آخرین وضعیت قیمت طلای سرخ در بازار

میری گفت: طبق آمار ده ماهه گمرک، ۱۶۰ تن زعفران به بازار‌های هدف صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد رشد داشته است.

آخرین وضعیت قیمت طلای سرخ در بازار

به گزارش هشت دی،غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران درباه آخرین وضعیت قیمت طلای سرخ در بازار اظهار کرد: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۳ میلیون و ۱۰۰ و حداکثر ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

به گفته وی؛ براساس آمار ده ماهه گمرک، ۱۶۰ تن زعفران به بازارهای هدف صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد رشد داشته است.

میری با اشاره به اینکه نسبت به آینده بازار زعفران خوش بین نیستیم، افزود: با توجه به مشکلات سد راه صادرات و صادرکنندگان بعید است که روند روبه رشد صادرات تا پایان سال ادامه یابد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران بیان کرد: خرید توافقی زعفران از سوی سازمان تعاون روستایی و نگهداری در انبارها ، موانع اصلی سد راه صادرات طلای سرخ است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طبق اظهارات رئیس سازمان تعاون روستایی، خرید توافقی زعفران افزایش پایه یک میلیون تومانی قیمت محصول در بازار را به دنبال داشته است یا خیر، بیان کرد: خرید توافقی زعفران از کشاورزان در جلوگیری از کاهش قیمت روز افزون محصول در بازار و زیان کشاورزان تاثیرگذار بوده، اما نبود حمایت های لازم از مجموع زنجیره تولید و صادرات مورد نقد است.

میری در خاتمه یادآور شد: با توجه به آنکه زنجیره تولید و صادرات متصل به یکدیگر است، بنابراین حمایت از تولید بدون صادرات و بالعکس تبعات منفی به همراه خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه