در خطبه های نماز جمعه شهرستان های گیلان مطرح شد:

تفکر و اندیشه ایرانی اسلامی تمام جهان را تحت تاثیر قرار داده/ مسئولان برای برطرف کردن مشکلات کمر همت ببندند

نماز جمعه امروز ۱۳ بهمن با حضور مردم و مسئولان در دومین روز از دهه مبارک فجر در سراسر شهرستان های استان گیلان برگزار شد،

تفکر و اندیشه ایرانی اسلامی تمام جهان را تحت تاثیر قرار داده/ مسئولان برای برطرف کردن مشکلات کمر همت ببندند

به گزارش ۸دی، نماز جمعه امروز ۱۳ بهمن با حضور مردم و مسئولان در دومین روز از دهه مبارک فجر در سراسر شهرستان های استان گیلان برگزار شد، مشروح خطبه های نماز جمعه در برخی شهرهای گیلان به شرح زیر است:

امام جمعه موقت رشت:

تفکر و اندیشه ایرانی اسلامی تمام جهان را تحت تاثیر قرار داده/ مسئولان و مدیران باعث و بانی کمرنگ شدن اثرات انقلاب نشوند

به گزارش ۸دی به نقل از «دیارباران» حجت السلام و المسلمین یوسف صدیق عربانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رشت با بیان اینکه هر پیروزی رنجی هم بدنبال دارد، اظهار کرد: غریب به ۳۹سال است که ایران مورد تحریم های زیاد و سنگینی قرار گرفته است اما در کلی این تحریم ها می تواند برای ما فرصت هم محسوب شود.

وی با بیان اینکه خداوند هیچ گاه انسان را ناامید نمی کند و همواره رحمت خود را به انسان ها ارزانی می دارد، گفت: مهم عبور از گردنه های مشکلات است که امری دشوار است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به تأثیر کمک به مردم در زندگی انسان، بیان کرد: غیر از زکات، خمس و حق امام باید انسان بخشی از داشته های خود ولو اندازه یک لقمه را با محرومان تقسیم کند که منجر به برکت و روزی می شود.

صدیق عربانی با بیان اینکه هرکس باید به حق خود قانع باشد و به حقوق دیگران دست درازی نکند، گفت: خداوند دست کسی را که دست مردم را بگیرد به گرمی می گیرد.

وی با بیان اینکه در مسائل و مشکلات باید صبور بود بیان کرد: برای صبر در برابر شهوت، سفر، خطر، فقر، رازداری، صبر در دوران جوانی ‌و… به خداوند پناه ببرید و کمک بخواهید.

حجت السلام و المسلمین یوسف صدیق عربانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته رشت ضمن تسلیت ایام فاطمیه و بزرگداشت دهه فجر، اظهار کرد: ورود امام راحل به کشور انفجار نور به لحاظ جهانی شدن اسلام و تحولاتی که در پی داشته است بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دائما در حال حرکت و جهش است، گفت: امروز تفکر و اندیشه های ایرانی اسلامی تمام جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به ظهور نزدیک‌امام زمان(عج)، بیان کرد: صدای پای امام زمان به گوش می رسد و دشمن از این ظهور وحشت دارد.

صدیق عربانی با بیان اینکه امام راحل با دست خالی وارد عمل شد، افزود: امروز مردم مطالبات به حق و قانونی دارند که به آن باید توجه شد.

وی تصریح کرد: امروز نباید مسئولان باعث و بانی کمرنگ شدن اثرات انقلاب اسلامی شوند و موجب شوند مشکلات کشور به حساب انقلاب و اسلام نوشته شود.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه شهدای ما برای گسترش عدالت الهی و اسلامی جان داده اند، افزود: ۲۲بهمن مردم سراسر کشور باید نشان دهند کشور ما همچنان انقلابی است.

صدیق عربانی خطاب به مسئولان، بیان کرد: شما را به خدا برای این مردم خدمت کنید، مردم قدر شناس هستند ولی شما خدمات خود برای مردم را بیشتر کنید.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران بدانند رهبری امت و مردم اجازه دست اندازی و سرکشی را بر این نظام و انقلاب نخواهند داد.

 

امام جمعه سیاهکل:

 امام از تمام خواسته های مردم تمکین کرد/ مسئولان برای برطرف کردن مشکلات کمر همت ببندند

به گزارش ۸دی به نقل از درسیاهکل، حجت‌الاسلام محمدرضا شکسته‌دل در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر، با اشاره به ایام فاطمیه اظهار کرد: خانم فاطمه زهرا (س) الگو و اسوه ما است و باید این ایام را بزرگ بداریم.

وی ضمن تبریک به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک، فجر، گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل ما را از تاریکی بیرون آورد و به‌سوی نور هدایت کرد.

امام‌جمعه سیاهکل ضمن گرامیداشت روز فن‌آوری فضایی، خاطرنشان کرد: از آثار انقلاب اسلامی در ۳۹ سال گذشته جهش‌ها و حرکت‌های خوبی بود که توسط جوانان و به رهبری امام راحل و باور این موضوع که ما می‌توانیم می‌باشد.

شکسته‌دل با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند به ما بقبولانند که ما نمی‌توانیم، افزود: رهبر فرزانه انقلاب بارها به توجه مسئولین به داخل تأکید کرده‌اند تا همه بدانیم که توانایی انجام کارها را در داخل داریم.

وی با بیان اینکه باید در همه‌جا مانند نماز جمعه با سلایق مختلف در کنار یکدیگر باشیم، گفت: ما باید همه باهم یک‌مشت باشیم و به دهان کسانی که نمی‌خواهند ما دین و آزادی داشته باشیم بزنیم.

امام‌جمعه سیاهکل با اشاره به تعیین دولت موقت توسط امام در اوایل انقلاب، تصریح کرد: امام به‌تمامی مواردی که مردم می‌خواستند تمکین کرد، حتی بعدها گفت که مواردی را قبول نداشتم، اما برای اینکه مردم به آن موضوع برسند و خودشان انتخاب کنند هزینه داد.

شکسته‌دل بیان کرد: در تاریخ ۱۹ بهمن همافرها به‌موقع با امام دیدار کردند و به انقلاب پیوستند، همه نیروهای نظامی و انتظامی نیز با امام و رهبری بیعت کردند.

وی با اشاره به جنایاتی که در یمن انجام می‌شود، گفت: طبق آمار سازمان‌های بین‌المللی؛ یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار کودک یمنی دچار سوءتغذیه هستند، تاکنون ۵ هزار نفر کودک کشته و مجروح شده‌اند، ۲۲ میلیون یمنی یعنی ۷۶ درصد مردم آن از حداقل‌های زندگی محروم هستند، ۸ و نیم میلیون از مردم یمن در آستانه قحطی هستند.

امام‌جمعه سیاهکل با بیان اینکه مردم یمن برای استقلال خودشان این هزینه‌ها را می‌دهند، ابراز کرد: هدف متجاوزان از این جنایات این است که ذهن مردم را از جنایات صهیونیست‌ها منحرف کنند.

شکسته‌دل با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در درست خارج از فقه، گفت: هدف آمریکا از انتقال داعش به افغانستان نیز توجیه حضور خود در منطقه و منحرف کردن ذهن جامعه بین‌الملل نسبت به جنایات صهیونیست‌ها می‌باشد.

وی تصریح کرد: همه باهم باید به تدبیر مسئولین ایرانی چنان کار فرهنگی انجام بدهند که همه جهان اسلام بدانند ما مشترکات زیادی داریم که در کنار آن‌ها می‌توانیم در کنار یکدیگر بایستیم، باید کاری کنیم که حتی داعشی ها متوجه بشوند که در حال برادرکشی هستند.

امام‌جمعه سیاهکل خاطرنشان کرد: دودی که از آتش‌های آمریکایی‌ها بلند می‌شود به چشم خودشان می‌رود و به برکت بسیجی‌های ما این ادامه دارد و جنایات آمریکایی‌ها گریبان گیر آن‌ها می‌شود.

شکسته‌دل با بیان اینکه باید در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند، گفت: از همه مرد و زن سیاهکلی و همه‌کسانی که صدای من را می‌شوند، برای اینکه انتقال داعش توسط آمریکایی‌ها در افغانستان را محکوم کنیم و به پشتیبانی رهبری و به خاطر ناکاستی ها و مشکلات موجود عقب ننشینیم و به مسئولین بگوییم کمر همت ببندند تا مشکلات برطرف شود.

 

امام جمعه ماسال:

دفع فتنه ها بهترین نشانه حمایت مردم از نظام / هنر امام خمینی مشارکت دادن مردم در انقلاب است

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز؛ حجت الاسلام سید هادی موسوی در خطبه های نماز جمعه‌ی این هفته شهرستان گفت: هر روز که از عمر با برکت این انقلاب می گذرد بر عظمت و اقتدار انقلاب مان افزوده شده است.

امام جمعه ماسال با بیان اینکه باید برای بررسی دقیق تر انقلاب اسلامی، باید آن را با سایر انقلاب های بزرگ جهان مقایسه کنیم، اظهار داشت: انقلاب به معنی تغییر و تحول بنیادین در همه عرصه های یک جامعه است لذا بر این اساس می شود به سه انقلاب بزرگ الجزایر، فرانسه و روسیه اشاره کرد.

وی افزود: هر سه انقلاب برای آزادی و عدالت اجتماعی و آرمان های متعالی بود اما مردم پس از پیروزی انقلابشان، در زمانی بسیار کوتاه از آرمان هایشان فاصله گرفتند.

امام جمعه ماسال افزود: انقلاب الجزایر مانند انقلاب ما از مساجد و مدارس دینی شروع شد اما حتی یک روز هم حکومت دینی را تجربه نکرد.

وی ادامه داد: انقلاب کبیر فرانسه با آرمان آزادی شروع شد اما پس از پیروزی به چیزی جز دیکتاتوری ناپلئون و اعدام انقلابیون منتهی نشد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان نادیده گرفته شدن نقش مردم پس از پیروزی انقلاب ها را یکی از مهم ترین علل شکست سه انقلاب بزرگ جهانی دانست و تاکید کرد: انقلاب ما از جمله تحولاتی بود که از همان لحظه ابتدا، برایش معارض و دسیسه چینی هایی همچون غائله های منافقین و جنگ تحمیلی آغاز شد.

موسوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با همه خصومت ها مسیرش را به درستی در حال طی کردن است، گفت: یقینا عیب هایی هم داریم که دشمن بهره برداری کند اما رویکرد کلی انقلاب، همان مسیری است که امام برای ما ترسیم کرده بود.

وی حضور مردم برای دفع فتنه های اخیر را بهترین نشانه حمایت مردم از نظامشان عنوان کرد و گفت: رمز ماندگاری نظام، اسلامی بودن انقلاب در مقام عمل و مردمی بودن آن است.

امام جمعه ماسال بزرگترین هنر امام خمینی (ره) را مشارکت دادن مردم در انقلاب دانست و تاکید کرد: اگر بخواهیم در برابر دشمنان تمام قد بایستیم، باید به دنبال کسب رضایت مردم باشیم.

حجت الاسلام موسوی در ادامه ضمن تقدیر از برگزاری نشست مسئولین با مردم پیش از نماز جمعه گفت: طبیعتا همه مشکلات هم قابل رفع نیست اما همین که مسئولین با مردم بنشینند و مشکلات شنیده شود، جای تشکر دارد.

وی خاطرنشان کرد: به آقای فرماندار پیشنهاد می‌کنم هر از چند گاهی این حرکت مردمی را در مسجد جامع داشته باشند و باید کارکردهای اصیل مساجد را احیا کنیم و در آن مشکلات و مسایل مردمی بررسی شود.

امام جمعه صومعه سرا:
نگوییم انقلاب برای ما چه کرده، بگوییم ما برای انقلاب چه کرده ایم/  برخی ها از تریبون های رسمی کاری را که خودشان باید بکنند را از دیگران می خواهند 

به گزارش هشت دی به نقل از واران نیوز، حجت الاسلام اسماعیل صدیقی در خطبه های نماز جمعه این هفته صومعه سرا با بیان اینکه ما عزادار جریانی هستیم که خانم فاطمه زهرا را به شهادت رساند اظهار داشت: چقدر زیباست همانگونه که با شرکت در مجالس و مراسمات ارادت خود را به خانم فاطمه زهرا نشان می دهیم با نصب پرچم سیاه سر درب مغازه ها و خانه هایمان این عرض ارادت را تمام و کمال نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه این روزها عده ای نادان و جاهل با تحریک دشمنان خارجی بر علیه نظام فعالیت می کنند گفت: چقدر پسندیده است که در این ایام دهه فجر که با فاطمیه همزمان شده است در کنار پرچم سیاه ها پرچم ایران اسلامی را هم برافراشته کنیم، حتی دانش آموزان می توانند پرچم ایران را بکشند و بر سر درب خانه هایشان نصب بکنند تا نشان دهند هوادار ایران و اسلام و نطام هستند.

امام جمعه صومعه سرا با بیان خاطره ای از نیروهای شرکت نفت که برای انقلاب زحمت کشیده بودند افزود: بعد از پیروزی انقلاب افتخار دیدار با ایشان را پیدا کردند،  خیلی زحمت کشیده بودند و اگر خدایی نکرده انقلاب پیروز نمی شد کار آنها ساخته بود، هر خواسته هم می داشتند به حق بود اما آنها وقتی آمدند دیدار امام گفتند ما نیامده ایم کهچیزی بخواهیم، آمده ایم ببینیم انقلاب از ما چه می خواهد.

فرقی نمی کند رئیس جمهور باشید یا مرجع تقلید، اگر مقابل انقلاب بایستید له می شوید

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه امام از این حرکت اینها بسیار خوشنود شده و دو توصیه بسیار مهم به این عزیزان کرد گفت: توصیه اول امام این بود که خودسازی کنید، چون از کوزه همان برون تراود که در اوست، هرکس که در طول این چهل سال خودسازی نکرد زیر چرخهای این انقلاب له شده، فرقی هم نمی کند رئیس جمهور و مرجع تقلید باشد یا مردم عادی، هرکس که خودسازی نکرد و روبروی این انقلاب ایستاد گوشت و پوست و استخوانش له شده است، فلذا باید خودسازی کرد.

امام جمعه صومعه سرا با بیان حدیث ” مَن نَصَبَ نَفسَهُ لِلنّاسِ اِماماً فَلیَبدَأ بِتَعلِیمِ نَفسِهِ قَبلَ تَعلیمِ غَیرِه” گفت: انسانی که می خواهد دیگران را تعلیم بدهد و پیشوای مردم باشد، اول باید خودش را تعلیم بدهد.

وی در بیان اهمیت این حدیث گفت: حضرت آیت الله خامنه ای در زمان ریاست جمهوری شان وقتی به کرمانشاه سفر کرده بودند از آیت الله نجومی که هنرمند بزرگی بود درخواست کردند این حدیث را روی یک تابلو برایشان بنویسند الان هم این حدیث را در اتاق شان نصب کرده اند تا هر روز صبح که می خواهند بروند سر کارشان آن را ببینند.

صدیقی با تاکید بر اینکه هرکس که متخلق به اخلاق الهی بود می تواند همراه این انقلاب باقی بماند اظهار داشت: و الا اگر اخلاق الهی نداشته باشد کوچک و بزرگ ندارد، هرکس که باشد زیر چرخ های انقلاب له خواهد شد.

خطیب جمعه صومعه سرا با بیان اینکه یکی از غصه های ما این است که برخی ها از تریبون های رسمی کاری را که خودشان باید بکنند را از دیگران می خواهند تصریح کرد: خب شما اگر وظیفه خودت را خوب انجام بدهی بقیه هم وظیفه خودشان را خوب بلدند و انجام می دهند.

وی با بیان اینکه در حکومت اسلامی فرقی بین رئیس جمهور و رفتگری در شهرداری وجود ندارد افزود: مهم این است که کار برای خدا باشد، ممکن است آن رفتگر فردای قیامت در پیشگاه خدا مانند خورشید بدرخشد ولی آن کس که در شغلی بالا قرار دارد در تاریکی مطلق بوده و اصلا به چشم خدا نیاید.

امام جمعه سرا با اشاره به اینکه شهید نواب صفوی می گفت حکومت اگر حکومت اسلامی باشد من به جاروکش خیابان بودن در آن هم افتخار می کنم تصریح کرد: مهم این است که ما ماموریت و وظیفه خودمان را خوب انجام دهیم، اگر اینگونه عمل کنیم و به توصیه امام گوش کنیم و هرکس هرجایی هست وظیفه خودش را خوب انجام دهد مشکلات حل خواهد شد، نگوییم انقلاب برای ما چه کرده، بگوییم من برای انقلاب چه کار کرده ام.

این خبر در حال بروزرسانی است…

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه