رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

کالاهای گیلانی توانایی تأمین نیاز کشورهای مختلف را دارند

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه با بررسی‌های صورت گرفته گیلان کالاهای مختلفی را تولید می‌کند گفت: کالاهای گیلانی توانایی تأمین نیاز کشورهای مختلف را داشته زیرا استانداردهای بین‌المللی رادارند.

کالاهای گیلانی توانایی تأمین نیاز کشورهای مختلف را دارند

به گزارش هشت دی،منوچهر صدفی در نشست خبری اظهار کرد: محصولات تولیدی استان گیلان به حدی رسیده‌ که می‌تواند نیاز بازار کشورهای مختلف را به دست بگیرد و بر اساس آخرین آمار حدود ۱۶۰ واحد صنایع غذایی استان دارای پروانه استاندارد هستند.

وی با اشاره به اینکه داشتن پروانه استاندارد در داخل کشور کاربرد دارد افزود: محصولات تولیدی گیلان باید برای ورود به کشورهای دیگر استانداردهای بین‌المللی را نیز دریافت کرده تا بتوانند وارد بازارهای مختلف شوند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه با بررسی‌های صورت گرفته گیلان کالاهای مختلفی را تولید می‌کند گفت: کالاهای گیلانی به‌دلیل داشتن استانداردهای بین‌المللی توانایی تأمین نیاز کشورهای مختلف را دارند.

صدفی با بیان اینکه محصولات گیلان توان رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارند بیان کرد: در صنایع غذایی گیلان فعالیت‌های خیلی زیادی صورت گرفته و اکنون این محصولات به کشورهای مختلف صادرات می‌شوند.

وی گفت: از ۱۵ آبان ۹۶ بخش‌نامه‌ای از سازمان توسعه تجارت ایران صادرشده که طبق این بخش‌نامه کلیه کالاهایی که از گمرکات خارج می‌شود باید تابع یک بسته‌بندی خاص بوده و حتماً باید کالاها در چهارچوب بسته‌بندی‌های خاص بسته‌بندی شوند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: درگذشته این‌طور نبوده و‌ صادرکننده هر طور که می‌توانست به همان روش خاص خود کالا را صادر می‌کرد.

صدفی با اشاره به ایجاد شرکت‌های بزرگ صادراتی تصریح کرد: اگر یک صنعت خاص یا برخی از بازرگانان بخواهند در یک محصول خاصی کالاهایی را صادر کنند و باهم یک شرکت بزرگ تشکیل دهند موردحمایت قرار می‌گیرند و این از ایده شرکت‌های مدیریت صادرات نشات‌گرفته که شرکت‌های مدیریت صادرات بتوانند بخش عظیمی از مدیریت صادرات را به دست گرفته و ارتباطی بین تولیدکننده و تاجر صادرکننده برقرار تا بتوانند برای بازارهای دیگر برنامه‌های مختلفی داشته باشند.

وی با بیان اینکه دولت در این زمینه سرمایه‌گذاری انجام نمی‌دهد گفت: دولت فقط بسترسازی کرده و حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد و بخش‌های خصوصی باید این شرکت بزرگ صادراتی را تشکیل دهند و شرکت‌های هولدینگ صادراتی باید باهم یک‌ کاری را در یک کشور خارجه‌ انجام دهند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه