عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 97 مطرح کرد

نگرانی نمایندگان از هدفمندی یارانه‌ها/ اوراق مشارکت و عدم توجه به صندوق‌ها از علل رد کلیات لایحه بودجه ۹۷

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور نگرانی نمایندگان از هدفمندی یارانه‌ها، اوراق مشارکت و عدم توجه به صندوق‌ها را از اصلی‌ترین دلایل رد کلیات لایحه بودجه ۹۷ نام برد.

نگرانی نمایندگان از هدفمندی یارانه‌ها/ اوراق مشارکت و عدم توجه به صندوق‌ها از علل رد کلیات لایحه بودجه ۹۷

به گزارش هشت دی،مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به رد کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ در کمیسیون تلفیق اظهار کرد: هدفمندی یارانه‌ها، اوراق مشارکت، صندوق توسعه و حامل‌های انرژی از نکاتی بود که در کمیسیون تلفیق باز نگری شد و نگرانی‌های نمایندگان به همراه داشت.

وی بابیان اینکه رد کلیات لایحه بودجه حقی بود که نمایندگان مجلس آن را ادا کردند افزود: کاهش ۱۹ هزار میلیارد تومان از یارانه نقدی و قطع یارانه بیش از ۳۰ میلیون نفر یکی از دلایلی بود که نمایندگان نسبت به آن انتقاد داشتند و خود من نیز نسبت به آن منتقد بود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور گفت: حذف بیش از ۳۰ میلیون نفر از یارانه بگیران کار بسیار سختی بود که این نگرانی از سوی نمایندگان مرتفع شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدهی بالای دولت و نگرانی نمایندگان مجلس در رابطه با آن افزود: گسترش استفاده از اوراق مشارکت ۱۹۴ هزار میلیارد تومان و سوق دادن آن به سمت بودجه‌های جاری یکی دیگر از نگرانی‌های به‌حق نمایندگان بود که در بررسی لایحه مرتفع شده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم توجه به حل مشکل صندوق‌هایی ازجمله تأمین اجتماعی و بازنشستگی یکی دیگر از نکته‌هایی بود که موردتوجه نمایندگان قرار گرفت، تصریح کرد: در حال حاضر اعتبارات تأمین اجتماعی را دولت پرداخت می‌کند که این مسئله نیز در کمیسیون تلفیق تعیین و تکلیف شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با تأکید بر اینکه موارد دیگری نیز در لایحه بودجه بود که موردبازنگری و اصلاح قرار گرفت خاطرنشان کرد: کلیات اصلاحی لایحه بودجه موردبازنگری قرار گرفت و وارد تبصره‌ها و اصلاحیه‌های دیگر آن شده‌ایم و به‌ زودی بررسی بودجه سال ۹۷ را به پایان خواهیم رساند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه