وزیر ورزش: سامسونگ و Ioc به خواسته ما عمل کردند / به آن‌چه که مدنظرمان بود رسیدیم

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به عذرخواهی شرکت سامسونگ و کمیته برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی پس از موضع سرسختانه ایران گفت: به آن‌چه که مدنظرمان بود رسیدیم.

وزیر ورزش: سامسونگ و Ioc به خواسته ما عمل کردند / به آن‌چه که مدنظرمان بود رسیدیم

به گزارش ۸دی، مسعود سلطانی‌ فر، وزیر ورزش و جوانان بعدازظهر جمعه در حاشیه رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی در تبریز، در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، درباره اقدام غیراخلاقی کمیته برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی و هم‌چنین شرکت سامسونگ اظهار کرد: از ساعات اولیه که این برخورد نسنجیده و غیراخلاقی با ورزشکاران ایرانی انجام شد و از آن‌جا که ما این برخورد زشت را به دور از شان ملت ایران و هم‌چنین منشور المپیک می‌دانستیم بلافاصله موضع‌گیری سختی انجام دادیم و دستگاه دیپلماسی ایران و وزیر امور خارجه و هم‌چنین وزیران صنعت و معدن و ارتباطات نیز در این باره موضع گیری کردند تا اقدامات تنبیهی را انجام دهند.
او افزود: شرکت سامسونگ ابتدا این موضوع را بر گردن مسوولان برگزار کننده مسابقات انداخت اما با پیگیری‌هایی که انجام شد کمیته برگزاری بازی‌ها و هم‌چنین این شرکت از ایران عذرخواهی کردند و آن چه ما دنبالش بودیم محقق شد و طبیعتا مراحل بعدی نیز پیگیری خواهد شد.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه درباره برگزاری جام تختی در تبریز تصریح کرد: در راستای برنامه مدون تبریز ۲۰۱۸ که به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی معرفی شده است در صدد بودیم در جهت هر چه با شکوه‌تر شدن این برنامه میزبانی یک سری رویدادهای بین‌المللی را به استان آذربایجان شرقی و به خصوص شهر تبریز بدهیم. بر همین اساس نیز میزبانی ۶ یا ۷ رویداد بین‌المللی در رشته‌های مختلف را تا پایان سال ۲۰۱۸ به تبریز واگذار می‌کنیم.
سلطانی‌فر ادامه داد: از جمله این رقابت‌ها مسابقات جام تختی بود که با حضور ۱۴ کشور خارجی در تبریز در حال برگزاری است که این امر نشان دهنده اعتبار و سطح بالای این مسابقات است.
وی با بیان این که بررسی‌های کادر فنی تیم ملی و ارزیابی ما حاکی از این است که توانسته‌ایم به اهداف‌مان در این رقابت‌ها برسیم، گفت: هدف کادر فنی محک کشتی‌گیران جوان در این رقابت‌ها برای آماده‌سازی هر چه بیش‌تر در رویدادهای مهم بین‌المللی از جمله المپیک است. ما هم‌چنین مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک ۲۰۲۰ را در پیش داریم که امیدواریم کشتی بازهم برای کشورمان افتخارآفرین باشد.
سلطانی‌فر درباره سال پرترافیک کشتی ایران و برنامه‌ریزی وزرات ورزش برای حمیات هر چه بیش‌تر از این رشته گفت: فدراسیون کشتی جزو فدراسیون‌های مهم ماست و کشتی ریشه در هویت فرهنگی، تاریخی و ملی ما دارد. قلب کشتی جهان در ایران می‌تپد و این رشته همواره جزو بزرگ‌ترین افتخارآفرینان ورزش ایران بوده است کما این که ما در ۱۶ دوره المپیک تنها در ۴ رشته کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو و تک مدال دوومیدانی توانسته‌ایم به افتخار برسیم که کشتی بیش‌تری سهم را دارد.
وزیر ورزش در پایان نیز به سمت داوران و عوامل اجرایی برگزاری مسابقات رفت و با آن‌ها دست داد و خسته نباشید گفت.

منبع: انتخاب

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه