۲ میلیارد دلار برای حل مشکل زباله استان های شمالی اختصاص یافت

رییس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: دولت برای حل مشکل زباله در گیلان ، مازندران و غرب گلستان ۲ میلیارد دلار در نظر گرفته است.

۲ میلیارد دلار برای حل مشکل زباله استان های شمالی اختصاص یافت
به گزارش۸دی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام‌ جمعه رشت گفت : دولت در بودجه ۹۷ دو میلیارد دلار از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای حل مشکل زباله در گیلان و مازندران و غرب گلستان در مدت ۳ سال در نظر گرفته است که باید در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

عیسی کلانتری افزود : پسماند مشکل اصلی زیست محیطی ۲ استان شمالی گیلان و مازندران است و باید هر چه سریعتر در خصوص رفع این مشکل چندین ساله اقدام شود.
وی با اشاره لزوم به راه اندازی صنایع سازگار با محیط زیست در گیلان گفت : افزایش تعداد فارغ التحصیلان در استان ضرورت بهره گیری از تکنولوژی های جدید در صنعت استان را دو چندان می کند تا ضمن حفظ محیط زیست اشتغال پایدار داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه د رگیلان و امام جمعه رشت هم در این دیدار گفت : محیط زیست گیلان شکننده است و در سال های گذشته در حق محیط زیست این استان کوتاهی شده است.
آیت الله قربانی با اشاره به ظرفیت های زیست محیطی گیلان گفت : گیلان تنها متعلق به گیلانیان نیست و همه ایران از مواهب طبیعی این استان بهره مند می شوند و این امر ضرورت توجه و صیانت از موهبت های زیست محیطی استان را بیشتر می کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت همچنین به خدمات دولت در بخش های مختلف هم اشاره کرد و افزود : باید از فرصت خدمت گذاری برای مردم بیشتر بهره گرفت.
مصطفی سالاری استاندار گیلان هم گفت : باید با در نظر داشتن الزامات زیست محیطی گیلان در خصوص توسعه اشتغال به ویژه از طریق توسعه گردشگری همت کنیم.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور پیش از دیدار با نماینده ولی فقیه درگیلان و امام جمعه رشت با استاندار هم دیدار کرد .
در این دیدار مهم ترین مشکلات زیست محیطی بررسی شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه