استاندار گیلان در مزار شهدای رشت:

شهدا آزادی و عزت را به ملت ایران ارزانی داشتند/ استقلال اقتصادی موجب سربلندی کشور می شود

استاندار گیلان با بیان اینکه استقلال و آزادی دو رکن مورد تاکید ملت است تا مانع سطله بیگانگان بر کشور شوند، گفت: شهدا این آزادی و عزت را به ملت ایران ارزانی داشتند.

شهدا آزادی و عزت را به ملت ایران ارزانی داشتند/ استقلال اقتصادی موجب سربلندی کشور می شود

به گزارش خبرنگار ۸دی، مصطفی سالاری صبح امروز در اولین روز از دهه فجر با حضور در گلزارشهدای رشت ضمن تجدید میثاق با شهدا اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران مرهون جان فشانی شهدایی است که با هدف استقلال و آزادی قدم در مسیر انقلاب نهادند.

وی با بیان اینکه استقلال و آزادی دو رکن مورد تاکید این ملت بوده است تا مانع سطله بیگانگان بر کشور شوند، گفت: شهدا این آزادی و عزت را به ملت ایران ارزانی داشتند.

استاندار گیلان با بیان اینکه خون های زیادی در راه استقلال و آزادی ریخته شد، افزود: امروز ما به عنوان مسئولین این کشور وظایف و تعهداتی در قبال مردم داریم که می بایست به آنها پایبند و هم صدا با مردم باشیم.

سالاری تصریح کرد: در این برهه از تاریخ هم برای اینکه از آزادی مردم صیانت کنیم باید فاصله خود با مردم را روز به روز کمتر کنیم و بعید می دانم هیچ ایرانی جز دلسوزی برای کشور خود دغدغه ی دیگری داشته باشد.

وی با تاکید بر قرارگرفتن جمهوریت و اسلامیت در کنار هم در نظام‌جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: جمهوریت تبلور اراده مردم است و اسلامیت برگرفته از همان اسلامی است که روح صداقت و حقانیت در آن نهفته است و بر این اساس باید جمهوریت را در کنار اسلامیت بپذیریم.

عالیترین مقام دولت در گیلان با بیان اینکه اگر از جمهوریت صیانت کنیم اسلامیت هم پاس داشته خواهد شد و بالعکس، گفت: همه ی ما نسبت به این امور وظایفی داریم که هر روز نسبت به قبل این تعهدات بیشتر و حساس تر می شود.

استاندار گیلان با اشاره به مفهوم و نقش استقلال در تمام امور کشور، بیان کرد: استقلال باید در کلیه امور سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور اجرا شود و بر این اساس باید توانمندی ما نسبت به سایر کشورها بیشتر شود.

عالی ترین مقام دولت در استان گیلان، تصریح کرد: برای رسیدن به استقلال باید موانع را کم کنیم زیرا استقلال اقتصادی و سیاسی به معنی عدم وابستگی کشور به سایرین است و موجب سربلندی کشور می شود.

سالاری با بیان اینکه باید خود را خادم مردمی بدانیم که در سال ۵۷ برای رسیدن به عزت خون دادند، گفت: این ملت پاسدار آرمان های انقلاب هستند و برای صیانت از این آرمان ها همیشه در صحنه حضور دارند و آماده هستند و وجود شهدای عزیز مبین این مورد است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما را مسئول و پاسخگوی خود می دانند و باید از این مسئولیت خطیر به درستی صیانت کنیم.

تصاویر این خبر را از اینجا ببینید

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه