ترامپ یک تریلیون دلار قرض می‌گیرد

دولت فدرال آمریکا قصد دارد در سال مالی جاری که دونالد ترامپ کنترل بودجه را به طور کامل در اختیار داشته است، حدود یک تریلیون دلار قرض کند.

ترامپ یک تریلیون دلار قرض می‌گیرد

به گزارش هشت دی،دولت فدرال آمریکا قصد دارد در سال مالی امسال که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، کنترل بودجه را به طور کامل در اختیار داشته است، حدود یک تریلیون دلار قرض کند. امسال رقمی که دولت استقراض خواهد کرد تقریبا دو برابر رقمی خواهد بود که دولت در سال مالی ۲۰۱۷ پول قرض کرد.

بر اساس اسنادی که روز چهارشنبه منتشر شد، وزارت خزانه داری آمریکا پیش بینی می کند نهصد و نود و پنج میلیارد دلار در سال مالی امسال استقراض کند. این بالاترین رقم استقراض در شش سال گذشته است. دولت فدرال سال گذشته پانصد و نوزده میلیارد دلار قرض کرده بود.

وزارت خزانه داری این افزایش را عمدتا به «دورنمای مالی» نسبت داد. دفتر بودجه ای کنگره صراحت بیشتری نشان داد. دفتر بودجه ای کنگره این هفته اعلام کرد میزان دریافت های مالیاتی به سبب قوانین جدید مالیاتی، پایین تر خواهد بود. این افزایش استقراض، مشکل دیگری در بحث های داغ در کنگره در این باره است که آیا باید درخصوص امور زیر بنایی، نظامی، کمک رسانی در زمان فجایع و برنامه های داخلی دیگر پول کمتری هزینه شود. این کسری بودجه قبلا حتی پیش از آنکه کنگره به هر کدام از این حوزه ها پول بیشتری اختصاص دهد بالا بود.

مارک گلدوین، مدیر ارشد سیاست گذاری در «کمیته بودجه فدرال مسئولانه» گفت:«ما به بدهی داشتن اعتیاد داریم.» وی هر دو حزب را در خصوص این وضعیت، مقصر اعلام کرد.

اِرنی تدشی یکی از مشاوران ارشد قبلی وزارت خزانه داری گفت: «نخستین بار از زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان است که قرض گرفتن نسبت به میزان تولید ناخالص داخلی به این میزان زیاد افزایش یافته است آنهم در حالی که رکود وجود ندارد.»

در زمان ریگان، قرض گرفتن پول به سبب افزایش هزینه های نظامی افزایش یافت و این وضعیتی است که ترامپ دوباره از آن حمایت می کند. ترامپ در نطق سالانه خود به این بدهی یا کسری بودجه های فعلی اشاره ای نکرد. این اشاره کردن به موضوع بدهی ملی، از نظر گلدوین و افراد دیگر مایه یأس است. این افراد هشدار می دهند آمریکا با مشکل اقتصادی مهمی روبرو خواهد شد.

مارتین فِلداستین، اقتصاددان در دانشگاه هاروارد که مشاور سابق ریگان بوده است گفت: «این وضع، وحشتناک است. این کسری بودجه ها و بدهی که مرتب افزایش می یابد، مشکلی جدی نه تنها در بلند مدت بلکه در زمان حال است.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه