تسهیلات ویژه برای ایجاد شرکتهای مدیریت صادرات در منطقه آزاد انزلی

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از ارائه تسهیلات ویژه برای شرکتهای مدیریت صادرات در این منطقه براساس سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری خبر داد.

تسهیلات ویژه برای ایجاد شرکتهای مدیریت صادرات در منطقه آزاد انزلی

به گزارش ۸دی نیوز ، رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در  نشست خبری دفتر نمایندگی تهران سازمان منطقه آزاد انزلی، از ارائه تسهیلات ویژه برای ایجاد شرکتهای مدیریت صادرات در این منطقه براساس سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری خبر داد.

منطقه آزاد انزلی و سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: برای اولین بار درسیاست های راهبردی کشور نقش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مورد تاکید قرار گرفته اند که بر این اساس توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه به منظور انتقال فناوری های پیشرفته، گسترش تولید، تامین نیازهای ضروری و نیز تامین منابع مالی از خارج کشور به عنوان تکلیف از سوی معظم له ذکر شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: این سازمان نیز در برنامه اجرایی خود تشکیل شرکت های مدیریت صادرات را در امر انتقال صادرات به خارج کشور مورد توجه قرار داده است.

مسرور تصریح کرد: بسیاری از کشورهایی که در زمینه صادرات موفق شده اند، از طریق فعال نمودن شرکتهای مدیریت صادرات برنامه های توسعه صادرات خود را پیگیری کرده اند، این در شرایطی است که سازمان منطقه آزاد انزلی نیز برنامه های حمایت از صادرات را در سال ۹۳ سرلوحه کار خود قرار داده و تلاش دارد تا با استفاده از راه‌اندازی این شرکت ها صادرات از طریق این منطقه را رونق بخشد.

کریدور جدید ایران و چین

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از پیشنهاد خود برای ایجاد کریدور تجاری جدید ایران و چین خبر داد و گفت:  به دنبال آن هستیم تا کریدور چین، بندر اکتائو و بندر انزلی را راه اندازی کنیم.این کریدور باعث می‌شود تا واردات از کشور چین به ایران که با زمان و هزینه کمتری انجام شود.

وی از برگزاری اجلاس سالیانه اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر در آستاراخان روسیه خبر داد و گفت: سازمان منطقه آزاد انزلی پیشنهاد میزبان برگزاری این اجلاس در سال ۹۴ را تقدیم نموده است.

مصوبه کالای همراه مسافر

او با اشاره به این‌که طبق قانون کالای همراه مسافر هر فردی می‌تواند ۸۰ دلار کالا از طریق مناطق آزاد به داخل سرزمین اصلی وارد نماید، یادآور شد: طبق روال قانونی از یک ماه گذشته مصوبه کالای همراه مسافر در چرخه اقتصادی منطقه آزاد انزلی عملیاتی شده که در کنار آن برای حمایت از محصولات استان مانند چای و برنج عوارض مطابق با سرزمین اصلی را وضع نموده‌ایم.

مسرور همچنین گفت: فعال شدن کالای همراه مسافر زمینه ساز رونق کسب و کار شده، شاهد اشتغالزایی مستقیم برای حدود ۴۰۰۰ نفر در غرفه های سه مجتمع تجاری واقع در منطقه آزاد انزلی  خواهیم بود

عقد ۹ تفاهم نامه همکاری با دستگاه‌های دولتی

مسرور از امضای ۹ تفاهم نامه همکاری با دستگاه‌های دولتی برای رفع مشکلات و تامین زیرساخت‌های منطقه خبر داد و گفت: کمبود آب شرب، عدم تقدم و تاخر در زیرساخت‌ها، نبود زیرساختهای انبارداری و مجموعه های نمایشگاهی را می‌توان از جمله مشکلات منطقه  اعلام کرد.

وی تاکید نمود: در برنامه توسعه سال آینده هفت میلیارد تومان برای ساخت انبار در نظر گرفته شده است

 مدیر عامل منطقه آزاد انزلی ادامه داد: این منطقه ظرفیت تبدیل شدن به هاب برای کشورهای آسیای میانه و CIS را دارد اما برای هاب شدن این منطقه باید زیرساخت‌ها تکمیل شود.

رشد ۷۰درصدی سرمایه‌گذاری در ۱۱ ماهه امسال

رضا مسرور ادامه داد: در ۱۱ ماهه امسال مجوز سرمایه‌گذاری صادر شده ۸۵۰ میلیارد تومان می باشد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است. از سوی دیگر ۲۲۴ شرکت در منطقه آزاد انزلی به ثبت رسیده که ۱۹ شرکت دارای سهامدار خارجی با ۴۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تاسیس شده‌اند.

تکمیل مجتمع بندری کاسپین

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه با بهره برداری از مجتمع بندری کاسپین که در این منطقه در حال ساخت است، افزود: تاکنون ۸۰ میلیارد تومان از منابع داخلی هزینه ساخت موج شکن ها شده و برای تکمیل آن به ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است و با ساخت انبارها و اسکله ها میزان سرمایه گذاری این طرح به ۷۰۰ میلیارد تومان می رسد.

رضا مسرور در خصوص میزان پیشرفت فیزیکی مجتمع کاسپین در منطقه آزاد انزلی  افزود: این مجتمع حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تاکنون موج شکن های آن ساخته شده که در حال مذاکره با سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین سرمایه گذار بخش خصوصی برای  مشارکت در احداث مجتمع بندری کاسپین هستیم.

مسرور در رابطه با خودروهای وارداتی منطقه بیان کرد: ۱۷۰۰ خودرو که از کشورهای کره، ژاپن و … وارد شده‌اند پلاک شده و تا شعاع ۵۰ کیلومتری منطقه اجازه تردد دارند که افزایش محدوده تردد در اختیار هیات دولت است.

وی درپایان از رفع مشکلات معافیت مالیاتی،صدور مجوز دیگر در داخل محدوده این منطقه ازسوی سازمان منطقه آزاد انزلی طی چهار ماهه اخیر خبر داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه