پرویز فتاح در رشت:

ساخت ۱۵ هزار واحد مسکن محرومین در سال آینده/ ۷درصد مردم گیلان تحت پوشش کمیته امداد هستند

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه ۵ ونیم درصد جمعیت کل کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: متاسفانه در استان گیلان این آمار به ۷درصد می رسد.

ساخت ۱۵ هزار واحد مسکن محرومین در سال آینده/ ۷درصد مردم گیلان تحت پوشش کمیته امداد هستند

به گزارش هشت دی، پرویز فتاح پیش از ظهر امروز در همایش خانه دار شدن ۱۷۰۰ خانوار از مددجویان استان گیلان با بیان اینکه ۵ ونیم درصد جمعیت کل کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند، اظهار کرد: متاسفانه در استان گیلان این آمار به ۷درصد می رسد.

وی با بیان اینکه گیلان با توجه به این آمار نیازمند به رسیدگی ویژه است، افزود: در بودجه سال ۹۶ دولت با همکاری مجلس اقدامی انقلابی انجام داده است که دریافتی افراد تحت بهزیستی و تحت پوشش از اول فرودین ۳برابر شده است و باعث شده است بار بزرگ از دوش طبقه محروم برداشته شود.

رییس کمیته امداد خمینی کشور با بیان اینکه ۳هزار میلیارد تومان وام قرضه الحسنه اشتغال برای محرومین در نظرگرفته شده است، گفت: تا اول بهمن ۶۵درصد در کشور بطور متوسط جذب شده است که تا پایان فرودین ۱۰۰درصد جذب می شود.

فتاح با بیان اینکه این رقم سال گذشته ۴۴میلیارد تومان که امسال به ۱۰۲میلیارد تومان ارتقا یافته است، گفت: در بودحه ۹۷، دو هزارمیلیارد تومان برای وام اشتغال در نظر گرفته شده است که چنین مسیری در جهت شعار رییس جمهور باعث رفع فقر مطلق است.

وی با بیان اینکه باید اقشار تحت پوشش و نیازمند شناسایی شوند، گفت: همکاری خوبی بین مجلس و دولت در حمایت از اقشار محرومین وجود دارد که آثار و برکات آن در جامعه هدف دیده می شود.

کاهش یک و نیم درصدی خانوارهای تحت پوشش

رییس کمیته امداد خمینی کشور با بیان اینکه دوسال قبل جامعه هدف ۱میلیون و۷۴۰خانوار بوده است. که امروز به ۱ونیم میلیون خانوار کاهش یافته است، بیان کرد: اختصاص وام اشتغال، خانه سازی و… باعث شده است تعداد یک و نیم درصد افراد تحت پوشش بی نیاز از حمایت شوند و از پوشش کمیته امداد خارج شوند.

همیشه نباید مُسکن داد بلکه باید درد را درمان کرد

فتاح با بیان اینکه در این راستا همکاری بانک ها در پرداخت وام های خرد و اشتغال خانگی و… یک نوع رکورد محسوب می شود، گفت: کمیته امداد دارای دو نقش است یک‌نقش پدرانه و باعطوفت و یک نقش مدیریتی زیرا همیشه نباید مُسکن داد بلکه باید درد را درمان کنیم هرچند دارو تلخ باشد.

**سهم ۱۰ درصدی گیلان در ساخت ۱۵ هزار واحد مسکن محرومان در سال آینده

رییس کمیته امداد خمینی کشور تصدیح کرد: در طی ۱۰ماه کمک های مردمی ۲۰درصد افزایش یافته است که این آمار در گیلان بیشتر است و نشان دهنده تدین و اعتقادات و عطوفت مردم گیلان است و ۱۵۰۰ میلیارد تومان کمک های مردمی در‌کنار کمک های دولتی قرار گرفته است

وی خاطرنشان کرد: برای سال آینده ۱۵ هزار واحد مسکن در سطح کشور می سازیم که سهم استان گیلان بیش از ۱۰درصد خواهد بود.

منبع: دیارباران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه