مدال نقره به معتمد رسید، برنز به کاپیتان/ مستعان با حریف رژیم اشغالگر قدس مبارزه نکرد

نخستین روز رقابت‌های بین‌المللی تکواندو هلند در حالی برگزار شد که باقری معتمد و کرمی موفق به کسب مدال‌های نقره و برنز شدند.

مدال نقره به معتمد رسید، برنز به کاپیتان/ مستعان با حریف رژیم اشغالگر قدس مبارزه نکرد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل فارس، چهل و یکمین دوره رقابت‌های تکواندوی بین‌المللی هلند از روز گذشته در آیندهوون آغاز شد که تیم ایران موفق به کسب یک مدال نقره و یک برنز توسط دو تکواندوکار المپیکی خود شد و سه نماینده دیگر کشورمان از رسیدن به مدال بازماندند.

در وزن ۵۸- کیلوگرم هادی مستعان نماینده ایران بود که بعد از پیروزی برابر قطنانی از آلمان و لاواله از کانادا در حمایت از ملت مظلوم فلسطین برای پیکار با نماینده رژیم اشغالگر قدس به میدان نرفت و از دور مسابقات خارج شد.

در این وزن براگانکا از پرتقال طلا گرفت. خلیل صاف وان از استرالیا به نشان نقره دست یافت و ابراگیموف از آذربایجان به همراه لوانت تونکات از آلمان به نشان برنز دست پیدا کردند.

در وزن ۶۸- کیلوگرم تیم ایران دو نماینده داشت که بهنام اسبقی دارنده مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۳ جهان بعد از استراحت در مرحله نخست کرول پاولز از هلند را ۹ بر یک از پیش رو برداشت، اما دور سوم ۶ بر ۳ مغلوب مارک لوپز تکواندوکار با تجربه آمریکا شد و از دور مسابقات کنار رفت.

محمد باقری‌ معتمد دیگر نماینده ایران که نشان نقره المپیک را در کارنامه داشت، بعد از استراحت در مرحله نخست، کار خود را با پیروزی ۴ بر صفر مقابل اسکیل از اتریش آغاز کرد. وی سپس پیتر لوپز از پرو را ۱۰ بر ۹ شکست داد و دور چهارم در پیکار با جنینگ تکواندوکار المپیکی آمریکایی‌ها ۵ بر ۲ صاحب پیروزی شد و به نیمه نهایی راه یافت.

دارنده مدال نقره المپیک که دو بار در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ و مسابقات جهانی ۲۰۱۱ در دیدار پایانی مغلوب سروت تزگل ترکیه ای شده بود این بار برای رسیدن به دیدار پایانی مسابقات هلند رودروی وی قرار گرفت و با ارائه یک مبارزه هوشمندانه ۵بر۳ حریف خود را شکست و به دیدار پایانی راه یافت.

معتمد در بازی پایانی مغلوب دانیل مانز آلمانی شد و به نشان نقره دست یافت. در این وزن مارک لوپز و سروت روی سکوی سوم ایستادند.

یوسف کرمی سرگروه با تجربه و عنوان‌دار تیم ملی کشورمان که بیش از یکسال از میادین تکواندو به دور بود و با بازگشت به تیم ملی، مسابقات فکورانه و خوبی را در آیندهوون به نمایش گذاشت و به نشان برنز دست یافت و نشان داد که با تمرین و تمرکز بیشتر می‌تواند بازهم برای تکواندو ایران افتخار آفرین باشد.

وی در وزن ۸۷- کیلوگرم و در سه مبارزه متوالی سیمون هال از آلمان (۸ بر صفر)، الیاس بنخاطب از هلند(۹ بر یک) و برگ رون از کانادا (۲ بر یک) را شکست داد و به نیمه نهایی رسید. کرمی در این مرحله یک بر صفر مقابل دیائه از فرانسه شکست خورد و به همراه ولادیسلاو از روسیه به نشان برنز دست پیدا کرد.

در این وزن دیائه طلا گرفت و رادیک عیسی اوف آذربایجانی که در لیگ ایران با هوگوی استیل البرز به میدان می‌‍رفت، هم نقره گرفت.

در وزن ۸۰- کیلوگرم فرزاد عبداللهی نماینده ایران بود که ابتدا سردیک از کانادا را ۱۲ بر ۲ شکست داد، اما در ادامه یک بر صفر به والنزولا از مکزیک باخت و حذف شد.

در این وزن آرون کوک از جزایر من  طلا گرفت. محمد لوتلو از انگلستان به نشان نقره دست یافت و سلوکوف از بلاروس و فرناندز از پرتقال به نشان برنز مشترک رسیدند.

آرون کوک تکواندوکار انگلیسی الاصل تیم جزایر من قبل از المپیک ۲۰۱۲ با فدراسیون تکواندو بریتانیا به مشکل برخورد و از این کشور جدا شد.

به جای وی لوتلو راهی المپیک شد که دیدار پایانی رقابت‌های هلند از این جهت حساس و دیدنی بود که کوک مقابل رقیب خود به میدان رفت و ۱۰ بر ۸ به پیروزی رسید.

این رقابت‌ها امروز هم در آیندهوون پیگیری می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه