مدیر اداره آموزش‌وپرورش شهرستان آستارا خبر داد

حضور ۸۷۰ نفر از دانش‌آموزان آستارا در مسابقات قرآن، عترت و نماز

مدیر اداره آموزش‌وپرورش شهرستان آستارا از حضور ۸۷۰ نفر از دانش‌آموزان مدارس این شهرستان در مرحله شهرستانی سی‌وششمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز خبر داد.

حضور ۸۷۰ نفر از دانش‌آموزان آستارا در مسابقات قرآن، عترت و نماز

به گزارش هشت دی،سید سجاد موسوی در آستارا با اشاره به برگزاری سی‌وششمین دوره از مسابقات دانش‌آموزی قرآن، عترت و نماز در دو مرحله درون‌مدرسه‌ای و شهرستانی اظهار کرد: هدف آموزش‌وپرورش از مسابقات مذکور، ایجاد انگیزه و فضای رقابتی به‌منظور تربیت قرآنی در بین دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه بالغ‌بر پنج‌هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر مدارس ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوره دوم شهرستان آستارا در مرحله دورن‌مدرسه‌ای مسابقات مذکور حضور داشتند، تصریح کرد: از این تعداد  شرکت‌کننده، دوهزار و ۵۰۰ نفر  پسر و سه‌هزار نفر دختر بود.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان آستارا با اشاره به اینکه از این تعداد شرکت کننده، بالغ‌بر ۸۷۰ نفر به مرحله شهرستانی مسابقات مذکور راه پیدا کردند، خاطرنشان کرد: ۳۷۰ نفر از راه پیداکنندگان به مرحله شهرستانی مسابقات دانش‌آموزی قرآن، عترت و نماز پسر و ۵۰۰ نفر دختر هستند.

موسوی مسابقات دانش‌آموزی قرآن، عترت و نماز را در دو بخش آوایی و پژوهشی دانست و بیان کرد: دانش‌آموزان در بخش آوایی در رشته‌های قرائت قرآن، حفظ، اذان و مداحی و در بخش پژوهشی در رشته‌های احکام، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و انشاء نماز با یک‌دیگر به رقابت پرداختند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان آستارا ضمن قدرانی از همکاری اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان در راستای برگزاری باشکوه سی‌وششمین دوره از مسابقات دانش‌آموزی قرآن، عترت و نماز افزود: نفرات برتر هر رشته به مرحله استانی و کشوری راه پیدا می‌کنند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه