افتتاح ایستگاه سلامت و انقلاب در پیاده راه فرهنگی رشت؛

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: ایستگاه های سلامت مرز بین مراجعه مردم به مراکز درمانی را از میان برداشته است 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به برپایی چادرهای ایستگاه سلامت در سطح پیاده راه فرهنگی، گفت: ایستگاه های سلامت مرز بین مراجعه مردم به مراکز درمانی را از میان برداشته است و باعث دسترسی آسان مردم برای معاینات و … می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: ایستگاه های سلامت مرز بین مراجعه مردم به مراکز درمانی را از میان برداشته است 

به گزارش خبرنگار ۸دی شاهرخ یوسف زاده چابک پیش از هر امروز در مراسم افتتاح ایستگاه سلامت و انقلاب در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت با بیان اینکه مقوله سلامت مهمترین دستاورد انقلاب است، اظهار کرد: طرح تحول سلامت از مهمترین دستاوردهای پس از انقلاب در حوزه سلامت در ارتباط با بیماری های غیر واگیردار، عوارض و تلفات این بیماری ها مانند فشارخون، دیابت، سرطان و‌تروما است.

وی‌با بیان اینکه درمان اینگونه بیماری ها به ویژه سرطان بسیار پرهزینه است، افزود: ۷۴درصد علت مرگ و میرها مربوط به این بیماری ها است و با وجود درمان پرهزینه ولی روش های پیشگیری از اینگونه بیماری ها بسیار آسان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: توجه به رژیم غذایی و فعالیت فیزیکی بدنی از جمله اقداماتی است که مانع ورود به فاز دیابت و افزایش طول عمر می شود.

یوسف زاده چابک با اشاره به برپایی چادرهای ایستگاه سلامت در سطح پیاده راه فرهنگی، بیان داشت: ایستگاه های سلامت مرز بین مراجعه مردم به مراکز درمانی را از میان برداشته است و باعث دسترسی آسان مردم برای معاینات و … می شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم به صورت معمول و در شرایط عادی این گونه اقدامات جهت کنترل فشار و قندخون در مراکز و محل های پرتردد صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به برنامه ها و سیاست های آینده دانشگاه علوم پزشکی خاطر نشان کرد: حرکت آینده سیستم سلامت درمان وسیاست وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولیان سلامت از بین بردن مرز بین مردم و مراکز درمانی است تا از این طریق مردم را از تهاجم بیماری ها محافظت کنیم و باعث افزایش کمیت وکیفیت عمر آنها شویم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه