رئیس نظام پرستاری گیلان:

سختی کار در بسیاری از بیمارستان‌ها به‌عنوان اضافه‌کار در نظر گرفته می‌شود

رئیس نظام پرستاری گیلان با بیان اینکه به علت کمبود نیروی انسانی در بسیاری از بیمارستان‌ها سختی کار به‌عنوان اضافه‌کار در نظر گرفته می‌شود گفت: پرستاران به‌هیچ‌عنوان آن‌ شادابی و انگیزه را برای ارائه خدمات نداشته اما با تمام این مشقات و سختی‌ها میدان را خالی نکرده‌اند.

سختی کار در بسیاری از بیمارستان‌ها به‌عنوان اضافه‌کار در نظر گرفته می‌شود

به گزارش هشت دی،طاهره زاهد صفت در نشست خبری اظهار کرد: گلایه پرستاران گلایه به حقی است و مشکلات بحث نظام پرداخت به دو قسمت تقسیم می‌شود که یکی تعویق مطالبات، اضافه‌کار و کارانه و دیگری در نوع محاسبه آن است.

وی با اشاره به اینکه پرستاران جز گروهی از تیم بهداشتی درمانی هستند که حقوق متغیر و ثابت دارند افزود: حقوق ثابتشان اگر جز قوانین مدیریت خدمات کشوری یا نظام هماهنگ کارکنان دولت و یا قانون کار باشند به مدرک و تخصص آن‌ها بستگی دارد.

رئیس نظام پرستاری گیلان با اشاره به حقوق متغیر پرستاران گفت: با توجه به این‌که از دهه ۷۰ بحث تعرفه‌های پزشکی مطرح و پرداخت‌ها بر اساس کارکرد تعرفه پزشکی شد فاصله دریافتی بین گروه‌هایی از پزشکان با همکاران دیگر در تیم درمانی زیاد و ‌باعث ایجاد‌ نارضایتی دراین‌باره شد.

زاهد صفت با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله‌ پرستاران بحث کارانه است بیان کرد: مدت‌زمان عدم پرداخت کارانه در استان گیلان حدود ۱۲ ماه است و قرار است طبق قول ریاست جمهوری و وزیر بهداشت تا معوقات تا شهریور سال جاری را تسویه کنند که بازهم با این حساب شش ماه دیگر جز مطالبات پرستاران باقی می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۰ آیین‌نامه اجرایی قانون ارتقای بهره‌وری اجرا شد افزود: کاهش ساعت کاری و نیز سخت و زیان‌آوری این حرفه در آن گنجانده‌شده که آن‌هم با نواقصی در بیمارستان‌ها به علت کمبود نیروی انسانی مواجه است.

رئیس نظام پرستاری گیلان با اشاره به اینکه قانون‌گذار در این قانون گفته که پرستاران باید نسبت به حرفه‌های دیگر، سختی و مشقت بیشتری را در حال تحمل هستند تصریح کرد: پرستاران از هشت ‌تا ۳۲ ساعت در ماه طبق سختی کار و نوبت‌کاری دارند و قرار بر این شده بود که بین هشت‌تا ۳۲ ساعت از کسر ساعتی برخوردار باشند.

 زاهد صفت با بیان اینکه به علت کمبود نیروی انسانی در بسیاری از بیمارستان‌ها سختی کار به‌عنوان اضافه‌کار در نظر گرفته می‌شود بیان کرد: پرستاران به‌هیچ‌عنوان آن‌ شادابی و انگیزه را برای ارائه خدمات نداشته اما با تمام این مشقات و سختی‌ها همکاران چه در شرایط عادی و چه در شرایط بحرانی مثل زلزله کرمانشاه سر از پا نشناخته و میدان را خالی نکرده و بی بهانه تلاش کردند.

وی با اشاره به وجود یک‌بند ‌دیگر در قانون مبنی بر اینکه پرستاری جز مشاغل سخت و زیان‌آور است تصریح کرد: طبق قانون پرستاران در ۲۰ سالگی بازنشسته شوند که بیمارستان‌های خصوصی تحت پوشش قانون‌ کار این بند را اجرا کردند و در ۲۰ ‌سالگی پرستاران را بازنشسته می‌کنند اما خارج از ساعت کار هنوز برای این افراد اجرا نمی‌شود.

 رئیس نظام پرستاری گیلان با بیان اینکه باید خارج ساعت کاری نیز برای این افراد در نظر گرفته شود گفت: در بیمارستان‌های دولتی تحت پوشش قانون خدمات کشوری به علت نبود نیروی انسانی جایگزین، این قانون اجرانشده است و همکارانی با فرسودگی شغلی، بیماری و مشکلات با بیش از ۲۵ سال سابقه کار با همین حرفه شب و روز را می‌گذرانند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه