جزئیات کودک‌آزاری در خمینی‌شهر / ضرب و شتم کودک ۴ ساله توسط برادرش

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت: شامگاه پنج‌شنبه دختربچه‌ای ۴ ساله‌ در خمینی‌شهر توسط برادرش مورد ضرب و شتم قرار گرفت و توسط مردم به بیمارستان منتقل شد.

جزئیات کودک‌آزاری در خمینی‌شهر / ضرب و شتم کودک ۴ ساله توسط برادرش
به گزارش ۸دی مجتبی ناجی با اشاره به کودک آزاری دختر ۴ ساله در خمینی‌شهر اظهار داشت: شامگاه پنج‌شنبه کودکی حدودا ۴ ساله با پای شکسته و صورتی کبود پشت بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی‌شهر توسط مردم پیدا شده و به بیمارستان منتقل می‌شود.
وی افزود: بعد از تماس مددکار بیمارستان اشرفی اصفهانی با اورژانس اجتماعی بهزیستی و اعزام مددکار، متوجه شدیم کودک از نظر جسمی، روحی و روانی در حالت خوبی قرار ندارد.
معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه کودک که مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، عمل جراحی شد، گفت: در حال حاضر وضعیت جسمانی وی بهتر است و بعد از جراحی ناحیه لگن به بخش منتقل شده و بستری است.
وی ادامه داد: تیم مداخله در درمان، حکم دستگاه قضایی را گرفتند که پس از ترخیص از بیمارستان، کودک به مرکز خانه کودک بهزیستی ارجاع داده شود.
وی خاطرنشان کرد: در دوره‌ای که مشکلات جسمی کودک رو به بهبود است، تنش روانی او نیز کاهش می‌یابد و می‌توان ارتباط عمیق‌تری با وی برقرار کرد و در زمینه تشخیص هویت کودک اقدام کرد.
وی با اشاره به صحبت‌های اولیه کودک با مددکار اظهار داشت: نام این کودک زهرا است و توسط برادرش مورد ضرب و شتم قرار گرفته اما پس از گفتن نام و علت مجروحیتش، دیگر صحبت نکرده است.
معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان افزود: زهرا در شرایط پر استرس روحی بدی قرار دارد اما با مداخلات درمانی و پزشکی رو به بهبود است. مسائل عاطفی و روحی وی نیاز به زمان دارد.
وی تصریح کرد: بعد از اعزام کودک به شیرخوارگاه، در صورت مراجعه والدین یا بستگان وی به بهزیستی در صورت داشتن خانواده با کفایت، زهرا به خانواده‌اش بازگردانده می‌شود و در صورت عدم داشتن لیاقت و کفایت برای سرپرستی والدین، اگر بستگان درجه ۲ کودک، صلاحیت و امکان نگهداری از زهرا را داشته باشند، کودک به آنها واگذار می‌شود و ماهیانه مبلغی برای هزینه مراقبت و نگهداری به آنها داده می‌شود.
ناجی خاطرنشان کرد: در صورت عدم مراجعه والدین یا عدم صلاحیت واگذاری، زهرا در خانه‌های کودک بهزیستی که کودکان بدسرپرست یا بی‌سرپرست مجهول الهویه نگهداری می‌شوند، به شکل شبانه روزی پذیرش می‌شود.

منبع: خبرفوری

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه