بارانداز ریلی آستارا به کشورهای CIS متصل شد

مدیر کل راه آهن شمال غرب ایران گفت : بارانداز ریلی آستارا به کشورهای CIS متصل و از طریق این خط ریلی ، غلات ، مواد نفتی و معدنی و سایر محموله ها جابجا خواهد شد.

بارانداز ریلی آستارا به کشورهای CIS متصل شد

به گزارش ۸دی، علی خدایی در جریان ورود آزمایشی نخستین قطار باری از اروپا (سن پترزبورگ روسیه) به جمهوری اسلامی ایران از مسیر ریلی آستارا و راه اندازی آزمایشی بارانداز بین المللی آستارا در خاک کشور ، در جمع خبرنگاران خبرگزاری ها ، اظهار کرد : تکمیل کریدور حمل و نقل شمال – جنوب یکی از اولویت های همکاری های اقتصادی دو جانبه و منطقه ای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان محسوب می شود.

وی توسعه همکاری های ریلی را از مهمترین اهداف دو کشور برشمرد و ادامه داد: در همین راستا خط ریلی آستارا – آستارا تکمیل شده است و نخستین رام قطار با ۶ واگن که هر کدام قابلیت حمل ۵۵ تن بار را دارند با محموله بار آزمایشی MDF و تخته نراد که متعلق به چند شرکت خصوصی می باشد ، وارد بارانداز آستارا در خاک جمهوری اسلامی ایران شد.

وی در ادامه از تفاهم نامه همکاری بین دو دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان سخن گفت و تصریح کرد: ورود این قطارها به بارانداز آستارا تداوم خواهد یافت.

خدایی با تأکید بر اینکه از مسیر فوق ، غلات ، مواد نفتی و معدنی و سایر محموله ها جابجا خواهد شد ، اضافه کرد: به طور مستمر قطار وارد بارانداز آستارا خواهد شد و با توجه به تقاضاهای بسیاری که داریم ، پیش بینی می کنم به طور متوسط در هر هفته میزبان دو قطار باری با تعداد واگن های بیشتر باشیم.

وی با اشاره به اینکه بارانداز آستارا به کشورهای CIS تا فنلاند متصل شده است ، گفت : برنامه پیش روی توسعه بارانداز آستارا می باشد که با سرمایه گذاری قابل توجه کشور جمهوری آذربایجان این مهم محقق خواهد شد.

مدیر کل راه آهن شمال غرب کشور از راه اندازی بخش مسافری این خط ریلی در آینده سخن گفت و یادآور شد: این پروژه در فروردین ۱۳۹۷ توسط روسای جمهور دو کشور به شکل رسمی افتتاح خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه