گزارش برنامه نود؛ اعتراض جباری به حمایت رسید!

عادل فردوسی‌پور در برنامه این هفته گفت‌وگوی مفصلی با شماره ۸ سابق استقلال داشت و به بررسی بازی‌های لیگ پرداخت.

گزارش برنامه نود؛ اعتراض جباری به حمایت رسید!

به گزارش هشت دی،برنامه نود بامداد سه‌شنبه(هفدهم بهمن ماه) از ساعت ۰۰:۰۴ آغاز شد که مسابقات لیگ برتر در هفته بیست و دوم مورد بررسی قرار گرفت و علاوه بر آن در بخشی گفت‌وگویی با امیر قلعه‌نویی انجام گرفته بود و راجع به اظهارات علی کریمی و انتقادش به فدراسیون و کمیته داوران آیتمی پخش شد؛ همراهی با حمید فرخ‌نژاد از تهران تا آبادان یکی از بخش‌های جالب این بود و همچنین مجتبی جباری در مصاحبه‌ای حضوری راجع به مسائل مختلفی صحبت کرد که مشروح این اتفاقات را در زیر می‌خوانید:

 

  • نظرسنجی

مخاطبان برنامه نود می‌توانند با ارسال یکی از گزینه‌های «بله» یا «خیر» پاسخ سوال «آیا فدراسیون فوتبال برای رفع مشکل میزبانی نمایندگان ایران از تیم‌های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد مناسبی داشته است؟» را انتخاب کنند.

 

 

  • آنچه در برنامه نود امشب (۹۶/۱۱/۱۷) می‌بینید:

– فوتبال، سینما و شور برزیلی و یک روز تلخ در فوتبال آبادان.
– تحلیل محافظه‌کاری شفر در مقابل تیم‌های بزرگ.
– نجومی شدن فاصله پرسپولیس با رقبا و چسبیدن سپاهان به منطقه سقوط.
– گفت‌وگوی زنده با مجتبی جباری، بازیکن سابق استقلال.

 

* در نخستین آیتم گفت‌وگویی جذاب با حمید فرخ‌نژاد، ستاره آبادانی سینمای ایران قبل و حین پرواز از تهران به آبادان و حضورش در این شهر که برای تماشای بازی نیمه نهایی جام حذفی بین صنعت نفت و استقلال به زادگاهش سفر کرد، انجام گرفته بود که در حین آن بخش‌هایی از فیلم ارتفاع پست و شب واقعه نیز همراه با موسیقی‌های گروه لیان و همچنین موزیک فیلم تیک‌آف پخش شد.

 

 

* صنعت نفت آبادان ۱ استقلال تهران ۲

– کنفرانس مربیان

فراز کمالوند: در شرایط خیلی بدی گل را خوردیم که مثل آب یخ بود؛ در نیمه دوم صاحب توپ، میدان و موقعیت بودیم و در مجموع هم فرصت گلزنی بیشتری از استقلال داشتیم؛ بچه‌های تیم گفتند آن توپ در گل رفته است.
وینفرد شفر: روحیه و کار تیمی ما فوق‌العاده است؛ مشکلی که در رابطه با بازیکن جوانمان وجود دارد را می‌دانیم و از همینجا رسیدن به فینال را به او تقدیم می‌کنیم

 

  • کارشناسی داوری صنعت نفت و استقلال با محمد فنایی

پیش از گل اول استقلال، اگر توپ به دست علی قربانی برخورد کرده بود، علاوه بر خطای هند، باید آفساید منتظری اعلام می‌شد اما این صحنه خطا نبود و دروازه‌بان صنعت نفت در محاسباتش اشتباه کرد و توپ را مقابل پای بازیکن استقلال انداخت که گل به ثمر رسید.
در نیمه اول میلاد زکی‌پور با دست جاسم کرار را متوقف کرد و از پشت روی هافبک صنعت نفت مرتکب خطا شد که باید یک پنالتی به سود این تیم اعلام می‌شد.
مدافع صنعت نفت بی‌دلیل با آرنج و بدون توپ به صورت بهنام برزای زد که نیاز بود فغانی او را اخراج کند ولی چنین تصمیمی نگرفت.
منتظری قبل از عبور توپ از خط دروازه استقلال توپ را دفع کرد و گلی به ثمر نرسید.
مجید حسینی روی لوسیانو پریرا مرتکب خطا شد، اما برخلاف تصمیم علیرضا فغانی باید کارت زرد(دوم) به مدافع استقلال داده می‌شد.

 

  • قلعه‌نویی: نیم‌فصل اول ۸ نفره بودیم!

امیر قلعه‌نویی، سرمربی ذوب‌آهن که به‌عنوان برترین مربی دی‌ماه انتخاب شده بود، در گفت‌وگوی ضبط شده با برنامه نود عنوان کرد: بنده به تنهایی انتخاب نشدم و مدیر عامل، هیأت مدیره باشگاه تا پایین‌ترین عضو تیم در این انتخاب نقش داشته‌اند؛ شاید منِ امیر قلعه‌نویی کمترین نقش را در این اتفاق داشتم.

او ادامه داد: ذوب‌آهن در یک ماه اخیر شایستگی خود را نشان داد، نه امیر قلعه‌نویی؛ یک همدلی و احساس آرامش در تیم ما به وجود آمد که علت اصلی موفقیت‌ها همین بود.

سرمربی ذوب‌آهن یادآور شد: در خیلی از بازی‌های نیم‌فصل اول ۸ نفره بودیم ولی در دور برگشت همه تیم همدل شدیم؛ البته معتقدم این ذوب‌آهن با آن قابلیت مد نظرم فاصله دارد و هنوز عقب هستیم؛ اگر در نیم‌فصل اول آن مشکلات را نداشتیم الان قطعا با پرسپولیس رقابت می‌کردیم.

قلعه‌نویی تصریح کرد: وقتی کنار خط هستید، باید نقاط ضعف حریف را شناسایی کنید؛ البته شاید خیلی از تعویض‌ها را همکارانم بگویند و با همکاری هم کاری را انجام می‌دهیم؛ قلعه تایم نیست و یک مجموعه در کنار هم به موفقیت می‌رسند؛ وقتی به یک کاری اعتقاد داشته باشید، برای آن وقت بگذارید و نیت هم پاک باشد قطعا خداوند کمک می‌کند.

او با بیان اینکه فوتبال مثل یک مبارزه است، ابراز کرد: من از تیم ملی به تیم هجدهم جدول رفتم و آن را تحویل گرفتم ولی کارم را دوباره شروع کردم؛ باید مبارزه کنیم و برای کارمان وقت بگذاریم.

 

 

 

 

  • حسینی: هدفم موثر بودن برای تیم است

سید حسین حسینی، دروازه‌بان استقلال که به‌عنوان بازیکن دی‌ماه از نگاه نود انتخاب شده بود در گفت‌وگویی ضبط شده اظهار کرد: این یک کار گروهی و تیمی بود که همه بازیکنان در آن نقش داشتند؛ تیم ما طوری بود که بنابر درخواست آقای شفر از جلوی زمین پرس می‌کرد که توانستیم به این عنوان برسیم.

او اضافه کرد: در عکس تیمی سایپا نگاه کنید، می‌بینید تمام تیم برای من بازی کردند و خودشان این کار را خواستند.

حسینی عنوان کرد: ۱۰۰ درصد این کلین‌شیت‌های پی در پی کارم را سخت می‌کند و انتظارات را از من بالا می‌برد؛ تمریناتم را دو برابر کردم و به کلین‌شیت فکر نمی‌کنم و می‌خواهم برای تیمم موثر باشم.

دروازه‌بان استقلال تصریح کرد: ماه اسفند سختی در کنار رقابت‌های آسیایی پیش رو داریم؛ امیدواریم آخر سال خوبی با هواداران داشته باشیم و در پایان فصل بتوانیم جام حذفی را تقدیم آنها کنیم.

 

 

  • جباری: در قراردادم سوء استفاده کردند

مجتبی جباری، کاپیتان سابق استقلال که مهمان این هفته برنامه نود بود در ابتدای صحبت‌های خود ضمن عرض تسلیت به خانواده زنده یاد احمدرضا شاکر و تشکر از خانواده این مرحوم به دلیل اهدای اعضای بدن فرزندشان، همچنین از مسؤولان و مردم درخواست کرد بیماری سرطان را جدی بگیرند و پیشگیری‌های لازم را انجام دهند.

او در مورد بازگشتش به استقلال پیش از لیگ هفدهم عنوان کرد: مقطعی از این اتفاقات گذشته و مردم در جریان هستند؛ آقای منصوریان قبل از فصل با من تماسی گرفتند و گفتند می‌خواهیم در خدمت تیم استقلال باشی؛ من هم با توجه به اینکه می‌دانستم طرفداران زیادی هست و دوست داشتم فضای پُر تماشاگر را مجددا تجربه کنم، قرارداد را بستم.

جباری اضافه کرد: خودم برای نبودن حرف و حدیث‌ها، درخواست کردم تست پزشکی را انجام دهم ولی باشگاه و آقای منصوریان خیلی عجله داشتند که مثلا ما را رونمایی کنند؛ یک قراردادی در دفتر آقای توفیقی با ما بسته شد و بنده هیچ بحثی در قرارداد نداشتم چون علاقه‌مند به بازگشت بودم؛ اصلا در کل، قرارداد را نخواندم چون گفتند نظر سرمربی است و من هم بخاطر حضور آقای منصوریان هیچ حرفی نزدم.

او در خصوص ناراحتی دکتر نوروزی عنوان کرد: دکتر نوروزی ناراحت شده بود که چرا بدون تست پزشکی قراردادم بسته شده است و حواشی پیش آمد و این بخاطر ناهماهنگی باشگاه بود؛ کاملا حق دکتر نوروزی بود و حق را به ایشان می‌دهم، اما من گفتم بعد از قراردادم اگر مشکلی است، اجازه بازی را نمی‌دهند.

کاپیتان سابق استقلال یادآور شد: در اردوی ارمنستان، سر میز غذا بازیکنان ناراضی بودند که در قراردادشان اشاره شده در صورت عدم رضایت باشگاه از عملکرد بازیکن، قرارداد فسخ می‌شود و این در قرارداد بیشتر نفرات آمده بود؛ یک سری بازیکنان تمام مفاد قرارداد را خوانده و آن را حذف کرده بودند اما امثال من و مجید حسینی این کار را انجام ندادند که به همین دلیل با آقای منصوریان جلسه‌ای گذاشتم و قرار شد این بند را از قراردادم حذف کنیم.

جباری تصریح کرد: وقتی قرارداد را دیدم، فهمیدم سوء استفاده شده است؛ آقایان نمی‌دانستند طبق اساسنامه نباید یک سری مسائل را در قرارداد وارد کنند.

 

او با اشاره به دعوتش به باشگاه استقلال بعد از صحبت‌هایی که انجام داده بود، گفت: به من و مهدی رحمتی گفتند به دفتر باشگاه برویم که بعد از رفتن، دیدیم کسی نیست؛ نمی‌دانستم چه اتفاقی افتاده ولی مهدی در جریان و ناراحت بود.

هافبک سابق استقلال یادآور شد: بازیکنان بدون تست پزشکی به اردوی ارمنستان رفتیم ولی بعد از آن این کار را کردیم؛ دکتر نوروزی خودشان ما را تست کردند و بعد از آن در لیگ بازی کردیم؛ برخلاف تمام کسانی که می‌گویند، بنده تاکید بر بدنسازی داشتم و شخصا این را انجام دادم؛ شخصا معتقدم ابتدا باید بدن بازیکن آماده باشد و بعد افکارش آماده شود؛ به همین دلیل تمرینات بدنسازی شخصی را با مولایی انجام می‌دادم و بعد با تیم همراه شدم.

جباری با اشاره به مشکلات فنی بازیکنان استقلال تاکید کرد: معتقدم بدنسازی نکردن استقلال در ارمنستان بزرگترین مشکل تیم بود؛ جلسه‌ای نیز داشتیم که بیشتر بازیکنان می‌گفتند پارسال هم همین مشکل بود و امسال هم پژمان منتظری بخاطر این موضوع ناراحت بود؛ به همین دلیل خودم شخصا تمرین می‌کردم؛ یک مدتی به دلیل ورم زانو از تمرینات دور بودم ولی خیلی زود برگشتم و کارم را ادامه دادم؛ بحثم این بود به تیم کمک کنم و در کنار تیم و همراه باشم.

او پیرامون عدم اجازه برای حضورش در تمرین استقلال اظهار کرد: آقای توفیقی پیامک دادند که فعلا به تمرین نرویم؛ فردای آن روز خبردار شدم چرا نباید همراه با مهدی رحمتی به تمرین برویم؛ آن موقع مسؤولان باشگاه حرف‌هایی زدند که پایه و اساس درستی نداشت ولی متاسفانه معامله ای این وسط صورت گرفت که می خواستند مهدی رحمتی سر تمرین نباشد تا چند بازی را ادامه دهند؛ در آن مقطع  اظهارات آقای ملکی، عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال کاملا درست بود.

کاپیتان سابق استقلال یادآور شد: آقای منصوریان نمی‌خواستند رحمتی در تیم باشد و آقای افتخاری نیز علاقه‌مند به حضور جباری در تیم نبود.

جباری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تا به امروز باشگاه استقلال دلیل کنار گذاشتنش را گفته یا خیر، گفت: اینکه من را تا به امروز کنار گذاشتند و دلیلی نگفتند، اتفاق عجیب و فاجعه‌ای برای فوتبال ما است؛ بعد از آن مطالبی گفتند که خودم به تمرین نروم؛ آقای وثوق احمدی، رییس کمیته تعیین وضیعت فدراسیون راجع به پرونده من از باشگاه توضیح خواست که آنها نامه‌هایی زدند که عجیب بود؛ هر لحظه یک حرفی زدند و در ادامه بدون اینکه مدرکی داشته باشند قراردادم را یک طرفه فسخ کردند.

 

 

او با اشاره به اینکه من در جلسه‌ای از شرایط باشگاه استقلال انتقاد کردم، افزود: ما با چهار نفر از بزرگترهای تیم جلسه داشتیم؛ از مسؤولان خواستیم امکانات خیلی ساده مثل یخ‌ساز داشته باشیم؛ برای مثال یک بار ماساژور تیم یک یخ قهوه‌ای به من داد که گفتم چرا اینطور است و او گفت چون یخ‌ها را با آجر خورد می‌کنیم!؛ از طرف دیگر تهیه روغن ماساژورها مشکل بود چون خودشان تهیه می کردند.

جباری ادامه داد: ما گفتیم یکی، دو ماه فرصت می‌دهیم این امکانات را تهیه کنید که انجام ندادند؛ در اردوی ارمنستان بازیکنان هیچ پول تو جیبی نداشتند که وقتی مرخصی می دادند خرج کنند؛ یک بار به دلیل پول ندادن، در کمپ ارمنستان درب رستوران هتل را بستند و بازیکنان روی هم پول گذاشتند و غذا تهیه کردیم.

 

هافبک سابق استقلال یادآور شد: از روزی که پایم را در باشگاه استقلال گذاشتم، این مشکلات بود؛ آن زمان آقای منصوریان که حرفه‌ای‌تر از بقیه بود با کلمن یخ ریکاوری بعد از تمرین را انجام می‌داد و ما هم در منزل دوش می‌گرفتیم؛ واقعا با این شرایط که هنوز هم ادامه دارد، در آینده‌ای نزدیک یا دور باشگاه استقلال به کجا می‌رسد؟

او با بیان اینکه نخستین امکانات برای یک تیم زمین تمرین است، گفت: من در جلسه‌ای که داشتیم گفتم آقای افتخاری چطور این امکانات ساده را نداریم؟ از دستشویی و حمامی که در محل تمرین هست، خودتان میتوانید استفاده کنید؟

جباری اضافه کرد: با امکاناتی که داشتیم، از جوانان تیم خجالت می‌کشیدم؛ این جوانان با آرزو به استقلال آمده‌اند ولی متاسفانه باشگاه استقلال با این همه اسم، طرفدار که همه چیز برای استقلال است، این امکانات را دارد؛ آقای افتخاری و مدیران مثل ایشان که سرپوش و مرهم موقتی روی این اتفاقات می گذارند و اسپانسر پولی را به بازیکنان می‌دهد.

 

 

هافبک سابق استقلال تاکید کرد: خطابم به وزیر ورزش است که باشگاه استقلال را اداره می کند؛ ایرادهایی که با آقای افتخاری در میان گذاشتم، وجود دارد؛ معتقدم تیم دولتی باید همه چیز داشته باشد؛ باشگاه استقلال وقتی تماشاگر دارد، باید همه چیز داشته باشد؛ ما هوادارا داریم ولی چیزی نداریم.

جباری با بیان اینکه باشگاه نمی‌توانست من را از تمرینات محروم کند، شما(فردوسی‌پور) نمی‌دانید آن لحن که با آقای افتخاری داشتم خوب بوده یا نه؛ ما باید مشکلات را اول از همه به مدیر باشگاه بگوییم، نه شخص دیگری؛ در ادامه رفتار ایشان که با من کرد، نشان داد کارم اشتباه نبوده چون رفتارشان با یک بازیکن درست نبوده است.

او در خصوص تصمیم کمیته تعیین وضعیت در پرونده او و استقلال گفت: آقای وثوق احمدی که فرد مثبت و موثری هستند، حداقل این فرصت را به من دادند جلسه‌ای با ایشان داشته باشم تا حرف‌هایم را بگویم؛ فکر می‌کنم بهترین تصمیم را بگیرند و به نظرم باشگاه استقلال زمان را در این پرونده خرید ولی به زودی رای در این باره اعلام می‌شود.

هافبک پیشین استقلال تصریح کرد: باشگاه هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده ولی با وجود درخواست من در رسانه‌ها برای عنوان کردن علت عدم اجازه به بنده برای عدم حضور در تمرین، این را نگفتند.

جباری یادآور شد: عملکرد بازیکن را سرمربی تیم می‌تواند تشخیص دهد؛ از عملکردم مطمئن بودم ولی اگر می‌خواستند این کار را کنند باشگاه باید بگوید دلیلش چیست؟ یک بار عنوان کردند تست پزشکی، یک بار عنوان آقای شفر(که خبر نداشتند) من را نخواسته و از این قبیل صحبت‌ها کردند؛ حتی آقای شفر تعجب کرد که ایشان را مسؤول کنار گذاشتن من کردند؛ از طرف باشگاه به من گفتند ایشان(شفر) روز اول گفته مهدی رحمتی می‌تواند به تیم برگردد ولی ایشان(جباری) نمی‌تواند تمرین کند.

 

او در خصوص مصدوم بودن یا نبودنش قبل از فصل گفت: وقتی از طرف ایفمارک اجازه بازی‌ها را می‌دهند، مطمئنا مثل سایر بازیکنان تست پزشکی را پشت سر گذاشتیم؛ یادم می‌آید با مهدی قائدی پیش دکتر راضی رفتیم و تایید پزشکی گرفتیم؛ حداقل باشگاه عنوان می‌کرد موضوع چیست ولی به دلیل حرکتشان را نمی‌گویند.

جباری تاکید کرد: پای بنده دچار ایرادهایی هست ولی اینطور نیست که نتوانم بازی کنم؛ عمل‌های جراحی برای من سخت بوده و ۱۰۰ درصد آماده نیستم، اما باشگاه خودش می‌گفت جباری فقط حضور داشته باشد، کافی است.

او در انتقاد دوباره به امکانات استقلال گفت: قبل از رفتنم از ایران، به شرایط زمین تمرینی ایران معترض بودم ولی وقتی برگشتم هم گفتم؛ باشگاه استقلال بعد از این همه سال چرا زمین تمرین ندارد؟؛ هنوز هم زمین‌ها را اجاره می‌کنند؛ تمام تیم‌های دنیا کمپ تمرینی دارند ولی ما هنوز برای تیم بزرگسالان زمین تمرین اختصاصی نداریم.

هافبک سابق استقلال اضافه کرد: خوابگاه باشگاه استقلال خیلی بد بود و همان موقع آقای حسین حسینی که در آنجا بود، قابلیت حضور در دروازه استقلال را داشت، اما وقتی یک بازیکن از صبح فقط یک تخم مرغ می‌خورد و به تمرین می‌آید، چه توقعی می‌رود؟؛ خود ما بازیکنان سعی کردیم این امکانات را بهتر کنیم؛ الان منِ مجتبی جباری شاید بتوانیم راجع به اجحافی که در حقم شده صحبت کنم؛ اصلا چرا باید بگوییم وضعیت باشگاه پرسپولیس هم همین است؟ یک بازیکنی که به‌عنوان استعداد هست، کجا را باید برای تمرین او معرفی کنیم؟ با وجود امکانات فعلی ایران، باز هم بازیکنان با استعدادی رشد می‌کنند ولی نباید اینطور باشد.

 

کاپیتان سابق استقلال با بیان اینکه سعی می‌کنم مدیر شوم، گفت: تلاش خواهم کرد آکادمی‌ام را با دوستانم به سرانجام برسانم؛ کار بزرگی است که فکر می‌کنم لذت زیادی هم در انتها خواهد داشت که چند جوان و بچه را فضا بدهید؛ در نهایت اگر هم فوتبالیست خوبی نشوند، در زندگی موفق خواهند شد.

جباری راجع به شایعاتی که پیرامون قائدی در فضای مجازی مطرح می‌شود، عنوان کرد: یک مقدار در فضای مجازی بی‌احترامی‌ای که می شود را باید کنترل کنیم چون از اخلاق خارج شدیم؛ اگر قصد کمک به قائدی داریم، نباید به این روش عمل کنیم؛ نمی‌دانم چرا رسانه‌های ما با افرادی که در این راه ناموفق بودند و حتی در زندان هستند، تماس می‌گیرند و تیتر یک روزنامه‌ها می‌کنند که مثلا «قائدی مثل من نشو!» که این کار اصلا روش درستی نیست؛ این بدترین مسیر است که از حواشی راجع به قائدی می‌گویند؛ قائدی شبیه خیلی از این آدم‌ها نیست.

او در حمایت از مسعود شجاعی گفت: ایشان سعی داشته شرایط خود را قبل از آن مسابقه به مسؤولان بگوید؛ اگر فدراسیون و مسؤولان ما می‌خواهند همچین کارهایی کنند باید عواقبش را در نظر بگیرند؛ بدانند شجاعی چه ضرری می‌کند و باشگاه چه مجازاتی برای او در نظر می‌گیرد؛ بنده می‌دانم مسوولان در دسترس شجاعی نبودند؛ در این شرایط باید از بازیکن حمایت شود؛ شجاعی به مسؤولان فدراسیون زنگ زده ولی هیچ مسؤولی پاسخش را نداده است؛ امیدوارم حق مسعود ضایع نشود و در جام جهانی باشد چون در بهترین فرم قرار دارد.

 

شماره هشت سابق استقلال پیرامون عدم حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه‌ها نیز صحبت کرد و با اشاره به بیت شعر «هفت شهر عشق را عطار گشت، ما هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم» گفت: مسلمانان و غیر مسلمانان این موضوع را حل کردند ولی در کشور ما هنوز این مشکل وجود دارد.

 

* پدیده ۰ تراکتورسازی ۳

نکات بازی

۴۰۵ دقیقه گل نزدن پدیده، بدترین آمار گل نزدن پیاپی.
تیم‌های مشهدی بدون پیروزی در ورزشگاه امام رضا.
نخستین شکست با اختلاف سه گل پدیده در این فصل.

– کنفرانس مربیان

ساغلام: در بازی قبل، در داشتن موقعیت‌های حمله بد بودیم ولی امروز خوب کار کردیم؛ با دو گل احسان پهلوان برد شیرینی به دست آوردی.
محمدرضا مهاجری: در روزی که به رغم همه مسائل در نیمه اول بهتر بودیم، باختیم؛ از دقیقه ۱۲-۱۰ بازی را کنترل کردیم؛ یکی، دو موقعیت مناسب داشتیم که بهره نبردیم؛ در دقیقه ۱۵ مسابقه دروازه‌بان آنها به شدت روی سعید صادقی آمد که باید اخراج می‌شد ولی بازیکن ما با دو کارت زرد اخراج می‌شود که نشانه تبعیض است.

 

  • ترین‌های هفته بیست و دوم لیگ برتر

– حرکات تکنیکی: حسین زامهران، فرشاد سالاروند، فرید بهزادی‌کریمی، فرشاد احمدزاده، وحید نامداری، حسن جعفری، شهرام گودرزی، سلمان بحرانی، علی قلی‌زاده، پوریا آریاکیا، مهدی زبیدی و روزبه چشمی.
– تیرک دروازه: مرتضی تبریزی(مقابل استقلال تهران)
– کار تیمی: تراکتورسازی(برابر پدیده)
– موقعیت از دست رفته: علی علیپور(مقابل سپاهان)
– پاس گل: مهدی مهدی‌پور(برابر پدیده)
– مهار: وحید شیخ‌ویسی(مقابل سپیدرود)
– گل: مهدی مهدی‌پور(برابر پدیده)

 

 

 

* پرسپولیس ۲ سپاهان ۰

نکات بازی

صدمین بازی سید جلال حسینی برای پرسپولیس.
پرسپولیس در ۶ تقابل اخیر با سپاهان در هر بازی حداقل ۲ گل زده است.
سپاهان برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر به طور متوالی چهار شکست پیاپی را تجربه کرد.
نخستین کلین‌شیتِ پرسپولیسِ برانکو برابر سپاهان.
سپاهان بدون پیروزی در خارج از اصفهان.
ابراهیم‌زاده در ۱۲ تقابل اخیر برابر پرسپولیس برنده نشده است.
ابراهیم‌ زاده، سی‌اُمین مربی لیگ برتری که برابر برانکو شکست خورد.

– کنفرانس مربیان

برانکو ایوانکوویچ: استحقاق این برد را داشتیم؛ می‌توانست با گل‌های بیشتری این مسابقه تمام شود و این اتفاق در نیمه اول حتی رخ بدهد.
منصور ابراهیم‌زاده: بازیکنانی که داشتیم در کنار جوانان، در دقایق زیادی از مسابقه خوب کار کردند ولی برای آینده باید بهتر بازی کنیم.

 

 

* سپیدرود ۱ استقلال خوزستان ۱

نکات بازی

سومین پنالتی‌ای وحید شیخ‌ویسی در لیگ و جام حذفی مهار کرد.
استقلال خوزستان، تنها تیمی که از روی نقطه پنالتی گل نزده بود، موفق به این کار شد.
استقلال خوزستان بدون پیروزی خارج از خانه.

– کنفرانس مربیان

علی کریمی: برای ما این نتیجه حکم شکست را دارد چون استقلال خوزستان یکی از رقبای ما در پایین جدول است؛ اگر برنده می‌شدیم شرایطمان خیلی فرق می‌کرد.
عبدالله ویسی: بازی خوبی بود که می‌توانست هر دو تیم برنده باشند ولی این دیدار مساوی شد؛ در کل از این نتیجه رضایت ندارم.

 

* اظهارات علی کریمی، سرمربی سپیدرود علیه برنامه نود، مهدی تاج و کمیته داوران در نشست خبری بعد از دیدار با سپیدرود به طور کامل پخش شد.

 

 

 

  • کارشناسی داوری

– سپیدرود و استقلال خوزستان

اعلام پنالتی به سود سپیدرود درست بود چون بازیکن استقلال خوزستان در محاسباتش برای زدن توپ اشتباه کرد و توپ به دست او برخورد کرد.
بازیکن استقلال خوزستان روی کعبی خطا کرد ولی این صحنه اخطار نداشت.
در زمان گل سپیدرود، بازیکن این تیم دروازه‌بان استقلال خوزستان را نگه می‌دارد و باید خطا اعلام می‌شد.
قبل از اخراج بازیکن سپیدرود، باید خطای پنالتی دروازه‌بان این تیم گرفته می‌شد، اما کارت قرمز به مدافع سپیدرود درست بود.
ماهینی، مدافع استقلال خوزستان با سینه توپ را متوقف کرد و خطای هند پنالتی نداشت که تصمیم داور درست بود.

– پدیده و تراکتورسازی

آلمیدا، دروازه‌بان تراکتور خطایی مرتکب نشد ولی نحوه تکل او اخطار و یک خطا داشت که اعلام نشد.
خطای مرادمند و کارت زرد به او درست بود.
مدافع تراکتور پشت پای چپ محمد قاضی را زد و باید یک پنالتی به سود پدیده گرفته می‌شد.

– پرسپولیس و سپاهان

مدافع پرسپولیس خطایی روی مهاجم سپاهان مرتکب نشد.
یزدانی روی علیپور مرتکب خطای پنالتی نشد ولی داور باید قبل از زدن کرنر، به مدافع سپاهان تذکر می‌داد.
ساسان انصاری ابتدا روی بیرانوند خطا انجام داد ولی پس از آن، دروازه‌بان پرسپولیس این کار را کرد؛ ضمن اینکه باید به دلیل اعتراض مهاجم سپاهان کارت زرد می‌گرفت.
احمدزاده روی آقایی خطا کرد که داور باید بازیکن پرسپولیس را اخراج می‌کرد.

 

* ذوب‌آهن ۲ استقلال تهران ۱

نکات بازی

صدمین بازی امید ابراهیمی برای استقلال.
نخستین گل فصل استقلال با ضربه سر.
استقلال با دادن ۷ پنالتی، رکورددار در این زمینه است.
ذوب‌آهن با زدن ۱۰ گل در ۱۵ دقیقه پایانی، رکورددار در لیگ.
استقلال بدون پیروزی در غیاب جپاروف در ترکیب اصلی.
ششمین پیروزی پیاپی ذوب‌آهن.
شکست استقلال بعد از ۱۱ هفته.
ذوب‌آهن بهترین تیم نیم‌فصل دوم.

– کنفرانس مربیان

وینفرد شفر: ۹۰ دقیقه جنگیدیم؛ بازی راحتی نبود و ذوب‌آهن روی به بازی بلند آورده بود؛ اوت‌های ۴۰ متری انداختند؛ داوری ممکن است روز خوب یا بد داشته باشد ولی روز خوب ایشان نبود.
امیر قلعه‌نویی: موقعیت‌های زیادی داشتیم ولی خوشحال هستم به تیم مد نظرم نزدیک می‌شویم؛ در نیم‌فصل اول مسائلی ما را اذیت کرد و نیمکتمان خالی بود ولی الان نفرات ذخیره طوری شده که احساس قدرت می‌کنم.

 

 

 

* آنالیزی از عملکرد تیم استقلال تهران در دیدار با ذوب‌آهن پخش شد.

 

 

 

 

  • کارشناسی داوری ذوب‌آهن و استقلال

سانتر وریا غفوری تبدیل به گل نشد و از روی خط برگشت داده شد.
دروازه‌بان ذوب‌آهن برای گرفتن توپ بیرون آمد و خطایی روی قربانی نداشت.
اعلام خطای پنالتی برای ذوب‌آهن درست بود ولی مجید حسینی در این صحنه باید اخراج می‌شد.
حدادی‌فر روی چشمی خطا کرد ولی داور این تصمیم را نگرفت؛ ضمن اینکه هافبک ذوب استحقاق کارت زرد داشت.
محمدزاده روی چشمی مرتکب خطا شد.
قبل از گل دوم ذوب‌آهن، مدافع این تیم پای فرشید اسماعیلی را زد و باید خطای پشت محوطه گرفته می‌شد.

 

* فولاد خوزستان ۱ صنعت نفت آبادان ۱

نکات بازی

نخستین امتیاز خارج از خانه صنعت نفت در نیم‌فصل دوم.
از هفت بازی اخیر فولاد پنج مسابقه با تساوی یک بر یک به پایان رسیده است.
فولاد ۱۵ هفته شکست ناپذیر.

– کنفرانس مربیان

سید سیروس پورموسوی: تیم برتر میدان بودیم ولی با بی‌دقتی موقعیت‌ها را هدر دادیم اما خوشبختانه به گل رسیدیم؛ در نیمه دوم بازیکنان با تمام توان کار کردند که جای تقدیر دارد.
فراز کمالوند: ۱۱ پنالتی از اول فصل برای ما پنالتی نگرفتند؛ حرفم بزنیم به کمیته انضباطی دعوت می‌کنند.

* پارس جنوبی جم ۰ سایپا ۰

نکات بازی

پارس جنوبی رکورددار تساوی در لیگ هفدهم.
تارتار بدون پیروزی در نیم فصل دوم.
پارس جنوبی یک برد در ۱۱ هفته اخیر.

– کنفرانس مربیان

مهدی تارتار: این امتیاز به درد هیچ یک از دو تیم نخورد چون به اهدافمان نرسیدیم.
علی دایی: با شناخت خوب از تیم پارس جنوبی، انتظار تساوی نداشتیم و به دنبال پیروزی بودیم که قسمت نشد.

 

* نفت تهران ۱ پیکان ۱

نکات بازی

پیکان ۱۰ بازی بدون برد.
نفتِ هومن افاضلی بدون باخت.

– کنفرانس مربیان

مجید جلالی: بازی‌های متعددیی را به همین خوبی با قدرت کار می‌کنیم؛ بچه‌های ما با وجودشان بازی می‌کنند و شاید اشکال از من است که تا این اندازه برد می‌خواهم.
هومن افاضلی: بسیار مسابقه سختی بود چون این هفته شرایط تمرینی خوبی نداشتیم؛ از نظم تیمی امروز راضی نیستم چون پتانسیل بیشتری داریم.

* گسترش فولاد ۰ سیاه جامگان ۰

نکات بازی

چهار تساوی پیاپی گسترش فولاد.
سیاه جامگان یک گل زده در ۴ بازی.

– کنفرانس مربیان

فیروز کریمی: تیمی که در حال افتادن است، با تمام توان به زمین می‌آید؛ ان‌شاالله از هفته‌های بعد بهتر کار می‌کنیم.
رضا عنایتی: نمایش بسیار خوبی در مسابقه امروز داشتیم؛ گسترش حتی یک موقعیت روی دروازه ما نداشت؛ ان‌شاالله خدا کمک کند روی بد فوتبال از تیم ما برود.

 

  • کارشناسی داوری

– فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان

کارت زرد دوم به مرتضی اسدی قطعا درست بود چون مقابل موقعیت خوب فولاد را گرفت.
قبل از اعلام پنالتی به سود فولاد، زهیوی روی باتیستا خطا کرد.
توپ به دست مدافع صنعت نفت برخورد کرد و پنالتی به سود فولاد درست بود.

– پارس جنوبی و سایپا

دانشگر با دست روی دشتی خطا کرد و باید به سود پارس جنوبی پنالتی اعلام می‌شد.

– نفت تهران و پیکان

کمک داور کار خوبی در اعلام کردن پنالتی به داور مسابقه داشت.
مدافع پیکان روی شماره ۲۰ نفت مرتکب خطای پنالتی شد که داور این تصمیم را نداشت.
مدافع نفت روی مهاجم پیکان خطا کرد و پنالتی درست بود اما باید به او کارت قرمز داده می‌شد.
مدافع نفت با دست چپ روی مهاجم پیکان خطا کرد ولی داور این بار به اشتباه پنالتی نگرفت.

– گسترش فولاد و سیاه جامگان

تیموریان به دلیل عدم کنترل خود و ضربه با کف استوک به بازیکن سیاه جامگان باید کارت قرمز می‌گرفت که داور به اشتباه کارت نشان نداد.

  • نتیجه نظرسنجی

بیش از یک میلیون و ۴۶۶ هزار نفر در نظرسنجی این هفته برنامه نود شرکت کردند که حدود ۹۰ درصد اعتقاد داشتند دراسیون فوتبال برای رفع مشکل میزبانی نمایندگان ایران از تیم‌های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد مناسبی نداشته است.

 

برنامه نود این هفته ساعت ۰۳:۳۴ بامداد روز سه‌شنبه، هفدهم بهمن ماه خاتمه یافت.

منبع: ورزش سه

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه