موز ارزان شد/ قیمت انواع میوه و تره بار در بازار

در هفته های اخیر قیمت انواع میوه و تره بار در بازار تغییر چندانی نداشته است و تنها نرخ موز با افزایش قیمت روبرو شده است.

موز ارزان شد/ قیمت انواع میوه و تره بار در بازار

به گزارش هشت دی،در هفته های اخیر قیمت انواع میوه و تره بار در بازار تغییر چندانی نداشته است و تنها نرخ موز به عنوان یکی از اقلام اصلی سبد میوه خانوار با افزایش قیمت روبرو شد.

آخرین بررسی از بازار میوه و تره بار حاکی از آن است که نرخ هر کیلو نارنگی ۳ تا ۷ هزار و ۵۰۰، پرتقال جنوب ۵ تا ۸ هزار، پرتقال شمال ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، لیموشیرین ۳ تا ۵ هزار، انار ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار،کیوی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ و موز ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان است.

یکی از فروشندگان میوه کمبود عرضه موز را دلیل اصلی نوسانات قیمت دانست و افزود: با توجه به شرایط کنونی، امکان پیش بینی قیمت در روزهای آتی در بازار وجود ندارد.

کاهش ۵۰۰ تومانی نرخ موز در میدان

علی صابری رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از فراوانی میوه در بازار خبر داد و گفت: با توجه به فراوانی انواع میوه، نگران نوسان قیمت در بازار شب عید نیستیم.

وی نوسان نرخ ارز، افزایش قیمت جهانی و تغییر تعرفه واردات از ۵ به ۲۰ درصد را دلیل اصلی گرانی نرخ موز در روزهای اخیر اعلام کرد.

صابری از کاهش ۵۰۰ تومانی نرخ موز در میدان خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو موز با نرخ ۵ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار عرضه می شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار ادامه داد: اگرچه در ماه های اخیر فیلیپین سهمیه موز صادراتی به ایران را کاهش داده بود، اما پس از رایزنی های مجدد قراردادهایی میان تجار دو کشور منعقد شده است.

وی نرخ هر کیلو انار ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هر کیلو انگور شاهرودی با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، پرتقال تامسون شمال هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۸۰۰، پرتقال خونی شمال ۲ تا ۳ هزار، پرتقال جنوب ۳ تا ۴ هزار، توت فرنگی ۶ تا ۱۰ هزار، خرمالو ۶ تا ۷ هزار و سیب هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان در میدان عرضه می شود.

صابری ادامه داد: اکنون نرخ هر کیلو نارنگی انشو ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، نارنگی بندری ۵ تا ۸ هزار، نارنگی تخم پاکستانی ۲ تا ۳ هزار، هندوانه هزار تا هزار و ۵۰۰، لیموشیرین ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ و کیوی هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان است.

این مقام مسئول نرخ هر کیلو خیار رسمی هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: همچنین نرخ هر کیلو خیارگلخانه هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار و۲۰۰، سیب زمینی ۶۰۰ تا ۹۰۰ تومان، پیاز زرد هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۶۰۰، پیاز قرمز هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار، شلغم ۷۰۰ تا هزار و ۲۰۰،لیمو ترش سنگی ۷ تا ۹ هزارتومان است.

وی با اشاره به نرخ سایر صیفی در میدان میوه و تره بار بیان کرد: هم اکنون هر کیلو فلفل دلمه رنگی با نرخ ۵ تا ۶ هزار و ۵۰۰، فلفلدلمه سبز هزار تا هزار و ۵۰۰، لوبیا ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، گوجه فرنگی گلخانه هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، گوجه فرنگی نو ۸۰۰ تا هزار و ۵۰۰، هویج ۵۰۰ تا ۹۰۰، کاهو پیچ سالادی ۴۰۰ تا ۷۰۰ و کاهو رسمی ۴۰۰ تا ۶۰۰ تومان عرضه می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه