پروژه های حمل و نقل در دهه فجر

معاون وزیر راه با بیان این که پروژه‌هاى اقتصاد مقاومتى اولویت ماست و به اشتغالزایى توجه ویژه ای شده است گفت: نزدیک به ۷۰ هزار نفر در این پروژه‌ها فعالیت دارند.

پروژه های حمل و نقل در دهه فجر

به گزارش ۸دی،خیراله خادمى در نشست امروز به ۲۷۸ هزار کیلومتر انواع مختلف مسیرهاى جاده‌اى و ریلى اشاره کرد و افزود: از این میزان ۲۲۱ هزار کیلومتر مربوط به راه روستایى است ۴۲ هزار کیلومتر بزرگراه‌ها و راه‌هاى اصلى، دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر آزادراه و ۱۳ هزار و ۳۵۰ کیلومتر راه آهن بهره بردارى شده است.

او از ساخت ۴۱ هزار کیلومتر مسیر ریلی با موافقت سازمان برنامه خبر داد و گفت: از این میزان ۱۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر به بهره بردارى رسیده است. عملیات اجرایى ۱۴ هزار و ۳۳۰ کیلومتر در حال انجام است و اجرای ۱۱ هزار و ۳۰۰ کیلومتر هنوز شروع نشده است.

خادمى افزود: اشتغالزایى در این پروژه‌ها بسیار بالا است و نزدیک به ۷۰ هزار نفر در این پروژه ها فعالیت دارند همچنین هزینه این پروژه ۱۴۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده که قرارداد ۵۰ هزار میلیارد بسته شده است.

معاون وزیر راه به کمک دولت و بخش خصوصى اشاره و افزود: سالانه پنج هزار میلیارد تومان دولت و حدود دو هزار میلیارد تومان بخش خصوصى به شرکت ساخت کمک مالى مى‌کنند.

خادمى با تاکید بر این که پروژه‌های اقتصاد مقاومتى اولویت ما در بین پروژه‌هاى موجود است، افزود: این پروژه به طول دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر است که ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکى داشته و تا پایان ماه گذشته هزار و ۲۲۷ کیلومتر تحویل داده شده و تا پایان سال و یا حداکثر تا شش ماه اول سال آینده به بهره بردارى مى‌رسد.

خادمى از بهره بردارى دو هزار و ۷۷۵ کیلومتر انواع مختلف راه ها و راه آهن از ایام دهه فجر تا پایان سال خبر داد و گفت: دو هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان براى این پروژه از منابع دولتى هزینه شده است.

او درباره پروژه ریلى کرمانشاه و ارومیه گفت: مسیر ریلى کرمانشاه هفته آینده و ارومیه تا پایان سال به بهره بردارى مى رسد.

معاون وزیر راه و در پاسخ این پرسش که ورود چینی‌ها به آزادراه تهران – شمال قطعی شده است؟ گفت: آنچه که بنیاد مستعضعفان اعلام کرده، مربوط به قطعه سوم آزادراه است. قطعه دوم آزادراه پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و همه پیمانکاران ایرانی هستند. قطعه یک را هم ایرانی ها به پایان می رسانند. در رابطه با قطعه سوم قرار است برای کمک، از منابع خارجی استفاده شود.

خادمى افزود: قطعه سوم، سنگین ترین و البته موثرترین بخش آزادراه است و بنیاد مستضعفان در این بخش کارفرما است و ما به عنوان ناظر و مدیریت عالی عمل می کنیم.

معاون وزیر راه با بیان این که در آزاد راه تهران – شمال پیش بینی زمان برای اتمام و نهایی شدن سخت است، ادامه داد:اطمینان داریم امکان بهره برداری از قطعه یک تا پایان امسال وجود ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آورده دولت در آزادراه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از منابع مختلف بوده است و در کل ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای آزادراه هزینه شده است. آورده بنیاد مستضعفان نیز یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

منبع: شبکه خبر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه