اعضای بدن جوان قمی اهدا شد

ولی الله صمدی روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: این جوان ۳۵ ساله بر اثر تومور مغزی و تشنج، دچار مرگ مغزی شده بود.

اعضای بدن جوان قمی اهدا شد

به گزارش ۸دی، وی اضافه کرد: پس از اعلام مرگ مغزی توسط پزشک معالج و تایید این مساله توسط تیم تایید کننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی قم، خانواه وی نسبت به اهداء اعضای بدن این جوان اعلام رضایت نمودند.
وی ادامه داد: پیکر آن مرحوم برای اهداء اعضا به بیمارستان شریعتی تهران منتقل و ارگان های حیاتی وی به بیماران نیازمند در لیست پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیوند شد.
وی با بیان این که امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد، گفت: به دلیل بی اطلاعی خانواده‌ها و با وجود تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی متاسفانه این بیماران فوت می‌کنند و به مرحله اهدای عضو و پیوند اعضا نمی‌رسند.
به گفته صمدی، از ابتدای امسال، این بیمار هفدهمین مورد اهدای عضو از استان قم است که برای اهداء به تهران منتقل شده است.
وی ادامه داد: امسال در نخستین مورد اهدای عضو، اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی که جوانی ۲۵ ساله بود و بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به نیازمندان اهدا شد.
سال گذشته با تلاش واحد شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم اعضای بدن ۲۰ بیمار مرگ مغزی شده در قم به نیازمندان اهدا شد؛ سال ۹۴ و ۹۳ به ترتیب اعضای بدن ۱۶ و ۹ بیمار مرگ مغزی از استان قم به نیازمندان اهدا شد؛ در حال حاضر حدود ۵۰ هزار تن در سطح کشور در لیست انتظار برای دریافت عضو هستند.
افرادی که می خواهند جزو اهدا کنندگان عضو باشند می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی www.muq.ac.ir در بخش «ثبت نام از متقاضیان اهدای عضو پس از مرگ» ثبت نام کرده و کارت ویژه اهدای عضو را دریافت کنند.

منبع: جماران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه