افزایش ۴۰ درصدی قیمت فرآورده‌های قیری

عضو اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفتی گفت: با شروع نوسانات نرخ ارز شاهد افزایش قیمت ۳۰ تا ۴۰ درصدی فرآورده‌های قیری در کنار کاهش ظرفیت تولید برخی بنگاه‌های تولیدی هستیم.

افزایش ۴۰ درصدی قیمت فرآورده‌های قیری

به گزارش هشت دی،وحید شیخی در خصوص تاثیر نوسانات نرخ ارز بر صادرات فراورده‌های نفتی و پتروشیمی گفت: با شروع نوسانات نرخ ارز شاهد تعطیل شدن واحدهای تولیدی پالایشگاه‌ها و شرکت‌های تولید قیر هستیم که این امر به معنی کاهش ظرفیت تولید در واحدهای تولیدی است.

وی با اشاره به اینکه طی دو ماه گذشته ظرفیت برخی واحدهای تولیدی به ۱۵ درصد نیز کاهش یافته است، افزود: افزایش قیمت ارز که از اوایل پاییز به صورت قابل محسوسی گزارش شده در دو ماه گذشته به شدت تأثیر خود را در بازار صادراتی فراورده‌های نفتی گذاشته است.

عضو اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفتی تصریح کرد: در شرایط فعلی شاهد این هستیم که پالایشگاه‌ها وکیوم باتوم تبدیل به مالچ قیری می‌کنند که استفاده از مالچ آسیب محیط زیستی به همراه دارد زیرا فراورده‌های سبک نفتی در محیط زیست پراکنده می‌شود.

شیخی عنوان کرد: برای استفاده مالچ در محیط زیست باید از مالچ با پایه ابی استفاده شود که لایه نازکی است اما روش فعلی روش اشتباهی است.

وی در خصوص تاثیر نوسانات نرخ ارز بر روی قیمت‌ها گفت: در شرایط فعلی شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم و بازار کشش این میزان از افزایش را ندارد به گونه‌ای که افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی محصولات قیری برای بازار داخلی و صادرات در دو ماه اخیر ءزارش شده است.

عضو اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفتی بیان کرد: تاکنون سابقه رکودی به این شدت نداشته‌ایم و با این شرایط منتظر بازار شب عید هستیم تا شاید اوضاع بازار تغییر کند.

منبع: میزان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه