اظهارات مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان درباره بانک سرمایه کاملاً بی‌اساس است

رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: بر طبق مدارکی که در پرونده کمیته ویژه تحقیق و تفحص موجود است، ادعاهای برخی مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان در مورد طلب نداشتن از بانک سرمایه کاملاً بی‌پایه و اساس است.

اظهارات مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان درباره بانک سرمایه کاملاً بی‌اساس است

به گزارش هشت دی،جبار کوچکی‌نژاد در رشت اظهار داشت: اظهارات ضد و نقیضی که این روزها از سوی برخی مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان مبنی بر طلب نداشتن از بانک سرمایه مطرح می‌شود بر اساس مستنداتی که در پرونده موجود است کاملاً بی‌پایه و اساس بوده و صحت ندارد.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در تمام طول مدت بررسی این پرونده از سوی اعضای کمیته ویژه تحقیق و تفحص مجلس، دائماً شاهد طرح ادعاها و بعضاً اظهارات ضد و نقیض از جانب مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان در مورد بانک سرمایه بوده‌ایم که تازگی ندارد.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه فرهنگیان پول زیادی را به صندوق پرداخت کرده‌اند افزود: سهام‌دار اصلی و عمده بانک سرمایه، صندوق ذخیره فرهنگیان است و ادعاهای مطرح شده توسط برخی مدیران صندوق که گفته‌اند سود و زیان این بانک به ما مربوط نمی‌شود کاملاً غیرمنطقی بوده و به‌هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: سرمایه و سهم ۴۰ درصدی که صندوق ذخیره فرهنگیان در بانک سرمایه دارد از جیب مدیران این صندوق پرداخت نشده بلکه متعلق به تمام فرهنگیانی است که پول خود را در اختیار صندوق قرار داده‌اند بنابراین سهام‌داران در تمامی ضرر و زیان‌های این بانک شریک هستند.

وی درباره لزوم تغییر ساختار صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: با توجه به مشکلات و اتفاقاتی که رخ داده تغییر بنیادین در تشکیل و نحوه فعالیت صندوق ذخیره فرهنگیان اجتناب‌ناپذیر است و براساس طرحی که نمایندگان در همین مورد در دست بررسی دارند تمام شاکله و ساختار صندوق ذخیره فرهنگیان دچار تغییر و دگرگونی می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: در ساختار جدید که به شکل تشکیل اتحادیه، برگزاری مجمع عمومی و تعیین هیئت مدیره برای صندوق ذخیره فرهنگیان در حال تعریف و تدوین است به‌جای دولت که تاکنون عملکرد ضعیفی در این مورد داشته فرهنگیان تصمیم‌گیرنده اصلی صندوق هستند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: نمایندگان مجلس پس از اتمام روند بررسی کلیات لایحه بودجه که این روزها در جریان است در مورد این پرونده و گزارش نهایی که کمیته تحقیق و تفحص تهیه و به هیئت رئیسه ارائه داده تصمیم‌گیری می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه