به گزارش ۸دی ،بر اثر حادثه آتش سوزی هتل زائران ایرانی در نجف دو زن جان باخته و یک نفر مجروح شد.

مرتضی آقایی، سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: در حادثه آتش سوزی هتل ایرانیان در نجف اشرف، ۲ خانم به دلیل خفگی ناشی از دود گرفتگی فوت کردند و یک خانم دیگر نیز در حال حاضر در بیمارستان بستری است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اضافه کرد: زائران این کاروان مربوط به استان مرکزی هستند. این زائران تحت پوشش کاروان‌های عتبات عالیات سازمان حج و زیارت نبودند و در قالب کاروان آزاد به نجف اشرف سفر کرده بودند.

آقایی در مورد علت حادثه گفت: آتش سوزی در اثر آتش گرفتن پرده‌ای که کنار بخاری یکی از اتاق‌های طبقه سوم هتلی در خیابان مدینه نجف اشرف قرار داشته، به وقوع پیوسته است.

به گفته پویان فر، مسئول روابط عمومی حج و زیارت استان، این حادثه در هتل ناصر در شارع المدینه نجف اشرف که محل اسکان تعدادی از زائرین ایرانی بود، رخ داده است.

او اضافه کرد: در این حادثه ۲ نفر از زائرین به نام های طاهره عالیخانی و گوهره احمدی فوت کرده و مصدومین این حادثه از بیمارستان مرخص شده اند. این زائرین از طریق کاروانهای خارج از پوشش سازمان حج وزیارت به عراق اعزام شده اند.

این کاروان به صورت غیر رسمی از طریق یکی از هیأت استان مرکزی به صورت گروهی و در قالب بسته های ارزان قیمت اعزام شده بودند.