کشف شش قبضه اسلحه غیرمجاز در شهرستان صومعه سرا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست صومعه سرا گفت: شش قبضه اسلحه غیرمجاز در روستاهای حاشیه مرداب این شهرستان کشف و ضبط شد.

کشف شش قبضه اسلحه غیرمجاز در شهرستان صومعه سرا

به گزارش ۸دی، حمزه عشوری با اشاره به اینکه ۲ قبضه اسلحه قاچاق بوده، افزود: اکیپ های گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست صومعه سرا در گشت کنترل و پایش میدانی انجام گرفته در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم، موفق به دستگیری شکارچیان متخلف و کشف تعداد ۲۰ قطعه لاشه پرنده از نوع مرغابی و خوتکا شدند.
وی ادامه داد: پرونده متخلفان پس از تشکیل و صورتجلسه، برای سیر مراحل قانونی و تعیین تکلیف به مراجع قضایی ارجاع شد.
رئیس اداره محیط زیست صومعه سرا منطقه سیاه کشیم را زیستگاه مهمی برای پرندگان ذکر و اضافه کرد: گونه های شاخص جانوری منطقه حفاظت شده سیاه کشیم شامل قو، غاز، اردک بلوطی، اردک تاجدار، خوتکا، کله سبز، انواع حواصیل، فیلوش، انواع شکاریان شامل عقاب تالابی، لیل، دلیچه، سنقر تالابی، پرستوهای دریایی، کاکایی و … است.
عشوری از شهروندان خواست به علت وجود بیماری آنفلوآنزای پرندگان، از مصرف یا خرید پرندگان شکارشده خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه حیات وحش مصدوم یا بیمار، موضوع را به اداره محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.
پاسگاه های محیط بانی سلکه در پناهگاه حیات وحش سلکه به مساحت ۳۶۰ هکتار واقع در روستای هنده خاله، پاسگاه محیط بانی اسپند در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار واقع در روستای اسپند و پاسگاه محیط بانی سیاه درویشان در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار واقع در روستای سیاه درویشان به حفاظت از این مناطق می پردازند.
شهرستان صومعه سرا با وسعتی حدود ۵۶۴ کیلومتر مربع با سه بخش مرکزی، تولمات و سردارجنگل در ۲۵ کیلومتیر غرب مرکز استان گیلان واقع شده و ۲۱ هزار هکتار اراضی ملی و حدود سه هزار هکتار اراضی تالابی دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه