سخنگوی فراکسیون گردشگری مجلس :

آل سعود نمی‌تواند مدیریت مناسک حج را بر عهده بگیرد

سخنگوی فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجربه‌های تلخ مدیریت ضعیف آل سعود در مناسک حج گفت: آل سعود نمی‌تواند به‌عنوان متولی حرم مدیریت حج را بر عهده بگیرد و حتماً مشارکت کشورهای اسلامی لازم است.

آل سعود نمی‌تواند مدیریت مناسک حج را بر عهده بگیرد

به گزارش هشت دی،ذبیح نیکفر در رشت با اشاره به اهمیت مناسک حج و لزوم تأمین امنیت برای زائران خانه خدا اظهار کرد: فریضه حج یک عبادت الهی است که باید بدون هرگونه تنش و ناامنی برگزار شود و مسلمانان در انجام آن به قرب الهی برسند.

وی با تأکید بر لزوم مشارکت کشورهای اسلامی در مدیریت حج افزود: کشورهای اسلامی باید در مدیریت مناسک حج ابراهیمی نقش داشته و صاحب‌نظر باشند.

سخنگوی فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجربه‌های تلخ مدیریت ضعیف عربستان در مناسک حج گفت: آل سعود نمی‌تواند به‌عنوان متولی حرم مدیریت حج را بر عهده بگیرد و حتماً مشارکت کشورهای اسلامی لازم است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی به تأکید بر تأمین امنیت حج گفت: باید امنیت حجاج و همه جنبه‌های این عبادت معنوی و سیاسی در مدیریت مناسک حج لحاظ شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت بابیان اینکه آل سعود نشان داده از عهده مدیریت حج برنیامده خاطرنشان کرد: مناسک حج باید با مدیریت کشورهای اسلامی برگزار شود و نباید اجرای مناسک حج منحصراً در اختیار عربستان سعودی باشد.

نیکفر با اشاره به اینکه باید شرایطی برای حجاج فراهم شود تا زائران خانه خدا به‌راحتی و بدون هرگونه دغدغه‌ای بتوانند این فریضه را ادا کنند تصریح کرد: باید همه خدمات مربوط به زائران خانه خدا به برایشان فراهم شود چون بیت‌الحرام خانه امن الهی است و امنیت همه‌کسانی که در آن حضور پیدا می‌کنند باید تأمین شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه