قائم مقام وزیر علوم تاکید کرد؛

ضرورت رعایت شاخص‌های کیفی در پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر می‌خواهیم دانشجویان با کسب توانمندی‌های لازم بتوانند پس از فراغت از تحصیل وارد بازار کار شوند؛ باید ارتباط دانشگاه‌ها با خارج از دانشگاه، صنعت و کشاورزی بیشتر شود.

ضرورت رعایت شاخص‌های کیفی در پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی

به گزارش هشت دی، عبدالرضا باقری در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر تصریح کرد: اعضای هیات علمی فعالیت‌های علمی پژوهشی خود را در راستای اهداف دانشگاه انجام دهند.

وی اظهار کرد: آن‌ها می‌توانند ۵۰ درصد امتیاز ترفیع سالانه خود را از انجام کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی در چارچوب برنامه راهبردی دانشگاه و ۵۰ درصد دیگر را نیز از دیگر محل فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود کسب کنند.

وی با اشاره به ضرورت ارائه توانمندی‌های دانشگاه‌ها برای حل مشکلات جامعه به مسئولان اجرایی و قانونگذاری کشور خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی باید از طریق رسانه‌های جمعی و وب سایت خود، کارهای علمی، عملیاتی و پژوهش‌های کارگشا و مفید انجام شده برای کشور را به صورتی شایسته اطلاع‌رسانی کنند.

باقری بیان کرد: باید با حضور اعضای هیات علمی، دانشجویان و صاحب‌نظرانی از حوزه‌های اجرایی و صنعتی چندین هسته فناور در هر دانشگاهی تاسیس شود تا با تمرکز بر یک مشکل در طول دو سه سال آن مشکل حل شود، این اقدام باعث باورمندی بیشتر مسئولان و مدیران به توانمندی‌های دانشگاه خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم دانشجویان با کسب توانمندی‌های لازم بتوانند پس از فراغت از تحصیل وارد بازار کار شوند؛ باید ارتباط دانشگاه‌ها با خارج از دانشگاه، صنعت و کشاورزی بیشتر شود و در همین راستا ایجاد دوره‌های کارآموزی و بازنگری دروس با هدف مهارت‌آموزی، از مهمترین اقداماتی است که باید در دستورکار قرار گیرد.

قائم مقام وزیر علوم در پایان گفت: در پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی و در تدوین و دفاع از پایان‌نامه‌های دانشجویی باید رعایت شاخص‌های کیفی اولویت اول مدیران دانشگاه‌ها باشد.

در مراسمی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، قائم‌مقام وزیر علوم و رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت ممیزه و سایر مسئولین و اساتید دانشگاه هرمزگان از پژوهشگران و فناوران برتر مرکز رشد واحدهای فناور به مناسبت دهه مبارک فجر تجلیل به عمل آمد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه