رشت|افزایش واردات برخی کالاهای بی‌کیفیت به کشور

نایب رئیس اتاق اصناف ایران گفت: واردات کالاهایی که از نظر رعایت اصول بهداشتی به‌هیچ عنوان مورد تایید وزارت بهداشت و درمان نیستند می‌تواند آسیب‌های بسیار جدی در جامعه ایجاد کنند.

رشت|افزایش واردات برخی کالاهای بی‌کیفیت به کشور

به گزارش هشت دی،جلال الدین محمد شکریه  در رشت اظهار داشت: ارائه آموزش‌ها در دوران کودکی به‌علت ویژگی‌های این مقطع زمانی می‌تواند در نهادینه کردن یک فرهنگ خاص بسیار مفید واقع شود بنابراین برای حمایت از تولید داخلی باید با ارائه آموزش‌های به‌موقع نسبت به نهادینه کردن مصرف صحیح، برنامه‌ریزی کرد.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران درباره آسیب‌های قاچاق و واردات بی‌رویه کالا به کشور تصریح کرد: قاچاق کالا در هر نظام اقتصادی ضربه‌های بسیار جبران ناپذیری را متوجه تولید و اشتغال آن کشور می‌کند و قادر است زمینه تعطیلی و نابودی واحدهای تولیدی، صنفی و صنعتی را فراهم سازد.

شکریه درباره واردات برخی کالاهای بی‌کیفیت به کشور گفت: واردات کالاهایی که از نظر رعایت اصول بهداشتی به‌هیچ عنوان مورد تایید وزارت بهداشت و درمان نیستند می‌تواند آسیب‌های بسیار جدی در جامعه ایجاد کنند که این آسیب‌ها در بخش نظام دارویی و واردات داروهای نامطلوب چندین برابر است.

وی با بیان اینکه ورود کالاهای قاچاق موجب تعطیلی واحدهای تولیدی می‌شود افزود: ایجاد رکود در بازار، تشدید معضل بیکاری و به‌وجود آوردن انواع ناهنجاری‌های اجتماعی از تبعات سنگین ورود این کالاها به داخل کشور بوده و موجب به تعطیلی کشاندن واحدهای تولیدی اعم از صنفی و صنعتی در کشور می‌شود.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: برخی از این محصولات باعث ایجاد ناهنجاری‌های فرهنگی در کشور می‌شود بنابراین لازم است دولت نسبت به جمع‌آوری گمرکات و اسکله‌های غیرقانونی اقدام کند و مجلس نیز قوانین محکم و بازدارنده‌تری در این مورد به تصویب برساند.

شکریه با تاکید بر لزوم جلوگیری از بروز ناهنجاری‌های فرهنگی و اقتصادی در کشور گفت: مردم می‌بایست در راستای تقویت و حمایت از تولیدات داخلی از خرید کالاهای قاچاق خودداری کنند و واحدهای تولیدی نیز در مقابل باید با رعایت حقوق مصرف‌کنندگان نسبت به تولید و عرضه کالاهای باکیفیت اقدامات موثری داشته باشند.

وی به دو عامل بازدارنده در بحث کالای قاچاق و کالای وارداتی اشاره کرد و گفت: اعمال برخوردهای قانونی با کالاهای قاچاق و افزایش تعرفه کالاهای وارداتی از جمله اقداماتی است که می‌تواند در سوق دادن مردم به‌سمت مصرف کالای داخلی موثر واقع شود به شرط آن که کالای داخلی نیز با کیفیت بوده و قدرت رقابت داشته باشد.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به نقش تبلیغات موثر در ایجاد فرهنگ مصرف افزود: در دهه ۸۰ برای ایجاد فرهنگ صحیح مصرف برق در کشور از وجود کودکان در تبلیغات و تیزرهای تلویزیونی استفاده شد که بسیار موفق عمل کرد و این حاکی از اهمیت دوران کودکی برای نهادینه کردن یک فرهنگ در جامعه است.

شکریه عوامل ایجاد کننده یک فرهنگ خوب و شایسته در کشور را برشمرد و گفت: وقتی قانونی با اعمال نظارت‌های مستمر در کنار ارائه آموزش‌های بازدارنده و موثر قرار گیرد مجموعه این اقدامات می‌تواند منجر به تشکیل پکیج کاملی برای نهادینه کردن و گسترش فرهنگ صحیح مصرف در بین مردم جامعه شود.

وی با اشاره به اینکه باید امکانات و شرایط مورد نیاز برای رونق تولید را فراهم کرد افزود: هزینه انرژی، قوانین کار، تامین اجتماعی و مسائلی از این دست از جمله مصائب و مشکلات تولیدکنندگان داخلی است بنابراین باید با تغییر در شرایط موجود کسب و کار، زمینه رونق هر چه بیشتر تولیدات داخلی را در کشور فراهم کنیم.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه