مسئول امور قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد

برگزاری بیست‌وسومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی گیلان ‌

مسئول امور قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان میزبان بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواهد بود.

برگزاری بیست‌وسومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی گیلان ‌

به گزارش هشت دی،حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن خواه  در رشت، با گرامیداشت ایام دهه فجر و تقارن آن با ایام فاطمیه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان میزبان بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان می‌توانند در شش رشته آوایی، معارف، پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری به‌صورت جداگانه شرکت کنند بیان کرد: بخش آوایی این سری از مسابقات، شامل ۱۵ رشته ازجمله قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، ترجمه خوانی، حفظ سوره واقعه با ترجمه، حفظ یک، سه، پنج، ۱۵، ۲۰ و حفظ کل قرآن کریم است.

مسئول امور قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام مرحله مقدماتی تا پایان اسفندماه سال ۹۶ است گفت: برگزاری مرحله مقدماتی این مسابقات در اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ خواهد بود.

حسن خواه اذان، دعا، مناجات خوانی، آیین سخنوری، همخوانی و تواشیح را از دیگر رشته‌های بخش آوایی این سری از مسابقات دانست و افزود: بخش معارف قرآنی شامل ۹ رشته ازجمله، آشنایی با احادیث اهل‌بیت (ع)، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام پرسمان قرآنی و سبک زندگی قرآنی است.

وی با اشاره به بخش پژوهشی بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: بخش پژوهشی شامل چهار رشته مقاله‌نویسی، تألیف کتاب، بررسی و نقد کتاب و تلخیص کتاب خواهد بود.

مسئول امور قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بخش فناوری شامل دو رشته، ازجمله تولید اپلیکیشن و ربات و کانال‌های مجازی قرآن است اظهار کرد: بخش ادبی شامل چهار رشته شعر نو و کلاسیک، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی است.

حسن خواه با اشاره به رشته‌های بخش هنری این مسابقات تصریح کرد: بخش هنری شامل ۹ رشته خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق و منبت، طراحی پوستر، نمایش و سینما خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه متقاضیان باید هر چه سریع‌تر برای ثبت‌نام و شرکت در این سری از مسابقات اقدام نمایند گفت: با عنایت به ازدحام ثبت‌نام از سوی شرکت‌کنندگان در روزهای آخر و درنتیجه اشکالات احتمالی خطوط اینترنتی سایت، بهتر است هرچه سریع‌تر ثبت‌نام صورت بگیرد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه