حداقل ۵ کشته در زمین لرزه ۶.۴ ریشتری تایوان + عکس

حداقل ۵ کشته و ۶۰ گمشده در زلزله‌ی ۶.۴ ریشتری اخیر تایوان گزارش شده است.

حداقل ۵ کشته در زمین لرزه ۶.۴ ریشتری تایوان + عکس
به گزارش ۸دی،نیمه شب سه شنبه در حوالی منطقه ساحلی تایوان زلزله‌ای به قدرت ۶.۴ ریشتر رخ داد. ۲۴۳ نفر در طی این زلزله آسیب دیدند و ۴ ساختمان فرو ریخت. مرکز این زمین‌لرزه در ۲۲ کیلومتری شمال شرقی شهر هوالین، ساحل شرقی تایوان گزارش شده است. این منطقه جز مناطق گردشگری و توریستی تایوان است.
طبق گفته‌های فوکانچی، شهردار هوالین در ابتدا ۱۵۰ نفر گم شده اعلام شد اما در حال حاضر تعداد گمشده‌ها ۶۰ نفر تخمین زده می‌شود و حداقل ۵ نفر نیز کشته شده‌اند و آمار دقیق‌تری در دسترس نیست. برخی از این گمشده‌ها در ساختمان‌ها گیر افتاده‌اند.
در هتل مارشال شهر نیز دو فرد تایوانی گیر افتاده بودند که با تلاش امدادگران یک نفر از آن‌ها زنده از ساختمان خارج شد و طبق گفته‌های دولت تایوان، دیگری در ساختمان جان باخته است. درمیان آسیب دیدگان این زلزله شهروندانی از چین، چک، ژاپن، سنگاپور و کره جنوبی نیز حضور داشتند.
یانگ شی هوا از داوطلبان کمک‌رسانی، در توصیف زلزله گفته است:
این بدترین زلزله در تاریخ هوالین است. حداقل در طی ۴۰ سال گذشته که من زندگی کرده‌ام. ما تابحال چنین چیزی را تجربه نکرده بودیم. هرگز یک ساختمان واژگون شده را به چشم خود ندیده بودیم. زمین به طور مداوم می‌لرزید و مردم به شدت ترسیده بودند ما تمام تلاش خودمان را کردیم تا راه‌های خروج و فرار را باز نگهداریم.
طبق اعلام مرکز لرزه نگاری آمریکا این زمین‌لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری اتفاق افتاده و کانون آن در ۲۲ کیلومتری شرق، شمال شرق شهر هوآلین بوده است. آمارهای مرکز لرزه نگاری آمریکا نشان می‌دهد زمین‌لرزه اولیه با بزرگی ۶.۴ ریشتر ساعت ۲۳:۵۰ به وقت محلی اتفاق افتاده که با چندین پس‌لرزه با بزرگای ۵ همراه بوده است.
لرزش‌های کوچک‌تری نیز در طول روز حادثه اتفاق افتاد و نیروهای امدادی به سرعت خود را به محل رساندند و عملیات نجات را آغاز کردند. خیابان‌ها شکاف بزرگی برداشتند و مردم مضطرب در کنار خیابان‌ها ایستادند.
جمعیت هوالین حدودا ۱۰۰ هزار نفر است. در طی زمین لرزه آب ۴۰ هزار خانه و برق ۱۹۰۰ خانه قطع شد و با امدادرسانی‌ها تا حوالی ظهر، آب مجددا به ۵ هزار خانه و برق به ۱۷۰۰ خانه وصل شد.
زلزله تایوان
ساختمانی ۱۲ طبقه در طی زلزله با زاویه‌ای حدودا ۴۰ درجه‌ای واژگون شده است و تمامی پنجره‌هایش فرو ریختند. در حال حاضر تمرکز نیروهای امدادی بر روی نجات افراد گیر افتاده در این ساختمان است.
لین چنگ ون از شاهدان فرو ریختن این ساختمان در توصیف ماجرا می‌گوید:
رستوران ما که در حوالی این بیمارستان نظامی قرار داشت همچنان باز بود. هنگام زلزله من با همسر و فرزندانم فرار کردیم و سعی کردیم بقیه مردم را نیز نجات دهیم.
همچنین یک هتل در طی این زلزله واژگون و کج شده است.
تسای اینگ ون، رییس جمهور تایوان صبح چهارشنبه به محل زلزله مراجعه کرده است تا مستقیما به کمک نیروهای امدادی برود. رییس جمهور این کشور بلافاصله از ارگان‌های مربوطه دولت درخواست کرده است تا گروه رسیدگی به بحران را راه‌اندازی کنند و با سرعت بیشتری به مشکلات رسیدگی کنند.
شرکت تایوانی (TSMC) که بزرگ‌ترین شرکت ساخت تراشه است و با شرکت اپل همکاری دارد اعلام کرده است که این شرکت هیچ آسیبی در طی زلزله ندیده است.
تایوان به دلیل قرارگیری در نزدیکی محل اتصال دو صفحه تکتونیکی، بسیار لرزه‌خیز است. یکشنبه نیز زلزله‌ای با قدرت ۶.۱ ریشتر این منطقه را لرزاند.
بیشتر از ۱۰۰۰ نفر در زلزله‌ی سال ۱۳۹۴ در جنوب تایوان کشته شدند. همچنین بیشتر از ۲ هزار نفر در زلزله‌ی پرقدرت ۷.۶ ریشتری در سال ۱۳۷۷ در این جزیره کشته شدند. با اینحال همچنان آمار دقیقی از زلزله اخیر وجود ندارد و احتمال افزایش گمشده‌ها و کشته شده‌ها وجود دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه