شباهت مردان اول دیپلماسی و فوتبال +تصاویر

کشتی ایران در جام جهانی در خاک آمریکا هم میزبان را برد هم روسیه را ،تا راه را به دیپلمات ها نشان دهد. اما به نظر می‌رسد دیپلماسی کشور به سیاست فوتبال‌مان شبیه‌تر است.

شباهت مردان اول دیپلماسی و فوتبال +تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صراط ،در شرایطی که با قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت های جام جهانی در خاک آمریکا، بسیاری از رسانه ها از پیوند سیاست و ورزش سخن گفته و خواسته اند کشتی‌گیران الگوی دیپلمات های ایرانی باشند، به نظر می رسد رفتار رییس دستگاه دیپلماسی کشور بیش از کشتی به رییس فدراسیون فوتبال شباهت داشته باشد.

پیش از آنکه محمدجواد ظریف دیپلماسی لبخند را به عنوان یکی از ابزارهای خود در مواجهه با طرف های غربی مذاکره کننده با ایران به کار گیرد، علی کفاشیان همین سیاست را در رویارویی با مشکلات روزافزون فوتبال کشور مورد استفاده قرار داده بود.

ظریف به دلیل لبخندهای خود در دیدارهای خارجی و البته گاه اخمش در داخل کشور بارها مورد انتقاد قرار گرفته بود و همین موضوع در مورد لبخندهای کفاشیان در اوج بی تدبیری فدراسیون فوتبال نیز مشاهده می شد.

هم ظریف دیپلماسی کشور در مواحهه با غرب را موفق می داند هم کفاشیان کارنامه فوتبال را قابل دفاع. با این وجود بسیاری از سیاسیون توافق ژنو را نه یک موفقیت که یک عقبگرد تحلیل می کنند همچنانکه بسیاری از فوتبالی ها نیز حتی عنوان بهترین فدراسیون فوتبال آسیا را – که یک بار فدراسیون کفاشیان آن را دریافت کرده بود –به یک شوخی تشبیه کرده بودند.

با این وجود، مردان اول دیپلماسی و فوتبال با لبخندهایشان شناخته شده اند؛ آن هم در هر شرایطی؛ چه از آنها انتقاد شود و چه تحسین شوند.

90974_346 90981_399 90985_749 90988_989 90986_655 90982_227 90975_813 90983_591

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
سید سجاد
معلومه درد های زیادی در زندگی دارن آخه خنده بر هر دردی دواست!!
در حاشیه