اسپوتنیک: عربستان و امارات تسلط خود را بر جنگ یمن از دست داده اند

یک رسانه روس در گزارشی درباره یمن به بر باد رفتن میلیونها دلاری که عربستان و امارات در یمن هزینه کرده اند، پرداخته است.

اسپوتنیک: عربستان و امارات تسلط خود را بر جنگ یمن از دست داده اند

به گزارش ۸دی، اسپوتنیک در گزارشی با عنوان «کودتای همپیمانان، جنگ یمن از سیطره عربستان و امارات خارج شده» آورده است: عربستان و امارات میلیون ها دلار در جنگ ضد انصارالله به ادعای حمایت از مشروعیت در یمن هزینه کردند اما هم اکنون جنگی که آنها از سه سال قبل آغاز کرده اند با مخاطراتی پس از اینکه همپیمانان محلی آنها به جنگ با یکدیگر روی آورده اند، روبرو شده است.

این رسانه می نویسد: تلاش های ائتلاف به سبب حوادث اخیر در جنوب یمن ضد دولت عبد ربه منصور هادی با موانعی روبرو شده است و این برای ائتلاف تحت رهبری عربستان در یمن که تاکنون حملات هوایی اش نتوانسته، دستاوری ضد حوثی ها به دنبال داشته باشد، خطرناک است. کارشناسان بر این باورند که عربستان و امارات به بازبینی در صورتی که درگیری ها میان همپیمانانشان در یمن ادامه یابد، نیاز دارند.

اسپوتنیک به نقل از آدام بارون پژوهشگر «شورای مناسبات خارجی اروپایی» آورده است: بسیاری از قدرت های اساسی فکر می کردند که می توانند همه تحرکات سیاسی همپیمانان خود را رها کنند و بی خیال آن باشند و فقط بر حوثی ها متمرکز شوند زیرا از نگاه آنها امور دیگر غیر از جنگ با حوثی ها به خودی خود حل می شد. این تفکر احمقانه ای است زیرا بدون راهکار سیاسی فراگیر، در جنگ دائما طرفهای جدید خود را مطرح می کنند.

این رسانه در ادامه به نقل از «آبریل لونگلی الی» تحلیلگر ارشد گروه بحرانهای بین المللی گفت: بسیاری از جنوبی ها از حکومت هادی انتظار بهبود شرایط خود را داشتند اما طی سه سال گذشته اوضاع تغییر نکرده است و آنها سرخورده شده اند.

«جرالد فیرستاین» سفیر سابق آمریکا در یمن گفت: اقدام بسیار کمی برای برقراری ثبات انجام شده و مردم دائما احساس خطر می کنند. در میان دودستگی کشورهای ائتلاف سئوال جدی درباره حکومت هادی وجود دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه