علم الهدی: هر کشوری که مبارزه با آمریکا را کنار گذاشت جز ذلت و بدبختی ندید

امام جمعه مشهد گفت: انحراف‌ستیزی از کفر ستیزی سخت‌تر است.

علم الهدی: هر کشوری که مبارزه با آمریکا را کنار گذاشت جز ذلت و بدبختی ندید

به گزارش ۸دی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامی‌داشت آغار دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مسئله‌ای که تقارن شهادت صدیقه اطهر با سی‌ونهمین فجر انقلاب برای ما تداعی می‌کند، در راستای اقدام انقلابی صدیقه اطهر(س) این انقلاب ما با نهضت امام(ره) به پیروزی نائل شد.

وی ادامه داد: تمام زندگی امام‌علی(ع) ستیز و نبرد بود. مولا در یک بخش از زندگی خود کفرستیز بودند و در میدان‌های جنگ بدر و احد تنها قدرتی که کفر را ریشه‌کن می‌کرد و در براندازی کفر نقش قطعی اولیه را داشت توانمندی و شجاعت مولا امیرالمومنین(ع) بود. در بخش دوم زندگانی امیرالمومنین(ع) انحراف‌ستیری وجود داشت.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه هیچ مسلمان و شیعه‌ای نمی‌تواند دین‌مدار باشد که زندگی‌اش را ستیز و مبازه تشکیل ندهد، تصریح کرد: یک مسلمان شیعه یا باید با کفر بستیزد، یا با انحراف؛ بخش دوم زندگانی مولا انحراف‌ستیزی بود.

وی با بیان اینکه انحراف‌ستیزی از کفرستیزی سخت‌تر است، خاطرنشان کرد: براین اساس در کفرستیزی علی موحد، یکه و تنها کفر را ریشه‌کن می‌کرد، اما در انحراف‌ستیزی، مولا تنها نتوانست انحراف‌ستیزی کند، این‌جا به کمک زهرا نیازمند شد. بدون فاطمه امیرالمومنین نمی‌توانست با انحراف مبارزه کند، چراکه میدان‌داری در مبارزه با انحراف، سخت‌تر از میدان‌داری در مبارزه با کفر است. در مبارزه با کفر انسان سینه‌چاک به‌وسط میدان آمده در جبهه اسلامی می‌ایستد و با کفر مبارزه می‌کند، اما مبارزه با انحراف مبارزه در دل جبهه اسلام و امت اسلام است، خیلی سخت‌تر است و لذا اگر فاطمه در کنار علی نبود مولا در میدان انحراف‌ستیزی از عهده بر نمی‌آمد.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه «انقلاب ما هم دقیقاً در راستای انحراف‌ستیزی بود»، یادآور شد: ابتدای اینکه امام انقلاب را شروع کردند، نهضت امام از انحراف‌ستیزی شروع شد. یعنی انحراف آمد در زندگی و سرنوشت سیاسی مردم حاکم شد به‌وسیله مواد شش‌گانه رفراندوم شاه که بر مردم تحمیل شد و لایحه مصونیت مستشاران آمریکایی که در فضای این جامعه و کشور به فرموده امام بزرگوار کار به جایی رسید که اگر یک آمریکایی شاه را بکشد محاکمه نمی‌شود و اگر یک ایرانی سگ آمریکایی را بکشد محاکمه می‌شود.

وی افزود: هنگامی‌که کار به این‌جا رسید، مسئله انحراف در زندگی اجتماعی ما اینگونه شد و امام(ره) نهضت خود را از این انحراف‌ستیزی شروع کردند، اما آمدن مردم، حمایت مردم، پشتیبانی مردمی و پایمردی مردم پشت سر امام، انحراف‌ستیزی امام را به استکبارستیزی مبدل کرد که امروز روی کره‌زمین تنها جبهه ضداستکباری در میان مسلمانان جهان و مستضعفان عالم جبهه انقلاب ما و نظام ما در این کشور است.

علم‌الهدی گفت: این انقلاب به وسیله یک مرجع تقلید که حجت امام‌زمان(ع) است در این کشور آغاز شد و انگیزه مردم در این تبعیت دین و ایمانشان و عشقشان به اهل‌بیت و وابستگیشان به اسلام و قرآن بود و مبارزه با استکبار را ادامه دادند.

وی بیان کرد: آنچه که در فجر سی‌ونهم این انقلاب مقارن با ۴۰ سالگی انقلاب برای نسل امروز ما مطرح است این است که امروز ۳۹ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد؛ برخی افراد آن روز پیروزی انقلاب را درک نکردند و امام را به‌روایت تصویر و صوت و صدا شنیده‌اند و تا چشم باز کردند جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را در این مملکت دیدند. نه مظالم و جنایات و ناپاکی‌های دوران ستم‌شاهی را دیدند، نه فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها و تقابلی که مردم با سینه‌خشک در برابر گلوله داغ مسلسل جلادان شاه داشتند، دیدند. تا چشم باز کردند این نظام را دیدند. این‌ها می‌گویند آیا در طول این ۳۹ سال نمی‌شد روند انقلاب را بهتر از این رقم بزنیم تا امروز این‌قدر گرفتاری و مشکلات نداشته باشیم؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، ادامه داد: باید بدون رودربایستی با هم حرف بزنیم؛ شما انسان‌های انقلابی هستید و با یک بینش خاصی به انقلاب و نظام نگاه می‌کنید، اما در جامعه و کشور ما حتی در نسل جوان امروز ما عناصری هستند که نه باورمندی شما را نسبت به اسلام و خدا و نه بینش شما را نسبت به انقلاب و نظام دارند. آن‌ها هم حرف دارند و می‌گویند که شما شاه را از این مملکت بیرون کردید و نظام ستم‌شاهی را ساقط کردید و یک نظام حکومتی تشکیل دادید که مولود انقلاب بود، در حال حاضر ۳۹ سال این مملکت دست شماست و این کشور را اداره می‌کنید، آیا نمی‌شد این کشور را بهتر از این اداره کرد و انقلاب را بهتر از این رقم زد که ما امروز این گرفتاری‌ها را نداشته باشیم؟ آیا واقعا مصلحت این بود از روز اول انقلاب ما با آمریکا مبارزه کنیم؟

علم‌الهدی افزود: اگر آن موضع‌گیری ما در برابر آمریکا نبود، اگر تسخیر لانه جاسوسی نبود، اگر ۳۹ سال این مردم فریاد مرگ بر آمریکا سر نمی‌دادند، آیا واقعا آمریکا امروز این مشکلات را برای ما ایجاد می‌‌کرد؟ ۸ سال جنگ بر ما تحمیل شد و این همه در جنگ هزینه دادیم، این همه خرابی به بارآمد، جوان‌های ما شهید شدند و مقاومت کردند و مبارزه کردند و پای این جنگ ایستادند، آمریکا جنگ را بر ما تحمیل کرد. این تحریم‌های اقتصادی پیاپی و این توطئه‌های یکی پس از دیگری هر یکی از دیگری سرسخت‌تر در پی این ۴۰ سال عمر انقلاب را ما گذراندیم و نتیجه‌اش پیش‌آمد مشکلاتی در زندگی ما، امنیت ما، ارتباطات بین‌المللی و جهانی ما و در مسائل مختلف اقتصادی ما با تحریم‌های آمریکا بود، واقعاً این روش، روشِ درستی بود؟ آیا اگر از روز اول این موضع‌گیری را نمی‌کردیم و با یک قدرت بزرگ جهانی دَر نمی‌افتادیم و می‌نشستیم و کشور خود را ادراه می‌کردیم و با همه می‌ساختیم آیا سرنوشت بهتر از امروز نداشتیم و روش کشور ما بهتر از این رقم نمی‌خورد؟

وی با بیان اینکه امروز برخی این سوالات را دارند و سوال هم حق هر کسی است، تصریح کرد: منتها باید این را بدانید که ما یک کشوری را انقلاب کردیم که یک ربع قرن، ۴۰ هزار مستشار آمریکایی بر آن مسلط بود و تمام امور این کشور، اقتصاد، سیاست، فرهنگ و اخلاقش، همه در دست آمریکایی بود و این کشور به عنوان پایگاه قدرت استکباری آمریکا در منطقه نقش‌آفرینی می‌کرد،ارتش، لشکر، اسحله و شاه و حکومت این کشور به عنوان یک ژاندارم آمریکایی در منطقه پشتیبان به تمام معنای محور قدرت آمریکا و انگلیس، اسرائیل بود.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه انقلاب تمام این‌ها را از آمریکا گرفت، خاطرنشان کرد: قضیه تسخیر لانه جاسوسی که به تعبیر امام بزرگوار انقلاب دوم بود و سیلی که ما به آمریکا نواختیم، بعد از چند توطئه آمریکا بود. آمریکا پیش از آن کودتای نوژه را راه انداخت و ما شکستش دادیم، در دولت موقت انقلاب آمریکا نفوذ کرد و سخنگوی دولت، عباس امیرانتظام، جاسوس آمریکا در آمد. تا این حد نفوذ کرد که سخنگوی دولت را جاسوس آمریکا گذاشت. آیا او می‌گذاشت که ما بنشینیم مملکت خود را اداره کنیم، مرگ بر آمریکا هم نگوییم و او هم با ما کاری نداشته باشد؟ مگر به همین سادگی بود؟

وی با اشاره به اینکه تجربه تاریخ به ما نشان داده هر کشوری که با آمریکا مبارزه کرد و بعد توبه کرد و در مقابل آمریکا گردن گذاشت و سر بر مقابل آمریکا فرود آورد جز ذلت و بدبختی ندید، یادآور شد: نمونه‌اش مصر است. مصری که ۵۰ سال پیش موشک‌ساز بود در منطقه و اولین کشور غیرغربی که صنعت موشکی داشت مصر بود و به عنوان محور قدرت عرب در خاورمیانه مورد روشنایی چشم مسلمانان بود به عنوان ضدامپرالیسم و ضداستکبار، اما مصر توبه کرد و سادات با آمریکا رفیق شد، پیمان کمپ‌دیوید او و اسرائیل را به هم گره زد و از آن روز تا به امروز آیا از مصر ذلیل‌تر در منطقه کشوری پیدا می‌کنید؟

علم‌الهدی اظهار کرد: شما فکر می‌کنید آیا آمریکا ما را رها می‌کرد. آنچه که امروز ما را زنده نگه‌داشته و ما را به عنوان قدرت اول منطقه در آورده است و ما را به عنوان یک نیروی ضداستکباری و جبهه منحصر به فرد ضداستکبار در دنیا به همه مسلمانان و مستضعفین جهان نشان می‌دهد و به آن‌ها دلگرمی می‌دهد، استکبارستیزی و مقابله ما با آمریکا بود.

وی با بیان اینکه عزت و رشد ما در گرو استکبارستیزی ما است، اضافه کرد: ما امروز در مسائل مختلف فناوری علمی و دانشمندی از کشورهای آن روز در حال توسعه که کاسه‌لیس آمریکا بودند، در علم، دانش و فناوری چیزی کم نداریم. در جهت رشد سیاسی و اجتماعی هم به عنوان یک قدرت در منطقه قرار گرفتیم. این به دلیل استکبارستیزی و جنگ ما با آمریکا بود، اگر این استکبارستیزی را نداشتیم به این قدرت نمی‌رسیدیم. اگر روندی بهتر از این روند آن هم با رهبری داهیانه امام خمینی(ره) و تداوم رهبری امام به وسیله مقام معظم رهبری نبود که ما نمی‌توانستیم عزت امروز را داشته باشیم.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه