نماینده مردم رشت:

استیضاح وزیر کشاورزی همچنان پا بر جا است/ یک مغز علیلی بام رشت را به محل دفن زباله تبدیل کرده است

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه در گیلان سالانه ۸۰۰ هزار تن در گیلان برنج سفید تولید می شود، گفت: واردات و قاچاق دو عامل مهم در نابود کردن اقتصاد مقاومتی و خم کردن کمر کشاورزان است که در این راستا استیضاح وزیر جهاد کشاورزی پا بر جا است.

استیضاح وزیر کشاورزی همچنان پا بر جا است/ یک مغز علیلی بام رشت را به محل دفن زباله تبدیل کرده است

به گزارش خبرنگار ۸دی جبارکوچکی نژاد پیش از ظهر امروز در «نشست مطالبه گری به وقت مردم» که به همت بسیج دانشجویی گیلان برگزار شد با بیان اینکه بزودی شاهد نیم قرن از حضور انقلاب در جهان خواهیم‌بود، اظهار کرد: ۳۹سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و کشور علاوه بر پیشرفت و توسعه هایی که داشته است دارای نقاط ضعفی است.

دانشجویان می توانند مانعی بر بروز فساد در کشور محسوب شوند

وی با بیان اینکه دانشجویان به عنوان عنصر فعال، خلاق و معترض می توانند مانعی بر بروز فساد در کشور محسوب شوند، افزود: فساد در سیستم نظام جمهوری اسلامی نقطه ننگی است که ما را به رتبه های بالا فساد در جهان می کشاند و یک نقطه ننگ محسوب می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به وضعیت چای به عنوان یک نوشیدنی عمومی در کشور و با بیان اینکه کاهش قاچاق و افزایش تولید تحت تاثیر تعرفه واردات است، گفت: دنبال این هستیم که تعرفه ها را افزایش بدهیم هرچند که برخی ادعا دارند بالابردن تعرفه باعث افزایش قاچاق می شود.

کوچکی نژاد با بیان اینکه این مطلب معافیت مالی چای خارجی مربوط به مافیا است که بخشی از آن در داخل دولت و بخشی در قسمت تجاری و بازرگانی کشور است، گفت: هر لحظه یک کاری می کنند تا تولید و محصول داخلی را را با مشکل مواجه می کنند‌.

وی در خصوص مسئله پسماند و زباله به عنوان یک مسئله بحرانی، اظهار کرد: در بودجه سال ۹۷ دولت ۷ هزار میلیارد تومان برای پسماندها از صندوق توسعه ملی مقرر کرد که بنظر می رسد هدف دولت از سپردن فرهنگیان و پسماند به سمت صندوق توسعه ملی این است که فلش فرهنگیان و پسماند را به سمت مقام معظم رهبری بکشانند.

وی با بیان اینکه مجلس درباره سیاست های کلی نظام نمی تواند اقدام کند، گفت: سیاست صندوق توسعه ملی به صورت روشن و مشخص این است که بخش های خصوصی وقتی کاری می خواهند و دچار کمبود می شوند از آن استفاده می کنند.

**یک مغز علیلی بام رشت را به محل دفن زباله تبدیل کرده است؟!

کوچکی نژاد در ادامه با اشاره به مسئله سراوان، گفت: واقعا جای تعجب دارد و نمی دانیم کدام مغز علیلی بام رشت را به عنوان محل دفن زباله های رشت تعیین کرده است که موجب تهدید جمعیت انسانی، آسیب به خاک، آب، احشام و…می شود.

**بودجه زباله سوز رشت با ضعف سیستم شورا و شهرداری سابق مواجه شد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس برای زباله سوز همزمان با چالوس و ساری برای رشت هم ۱۱هزار میلیارد تومان درنظر گرفت که به دلیل ضعف سیستم شورا و شهرداری سابق رشت انجام نشد افزود: شاید دلیل انجام نشدن این پروژه ریشه در رانت داشته باشد ولی شهردار و شورای شهر دوره جدید قراردادی بستند که زباله سوز در گیلان راه بیفتد.

وی درباره فساد اداری و اقتصادی در ادارات و کشور، بیان کرد: فساد در سیستم اداری روزبه روز در حال افزایش است و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری و بر اساس خواسته مردم که در تجمعات اخیر بیان داشت جلوگیری از فساد اداری و اقتصادی مطالبه مردم است.

**فساد اقتصادی باعث فلج شدن موتور تولید داخلی کشور می شود

کوچکی نژاد با بیان اینکه در داخل مجلس و بین نمایندگان نیز فساد وجود دارد، افزود: قوه قضاییه زودتر باید با قضات متخلف برخورد می کرد و از طرفی فساد اقتصادی باعث فلج شدن موتور تولید داخلی کشور می شود.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان درباره آخرین وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: همچنان در حال بررسی فساد و اختلاس انجام شده در این صندوق هستیم که در این بین عده ای به زندان رفتند و امیدواریم قوه قضاییه همچنات همکاری لازم را داشته باشد.

**دستگیری مدیران متخلف گیلان

وی در ادامه با اشاره به دستگیری مدیران متخلف گیلان بیان کرد: مدیران رانت خوار منفور مردم هستند و تاکنون چند تن از مدیران متخلفی که جرم آنها مشخص بوده است دستگیر شده اند که دادگاه انقلاب و قاضی مربوطه هرچه سریعتر می بایست در در رابطه با مدیران متخلف اعمال قانون کرده و این افراد هرچه زودتر برکنار شوند و مدیران پاک دست جایگزین آنها شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ارتباط با شن و ماسه به دلیل قیمت و ارزش بالا فساد وجود دارد، گفت: در استان گیلان مانند دیگر مناطق شورای سیاست گذاری شن و ماسه تشکیل شده است که می بایست هرجه سریعتر سازمان های ذیربط جلسات لازم را جهت حفاظت از بیت المال و محیط زیست برگزار کنند.

** استیضاح وزیر کشاورزی همچنان پا بر جا است

کوچکی نژاد در بحث برنج با اشاره به استیضاح وزیر کشاورزی بیان کرد: در گیلان سالانه ۸۰۰ هزار تن در گیلان برنج سفید تولید می شود که واردات و قاچاق دو عامل مهم در نابود کردن اقتصاد مقاومتی و خم کردن کمر کشاورزان است که در این راستا استیضاح حجتی بخاطر توهین به کشاورز و واردات برنج پا بر جا است.

وی در انتها با اشاره به بحث اشتغال و ساخت ۵ هزار خانه روستایی خطاب به دانشجویان، خاطرنشان کرد: برای من جای ابهام وجود دارد که ۵هزار واحد بوم گردی که در تلاش هستند در استان شکل دهند آیا باعث اشتغال می شود یا هدر رفتن اعتبارات!؟

کوچکی نژاد اضافه کرد: دانشحویان به عنوان عنصر فعال این مورد را بررسی علمی و کمی و کیفی کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه