متخلفان چهارشنبه‌سوری تا پایان تعطیلات عید، مهمان پلیس‌ هستند

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: با افرادی که در چهارشنبه آخر سال با استفاده از مواد محترقه غیرمجاز برای مردم مزاحمت ایجاد کنند، برخورد قانونی می‌شود.

متخلفان چهارشنبه‌سوری تا پایان تعطیلات عید، مهمان پلیس‌ هستند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ” عبد الرضا ناظری”، با اعلام این خبر گفت: یکی از مراسمی که زمینه سوءاستفاده افراد فرصت طلب را فراهم کرده، مراسم چهارشنبه آخر سال است.

وی افزود: در این روز عده‌ای با انگیزه کسب منافع مالی اقدام به فروش گسترده مواد محترقه غیر مجاز و توزیع آن در بین جوانان می‌کنند که علاوه بر تولید صداهای ناهنجار و برهم زدن نظم عمومی موجب بروز حوادث ناگوار می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه نیروی انتظامی برحسب وظیفه ذاتی خود موظف است نظم و امنیت را در سطح جامعه برقرار کند، تصریح کرد: برای همین منظور برخورد با استفاده کنندگان از مواد محترقه غیر مجاز در چهارشنبه آخر سال در دستور کار جدی فرماندهی انتظامی استان قرار دارد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان بیان کرد: برهمین اساس با هماهنگی مقام قضایی تمامی کسانی که با بکارگیری مواد محترقه غیر مجاز برای مردم مزاحمت ایجاد کرده و نظم عمومی را سلب کنند، دستگیر شده و تا ۱۵ فروردین ۹۲ بازداشت می‌شوند.

ناظری گفت: بر اساس تدابر این فرماندهی، طرح نظارت بر صنوف، شناسایی و دستگیری متصدیان فروشگاه‌های عرضه کننده مواد محترقه غیر مجاز در حال اجراست و با اینگونه افراد برخورد قانونی می‌شود.

وی همچنین از توقیف خودروها و موتورسیکلت‌های افراد متخلف سلب کننده آرامش و آسایش شهروندان و نگهداری این وسایل نقلیه در پارکینگ تا ۱۵ فروردین ۹۳ نیز خبر داد.

این مقام انتظامی با اشاره به این که امسال نیز در هیچ نقطه یا مکانی در معابر عمومی پیرامون چهارشنبه آخر سال برنامه‌ای وجود ندارد‌، افزود: امسال مدیریت این موضوع را به خانواده‌ها سپرده‌ایم تا با ارائه هشدارهای لازم در خصوص خطرات و آسیب‌های ناشی از انفجار مواد محترقه از بروز حوادث و اتفاقات ناگوار شب چهارشنبه آخر سال پیشگیری کنند.

جانشین انتظامی استان بیان کرد: پلیس اقدامات پیشگیرانه خود را از شش ماه قبل به صورت جدی آغاز کرده و موفقیت‌های چشمگیری نیز در این زمینه به همراه داشته است.

ناظری، به اقدامات این فرماندهی در زمینه آموزش همگانی نظیر توزیع بروشور، ساخت کلیپ هشداری و کلاس‌های آموزشی در مدارس اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: با همکاری پلیس، مردم، سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه قضایی چهارشنبه آخرسال امسال بدون هیچگونه حادثه و اتفاق ناگواری سپری شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه