علیرضا خمسه: برای بازیگری حتما نباید چهره زیبا داشت

علیرضا خمسه ایفای نقش جدی را جزو چالش‌های بزرگ حرفه‌ای‌اش دانست و حضور در سریال «میکائیل» در نقش «آقاخان» را موفقیت خود خواند.

علیرضا خمسه: برای بازیگری حتما نباید چهره زیبا داشت
به گزارش ۸دی؛ خمسه هم اکنون به خاطر پخش سریال‌های «میکائیل»، «مرد هزار چهره» و «عصر پاییزی» از جمله بازیگرانی است که با مخاطبان آی فیلم همراه است.
علیرضا خمسه با بیان اینکه مادرم می‌گفت که پسر زشتی هستم، در پاسخ به این سؤال که چطور با این اوصاف پا به عرصه‌ای گذاشتید که یکی از نیازهای اولیه آن چهره زیبا است، گفت: این برداشت، برداشت صحیحی از حرفه بازیگری نیست. الان که به تئاتر می‌روم، تمام بازیگران از نظر من زیبا هستند. حالا ممکن است زیبایی بصری داشته باشند، ممکن است نداشته باشند. من به عمق بازی و عشق آن‌ها نگاه می‌کنم. زشت بودن من باعث شد که تقلا و تلاش بیشتری کنم که در جامعه دیده بشوم و مردم من را بپذیرند.
این بازیگر کمدین که در سریال‌های «میکائیل» و «مردهزار چهره» نقش جدی بازی کرده است، درباره‌ی نقش آقاخان در سریال میکائیل گفت: نقش «آقاخان» را با علاقه تمام انتخاب کردم و این موضوع در نظرم بود که مخاطبی که چند وقتی است من را با نقش طنز مثل «بابا پنجعلی» می‌بیند، حالا می‌خواهد من را با یک نقش کاملا جدی ببیند و این موضوع برای خودم یک چالش بزرگ بود که فکر می‌کنم با موفقیت انجامش دادم و مردم نقش «آقاخان» را پذیرفتند.
وی با اشاره به اینکه بنابراین باورم این است که اگر می‌خواهم کمدین خوبی باشم باید تراژدی و کمدی را خوب بازی کنم، افزود: اصولاً لفظ کمدین به کسی اطلاق می‌شود که همزمان کمدی و تراژدی بازی می‌کند و در فرانسه به کسی که کارهای خنده‌دار بازی می‌کند، کمیک می‌گویند ولی کمدین کسی است که تراژدی هم خوب بازی می‌کند. مثلا مهدی هاشمی و پرویز پرستویی را مثال می‌زنم یا بازیگران خیلی خوب دیگر که کمدی را همانقدر خوب بازی می‌کنند که تراژدی را.
خمسه که دوره حرفه‌ای پانتومیم (زبان بدن) را در فرانسه فراگرفته است و در این زمینه تلاش زیادی کرده، دراین باره گفت: همان سال‌ها که فرانسه رفتم سعی در یادگیری این هنر کردم و بعد از آن فکر می‌کردم که این نکته را باید در ایران هم راه بیندازم که نیازی به دیالوگ گفتن زیاد نیست و ما شیوههایی را می‌توانیم یاد بگیریم که از آن طریق در گوشه‌ای از صحنه باشیم ولی سخن زیادی بگوییم.
وی با اشاره به اینکه جمله «حضور بازیگر مهم تراز کلام اوست» چکیده آموزه پانتومیم است، گفت: بازیگران نیاز دارند به پانتومیم و وقتی در فیلم «من زمین را دوست دارم» بازی کردم، فرصت استفاده از این هنر را به‌دست آوردم.
بازیگر سریال «مرد هزار چهره» تصریح کرد: بعضی وقت ها هم بود که نقش‌هایی به من پیشنهاد می‌شد که هیچ حرکتی نداشت مثل باباپنجعلی. نقش بابا پنجعلی هم یکی از شیوه‌های بازیگری است که خودم خیلی دوست دارم در سریال «مرد هزار چهره» هم وقتی آقای مهران مدیری آن شخصیت را به من پیشنهاد داد، به من گفت اصلا نگران نباش که برای این نقش یک دوبلور با صدای بم در نظر گرفتم. برای من خیلی جای تعجب داشت که چرا من نباید به صدای شخصیتم توجه کنم، و صدای او را از خودم ساختم و مهران مدیری بعد از اولین سکانس گفت من همین صدا را می‌خواستم
خمسه که این روزها مشغول بازی در «پایتخت ۵» است، گفت: من و بقیه اعضای گروه «پایتخت»  سخت مشغول فیلمبرداری سری پنجم این سریال هستیم تا عید نوروز مهمان خانه‌های مردم بشویم. به نظر من «پایتخت ۵» سریال خیلی جذابی است و مردم قطعاً از آن استقبال می‌کنند.

منبع: ایران اکونومیست

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
صمد
آقای خمسه نوع طنز خاص داردکه با چهره و لبخند ایشان عروف شد. پنجعلی بدجوری ایشان را خراب کرد. یک پیرمرد با راه رفتن باز باز ک بدون دیالوگ ! از ایشان بعید بود که اینچنین نقشی را قبول کنند.
صمد
بازی در نقش پنجعلی در یک سریال پرطرفدار از اشتباهات این کمدین قدیمی است.
در حاشیه