در خطبه های نماز جمعه شهرستان های گیلان مطرح شد:

مدیریت کشور بعد از انقلاب از دست بیگانگان گرفته شد/ کشورهای همسایه بخشی از امنیت خود را از نفوذ ایران می دانند

نماز جمعه امروز ۲۰ بهمن با حضور مردم و مسئولان در هشتمین روز از دهه مبارک فجر در سراسر شهرستان های استان گیلان برگزار شد. 

مدیریت کشور بعد از انقلاب از دست بیگانگان گرفته شد/ کشورهای همسایه بخشی از امنیت خود را از نفوذ ایران می دانند

به گزارش ۸دی، نماز جمعه امروز ۲۰ بهمن با حضور مردم و مسئولان در هشتمین روز از دهه مبارک فجر در سراسر شهرستان های استان گیلان برگزار شد، مشروح خطبه های نماز جمعه در برخی شهرهای گیلان به شرح زیر است:

امام جمعه موقت رشت:

کشور های همسایه بخشی از امنیت خود را از نفوذ ایران می دانند/ دولت پروژه خاصی برای افتتاح در گیلان نداشت

به گزارش خبرنگار «دیارباران» حجت السلام و المسلمین شفیع زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان رشت در تشریح آثار شکرگزاری در زندگی فردی و اجتماعی اظهار کرد: خداوند شکرگزاری را به عنوان دستوری فردی و اجتماعی برای برگشت اثرات و ثمرات و برکات عنوان کرده است.

وی افزود: اگر انسان شاکری باشیم خداوند برکاتی برای زندگی فردی و اجتماعی ما مشخص می کند بخصوص نمازگزاران جمعه بارها آثارشکر گذاری را لمس کرده و دیده اند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه اولین اثر و برکت گذاری شکرگراری افزایش نعمات است، افزود: خداوند نوید داده است که اگر انسان ها شکرگزار باشند نعمت افزایش پیدا می کند و مستمر می شود.

وی با بیان اینکه شکرگزاری باعث استمرار نعمت ها می شود، تصریح کرد: هرگاه خداوند نعمتی به انسان می دهد با شکر گذاری از خدا می خواهیم به صورت مستمر به ما آن نعمت را بدهد.

شفیع زاده با اشاره به گذشت انقلاب اسلامی پس از ۳۹سال، بیان کرد: انقلاب با تمام افت و خیز و سختی هایی که دارد همچنان روبه حرکت به جلو است.

امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در جمع نیروهای هوایی که تمام انقلاب های جهان هزینه های جانی و مالی زیادی را هزینه کرده اند، گفت: در انقلاب فرانسه حدود ۳۰میلیون نفر کشته شدند و در انقلاب چین، روسیه والجزایر نیر میلیون ها نفر کشته شدند.

وی‌با بیان اینکه شکرگزاری ملت ایران از این انقلاب باعث پایداری انقلاب شده است، گفت: این انقلاب ها هیچ کدام بر اساس آرمان های اولیه خود باقی نماندند و برچیده شدند ولی انقلاب اسلامی همچنان تازه و پویا تر از گذشته به دلیل شکرگزاری ملت ایران به مسیر خود ادامه می دهد.

شفیع زاده با اشاره به نظریه اندیشمندان درباره عدم تغییر مسیر رهبرهای انقلاب ایران بیان کرد: مردم به ویژه رهبری هیچ گاه تغییر مسیر و ذائقه نداشتند و رهبر انقلاب ایران از جنس مردم است.

وی با بیان اینکه شکرکراری باعث می شود انسان مشمول رضایت خداوند شود درباره آثار کفران نعمت خاطرنشان کرد: اگر کسی شکر گذار نباشد نعمت از فرد گرفته می شود و با کفران نعمت دچار عذاب الهی می شود.

حجت الاسلام شفیع زاده در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی درباره دستاوردهای انقلاب، اظهار کرد:‌ اگر ما دستاورد و آوردهای انقلاب واقع بینانه به نمایش بگذاریم و افراد داخلی و خارجی منصف باشند این دستاوردها را تحسین می کنند‌.

وی با بیان اینکه دستاوردهاز انقلاب شگفت انگیز است، ادامه داد: این نشان دهنده ضعف ما است که دستاوردهای این انقلاب را به خوبی نمایش نگذاشته ایم و فقط سالی یکبار در ۲۲بهمن دستاوردها را بصورت ناقص و دست و پاشکسته عنوان می کنیم.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به نقش رسانه های غربی در ضعیف جلوه دادن دستاوردهای انقلاب ایران بیان کرد: غرب با امپراطوری های رسانه ای، جو سازی و نقطه ضعف گیری ها باعث کمرنگ شدن انقلاب اسلامی ایران شده است.

شفیع زاده با بیان اینکه نارضایتی های اخیر مانند لایه ساینده ای علیه انقلاب است، افزود: ضعف های اقتصادی قابل حل شدن و دم دستی هستند ولی رسانه های معاند از آنها علیه نظام استفاده می کند.

وی با بیان اینکه نظام در صدها حوزه به پیشرفت و توسعه دست یافته است ولی ضعف در یک حوزه اقتصای باعث ضربه به نظام شده است، گفت: دولت می بایست مانند سایر کشورها مشکلات اقتصادی که تمام کشور وزندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است را رفع رجوع کند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به امنیت جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: امنیت ایران با توجه به شرایط فعلی دنیا امری شگفت انگیز در چشم برای همه جهان است.

**کشور های همسایه بخشی از امنیت خود را از نفوذ جمهوری اسلامی ایران می دانند

وی تصریح کرد: امنیت کشور تنها داخلی نیست بلکه ایران باعث امنیت منطقه شده است و علنا کشور های همسایه بخشی از امنیت خود را بر اساس نفوذ جمهوری اسلامی ایران می دانند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اقتدار بی مثال ایران در طول تاریخ کشور، گفت: ایران تا پیش از انقلاب در طول تاریخ تو سری خور بوده است و امروز انقلاب بگونه ای باعث اقتدار کشور شده است که کسی جرأت ندارد ما را تهدید کند هرچند که از خطوط قرمز استکبار بی ترس عبور کردیم.

شفیع زاده درباره استقلال و نفوذ سیاسی انقلاب اسلامی ایران، بیان کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی کشور، ملت و شاه ایران تحت نفوذ و تحقیر غرب قرار داشت ولی در این ۴۰سال تاثیر گذاری و نفوذ سیاسی ایران بصورتی است که در دنیا تاثیر گذار هستیم و معادله ای در متطقه نیست که بخواهد به سرانجام برسد ولی بدون هماهنگی ایران انجام شود.

وی با اشاره به نفوذ معنوی ایران، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل اعتقادات و اسلامی بودن انقلاب آن، در جهان محترم است و تئوریسن های غربی نگرانند که اسلام سراسر جهان را فرا بگیرد.

**اگر پای منافع ملی باشد همه کشور یک ید واحد می شود

امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به اسلام هراسی استکبار ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران طوفانی است که باعث شده است دشمنان از ترس چهره اسلام را مخدوش و خراب کنند و باعث اسلام هراسی شدند تا چهره اسلام را مخدوش کنند.

شفیع زاده با بیان اینکه برخی روشن فکرنماها انقلاب ایران را یک جرقه کوتاه مدت می دانند، گفت: بنا به فرمایش مقام‌معظم رهبری انقلاب یک موجود زنده، پیش رونده و همراه ساز است و این همراه سازی در عراق، سوریه، افغانستان کاملا نشان دهنده زنده و جان دار بودن انقلاب است.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان بدانند اتفاقات داخلی کشور اختلاف خانوادگی است و اگر لازم باشد پای تریبون ها صدها بار همدیگر را انتقاد میکنیم‌ولی اگر پای منافع ملی باشد همه ما یک ید واحد می شوند.

شفیع زاده با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در راهپیمایی ۲۲بهمن امسال گفت: با توجه به فرمایش رهبری و تحولات داخلی و خارجی امسال موظفیم هرکدام از ما چندنفر را همراه خود ببریم.

بزرگترین افتتاحیه دولت در استان مسکن محرومین بود که کار سپاه است

امام جمعه موقت رشت با اشاره به برنامه های افتتاحیه طرح های عمرانی خطاب به مسئولین استان گیلان، بیان کرد: آنچه که مردم از افتتاحیه های دهه فجر انتظار داستند بیش از این پروژه هایی بود که برخی از آن‌ها در شان مردم نبوده است بود.

وی با بیان اینکه افتتاحیه های دهه فجر باید بگونه ای باشد که موجب دلگرمی و تحسین مردم نسبت به انقلاب شود گفت: هزینه یک دقیقه ای که صدا وسیما گیلان برای پخش و انعکاس این افتتاحیه ها انجام داد بیش از ارزش این‌پروژه ها است.

امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به افتتاح پروژه مسکن مهر و با بیان لینکه دولت می بایست کارهای تبلیغاتی را کنار بگذارد، خاطرنشان کرد: دولت چیز خاصی برای افتتاح در استان‌گیلان نداشته است و بزرگترین افتتاحیه مربوط به مسکن محرومین بود که کار سپاه پاسداران بود.

 

امام جمعه منجیل:

مردم در ۲۲ بهمن مشت محکمی یاوه گویی های دولت آمریکا خواهد زد/ آمریکا بداند ملت ایران برای محو اسرائیل مصمم است

به گزارش هشت دی به نقل از زیتون خبر، حجت الاسلام والمسلمین سیداعلا خضری در نماز عبادی و سیاسی جمعه منجیل که با حضور نمازگزاران ولایی این شهر در مسجد طاهریه برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی برگرفته و وابسته نهضت حسینی است.

وی با بیان اینکه فقط خطا و گناه دیگران را نبینیم، ادامه داد: گاهی به دیگران امر به معروف و نهی از منکر می کنیم اما رفتار و کردار خودمان را نمی بینیم که همان گناه را مرتکب می شویم.

خطیب جمعه منجیل، با تاکید بر اینکه در انجام امور باید خدا را ناظر بر اعمال خود بدانیم، بیان داشت: عده ای برای اینکه رئیس بشوند و خودشان را نشان بدهند وارد معرکه می شوند.

حجت الاسلام خضری، افزود: امام با صدق و توکل به خدا برای شکل گیری انقلاب اسلامی قدم برداشت و نتیجه اش پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی، ادامه داد: یک انقلابی و کسی که توکل به خدا دارد نباید از زرق و برق باطل بترسد و صحنه را خالی کند.

امام جمعه منجیل، ضمن دعوت عموم مردم برای حضور حماسی در راهپیمایی ۲۲ بهمن، بیان داشت: مردم در ۲۲ بهمن مشت محکمی یاوه گویی های دولت آمریکا خواهد زد.

حجت الاسلام خضری، تاکید کرد: آمریکا بداند ملت ایران برای محو کردن اسرائیل مصمم است و تا رسیدن به این هدف بزرگ دست از مبارزه بر نمی دارد.

وی افزود: نیروهای سپاه و نیروهای نظامی مقتدرانه در مقابل داعش ایستادند و پوزه اش را به خاک مالاندند.

خطیب جمعه منجیل، تاکید کرد: این خواسته مردم است که جلوی نفوذ سیاسی، اقتصادی دشمن به کشور را بگیرید و نگذارید اقتدار کشور آسیب ببیند.

 

امام جمعه تالش:

مدیریت کشور بعد از انقلاب از دست بیگانگان گرفته شد/ نباید دچار حزب بازی و گروه بازی شویم

به گزارش ۸دی به نقل از مریان خبر، حجت السلام محمد امین نقدی امام جمعه تالش در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه در آستانه فرارسیدن ایام الله ۲۲ بهمن هستیم سالروز پیروزی مردم ایران بر حکومت پهلوی هستیم، اظهار کرد: این ایام را خدمت خانواده شهدا، ایثارگران و تمام مردم تبریک عرض می کنم.

وی با بیان اینکه این انقلاب ویژگی های بسیاری دارد، گفت: از آثار انقلاب اسلامی ما این است که مدیریت کشور ما از دست بیگانگان گرفته شده است.

امام جمعه تالش با اشاره به اینکه رضا خان توسط انگلیسی ها به قدرت رسید و توسط آنها از قدرت کنار گذاشته شد، افزود: الان مردم با رأی خود مسئولان را انتخاب می کنند و این استقلال از آثار ارزشمند انقلاب است.

حجت الاسلام نقدی ادامه داد: مردم در قبل از انقلاب از حداقل امکانات بهره مند بودند در روستاهای اطراف تالش جاده، برق و… رویا بود امکاناتی نبود، هیچ خدمات کشاورزی نبود.

وی با بیان اینکه بزرگان شرایط آن زمان را برای جوان ها بازگو کنند، گفت: به وضع مطلوب نرسیدیم ولی خیلی از وضع قبل از انقلاب فاصله گرفته ایم.

امام جمعه تالش افزود: به ایرانی ها را اجازه نمی دادند در کارهای صنعتی و .. ورود کنند و از ایرانی ها فقط به عنوان کارگر ساده استفاده می کردند.

حجت الاسلام نقدی با بیان اینکه در زیر سایه جنگ، تحریم و ترور ملت ما راه خود را ادامه داد، گفت: باید رسانه ها، خبرگزاری ها و جرائد و صداوسیما این ها را به مردم بگویند.

وی با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب اسلامی بود و باید به این نکته توجه ویژه شود، گفت: بزرگترین ویژگی انقلاب ما مکتبی و اسلامی بودن آن است.

**حزب بازی و گروه بازی از آفات انقلاب است

امام جمعه تالش با بااشاره به سخنان رهبر انقلاب، گفت: مردم مردم ما از انقلاب خسته نشده اند خستگی مردم از فساد است.

وی با بیان اینکه انقلاب ما به چهل سالگی خود می رسد، گفت: ما امروز به روحیه دهه شصت احتیاج داریم ما باید برگردیم به دهه ۶۰، نباید از روحیه جهادی فاصله بگیریم.

امام جمعه تالش با بیان اینکه باید به مسیر اصلی اسلام توجه داشته باشیم، افزود: حزب بازی و گروه بازی از آفات انقلاب است و نباید نسبت به امور ملت بی تفاوت باشیم.

 

امام جمعه ماسال:

 گسترش خدمات مادی و معنوی در سراسر کشور/ انعکاس خدمات نظام به مردم ضروری است

به گزارش۸دی به نقل از ماسال نیوز؛ حجت الاسلام سید هادی موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ماسال با اشاره به برخی سخنان در خصوص ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی گفت: حفظ و بقای نظام در عین بیان موضع و پیشبرد گفتمانش در دنیا، خود بهترین دلیل برای کارآمدی نظام است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در این سال‌ها دستاوردهای عظیمی داشته است، اظهار داشت: از همان آغاز انقلاب، دشمنان داخلی وخارجی دردسر های عظیمی از جنگ نابرابر تحمیلی تا جنگ نرم را برای مردم تراشیدند.

امام جمعه ماسال  با اشاره به غلبه‌ی ملت ایران بر همه چالش های این سال‌ها عنوان کرد: همین مقاومت و خسته نشدن مردم و نظام و فائق آمدن بر مشکلات یکی از دستاورد های بزرگ انقلاب اسلامی است.

موسوی افزود: گسترش خدمات مادی و معنوی به جای جای کشور یکی دیگر از دستاورد های بزرگ انقلاب اسلامی که قابل مقایسه با هیچ زمانی نیست.

امام جمعه ماسال پیشرفت علمی را از دیگر نقاط قوت انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: امروز پایه توسعه و قدرت همین علم است و دیدیم که پیشرفت های علمی کشورمان به حدی حیرت آور بود که بیگانگان را به تعجب وا داشت.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان ایجاد زیرساخت های فنی و مهندسی را از دیگر عرصه های پیشرفت جمهعوری اسلامی بیان کرد و تصریح کرد: هرگاه بیگانگان این گسترش زیر ساخت هارا از نزدیک دیدند در برابرش اظهار شگفتی کردند.

امام جمعه ماسال انعکاس خدمات نظام به مردم را ضروری عنوان کرد و گفت: عنوان نمودن خدمات منت نهادن به مردم نیست بلکه وقتی مردم بدانند مسئولینشان در این شرایط سخت تحریم ها اینگونه به آنان خدمت می‌کنند دلدادگی شان به نظام خودشان بیشتر می سود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به انتقال آرمان های انقلاب اسلامی ایران به نسل های بعدی و سایر ملل جهان، بیان کرد: این از افتخارات نظام است که نسلی همچون احمدی روشن ها و حججی ها بدون آنکه امام و انقلاب و جنگ را ببینند تربیت کرد.

این خبر در حال بروزرسانی است

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه