فرماندار شهرستان آستارا مطرح کرد

ظرفیت ملی و فراملی راه‌آهن بین‌المللی آستارا- آستارا / راه‌آهن آستارا- آستارا با منافع ملی گره‌خورده است

فرماندار شهرستان آستارا در آستانه ورود آزمایشی نخستین قطار باری حاوی شش واگن تخته‌ام.دی. اف به این شهرستان از طریق خط ریلی آستارا- آستارا گفت: راه‌آهن بین‌المللی آستارا- آستارا ظرفیت متحول کردن کشور و کشورهای ذی‌نفع را نیز دارد.

ظرفیت ملی و فراملی راه‌آهن بین‌المللی آستارا- آستارا / راه‌آهن آستارا- آستارا با منافع ملی گره‌خورده است

به گزارش هشت دی،یونس رنجکش شامگاه روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مراحل ساخت بارانداز ریلی آستارا- آستارا اظهار کرد: راه‌آهن بین‌المللی آستارا- آستارا با منافع ملی گره‌خورده و نباید هیچ مدیری با بینش صرفاً سازمانی به آن نگاه کند.

وی با بیان اینکه همه بر اهمیت پروژه بین‌المللی راه‌آهن آستارا- آستارا آگاهی و جایگاه شهرستان و استان گیلان را در این پروژه ملی لمس کرده‌اند خاطرنشان کرد: بر این اساس علاوه بر دولت که پیگیر جدی این پروژه است شاهد حضور و ارزیابی تجار و فعالان اقتصادی خارجی نیز در این زمینه هستیم.

فرماندار شهرستان آستارا با اشاره به اینکه عزم و اراده ملی دولت جهت اجرای این پروژه بین‌المللی با توجه به ترسیم منافع ملی تعریف‌شده است بیان کرد: باید همه تلاش کنند مشکلات جزئی مانع اجرای آن نشود و پیش‌بینی‌ها و تدابیر لازم جهت جلوگیری از هرگونه مشکل باید اعمال شود.

رنجکش با بیان اینکه راه‌آهن آستارا- آستارا نه‌تنها می‌تواند شهرستان آستارا و استان گیلان را متحول کند بلکه ظرفیت متحول کردن کشور و کشورهای ذی‌نفع را نیز دارد گفت: این موضوع برای قدرت‌های اقتصادی دنیا کاملاً مشهود و قابل‌لمس بوده و باید از ظرفیت به‌جان‌آمده در مسیر منافع ملی و پیشرفت کشور استفاده شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا با بیان اینکه امکان دارد مشکلی در حوزه تعریف کارکردهای سازمانی وجود داشته باشد گفت: این تعاریف سازمانی و کارکردها و اتفاقاتی که در سازمان می‌افتد همه در مسیری است که می‌توانیم به منافع ملی برسیم و اصل برای ما منافع ملی نظام، کشور و مردم است.

وی به ورود آزمایشی نخستین قطار باری حاوی شش واگن تخته‌ام.دی. اف به شهرستان آستارا از طریق خط ریلی آستارا- آستارا اشاره کرد و افزود: بار این قطار روسی قرار است ظهر روز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه در بارانداز راه‌آهن بین‌المللی آستارا- آستارا در خاک جمهوری اسلامی ایران تخلیه شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه