جنایت باز می دارد و این سرمایه بزرگ خراسان جنوبی است.
حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: بهره وری ما از دریا مطلوب نیست در صورتی که در کشورهای اروپایی تولید ناخالص ملی از دریا ۵۰ درصد از دریاست و اقتصاد دریای آنها فعال است این میزان در ایران در خوشبینانه ترین حالت سه درصد است.
وی گفت: کشورهای همجوار ما و کشور هند به میزانی که ما پول نفت داریم از فضای مجازی و دیجیتال درآمد دارند.
وی اظهار کرد: زمینه های کار در کشور زیاد است و آنچه از سرمایه انسانی موفقیت داشتیم در حوزه هایی بوده که روحیه بسیجی و انقلابی وجود داشته است و حتما وضعیت شهرستان نهبندان (از توابع خراسان جنوبی) قبل از انقلاب با نهبندان امروز تفاوت دارد.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: وضعیت دانشجویی ما و استادان استان نسبت به قبل انقلاب بسیار رشد کرده و اینها به برکت انقلاب است که در کنار این داشته ها باید به دنبال جایگاه بهتر و برتر باشیم و آنچه بر ما واجب است توجه به موضوع تولید، اشتغال، کارآفرینی و افزایش بهره وری است.
وی افزود: ۶ سال قبل قضیه داعش شروع شد و آنها هر جنایتی را با پولی که از سعودی و اطلاعاتی که از صهیونیست ها و پشتیبانی و سلاح از آمرکایی ها داشتند انجام دادند و هیچ کس تصور شکست آنها را نداشت.
وی اظهار کرد: بعد از ۶ سال با حضور نیروهای مخلص و جانفشان بساط داعش جمع شد و مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند که ما خواستیم و انجام دادیم اما دشمن خواست و نتوانست انجام دهد.
رئیسی گفت: اتاق های فکر بسیاری از کارهای علمی و تکنیکی در دست ایرانی هاست و اگر بازار کار و تولید ایجاد شود همه این افراد به کشور بازمی گردند.
وی افزود: کشور و دانشگاه های ما توانایی رفع مشکلات کشور را دارد زیرا انقلاب ما مدنیتی را به عالم عرضه کرده و شاخصه آن این است که هم معنویت و هم سیاست در آن به هم پیوند می خورد.
وی اظهار کرد: در دنیا گفته شده که علم با ایمان سازگاری ندارد ولی انقلاب اسلامی ثابت کرد که بهترین دانشمند دلداده خداوند را می توان تربیت و بین علم و ایمان، سیاست و معنویت ارتباط ایجاد کرد.
رئیسی گفت: آستان مقدس حضرت رضا (ع) ظرفیت بزرگی است نسبت به کسانی که جایگاه مجاورت و همسایگی حضرت هستند مثل استان های خراسان جنوبی و شمالی که در اولویت قرار دارند و برنامه ریزی در آستان قدس با نگاه به خراسان بزرگ بوده است.
وی بیان کرد: امروز عشق به خدمت به علی بن موسی الرضا (ع) آرزوی همه مسلمانان است و می خواهیم با این عشق به نیازمندان کمک شود چون خدمت به امام رضا (ع) تنها در حرم مطهر نیست، خادم فقط در حرم نیست و مخدوم هم فقط زائر نیست.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: گروه های جهادی را فعال و حمایت کردیم و سال گذشته صدها گروه دانشجویی در نقاط مختلف خدمت کردند و حمایت از گروه های جهادی در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار کرد: بعد از انجام واجبات و ترک محرمات هیچ کاری واجب تر از گره گشایی از کار مردم نیست و با بضاعت موجود در آستان قدس، گام هایی ماندگار برای رفع مشکل مردم استان برخواهیم داشت.
رئیسی گفت: مقام معظم رهبری در دوره ریاست جمهوری خود گفته بودند که اقتصاد جنوبب خراسان سنگ است و این نوع سنگ که در نهبندان و سربیشه (از توابع خراسان جنوبی) وجود دارد در بسیاری از کشورهای مدعی اقتصاد با سنگ، وجود ندارد.
وی تصریح کرد: باید از ظرفیت سنگ های تزئینی در استان خراسان جنوبی برای تولید و اشتغال به درستی استفاده شود.
وی گفت: پیشرفت هایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بدست آمده بر کسی پوشیده نیست و گام های ارزشمندی برداشته شده اما وضع موجود ما با وضع مطلوب فاصله دارد و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به همه مسئولان این است که می توان وضع موجود را به وضع مطلوب نزدیک تر کنیم به شکلی که کمترین فاصله ایجاد شود و جامعه ای داشته باشیم که مشکلات امروز را نداشته باشد.
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری افزود: کشوری که منابع غنی نداشته باشد باید به راه های تامین منابع فکر کند اما کشور ایران با عنایت خداوند متعال منابع خدادادی دارد و باید به دنبال افزایش بهره وری استفاده از منابع باشیم.
وی بیان کرد: در بعضی کشورها نیروی انسانی کارآمد وجود ندارد اما در ایران نیروی متراکم کارآمد و جوان داریم و این از سرمایه های بزرگ کشور است.
رئیسی گفت: منابع و ذخایر موجود در کشور در کنار نیروی انسانی کارآمد انتظاراتی ایجاد کرده و آن انتظار این است که با همه تهدید و فشار دشمن می توان راه های برون رفت از این شرایط را ایجاد کنیم.
تولیت آستان قدس رضوی که ظهر امروز (شنبه) وارد بیرجند شد، فردا ضمن شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن مردم بیرجند در این آیین سخنرانی می کند.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه