افزایش ۸۰میلیون تومانی یک خودرو طی۶ماه

ماجرای توقف ۶ماهه سایت ثبت سفارش خودرو و بازشدن آن سبب زیان شدید مشتریان یک شرکت خودرویی شد .

افزایش ۸۰میلیون تومانی یک خودرو طی۶ماه

به گزارش ۸دی، برخی از مشتریان این شرکت خودرویی در اعتراض به شرایط اخیر فروش خودروی شرکت مذکورمقابل دفتر مرکزی آن تجمع کردند وخواستار احقاق حقوق خودشدند .این افراد همچنین با تجمع دربرابر سازمان حمایت از مصرف کنندگان وتولیدکنندگان مطالبات خودرا پیگیری کردند .

ماجرا به خرید خودروی کیا اسپورتیج برمی‌گردد. حدود مردادماه بود که یک شرکت خودرویی اقدام به ارسال دعوت‌نامه برای تکمیل وجه مشتریانی کرد که نسل جدید کیا اسپورتیج را خریداری کرده بودند.
قیمت قطعی این خودرو در آن زمان حدود ۱۹۹ میلیون تومان بوده است. اما ثبت سفارش برای چند ماه بعد از این تکمیل وجه بسته ماند و قوانین واردات خودرو تغییر کرد و قیمت تمام شده برای شرکت تغییر کرد وحالا در زمان تحویل این خودروها به مشتریان ، شرکت مزبور رقمی در حدود ۲۸۰ میلیون را برای تحویل خودرو طلب کرده است.

این افراد معتقدند اولین مقصر دراین زمینه دولت است که یک شبه و بدون اطلاع قبلی ثبت سفارش خودرو را می‌بندد و پس از ماه‌ها بلاتکلیفی، قوانین را به صورت عجیبی تغییر می‌دهد و باعث می‌شود تا آشوبی در بازار خودروهای وارداتی ایجاد شود و افزایش قیمت ناگهانی برای بسیاری از خودروها اتفاق بیفتد.

آنها مقصر دوم را شرکت مذکورمی دانند، که در زمان بسته بودن ثبت سفارش، خودرویی را با قیمت قطعی فروخته که هنوز ترخیص هم نشده بود شاید به امید اینکه در همان روزها ثبت سفارش مجددا باز شود اما این اتفاق رخ نداد و متقاضیان متضرر شدند.

منبع: کیهان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه