کارشناس مذهبی شبکه افق در گفتگو با ۸دی:

حضرت فاطمه به خاطر دفاع از حق مسلم حضرت علی (ع) در امامت و ولایت به شهادت رسید

کارشناس مذهبی شبکه افق با بیان اینکه حضرت فاطمه به خاطر دفاع از حق مسلم حضرت علی (ع) در امامت و ولایت به شهادت رسید، گفت: البته باید توجه داشت که سکوت مردم در آن زمان نوعی خیانت به اهل بیت پیامبر بود

حضرت فاطمه به خاطر دفاع از حق مسلم حضرت علی (ع) در امامت و ولایت به شهادت رسید

حجت الاسلام محمد پیرهادی در گفتگو با خبرنگار هشت دی در مورد ولایتمداری حضرت فاطمه (س) با بیان اینکه ولایتمداری یکی از شاخصه های اصلی زندگی حضرت زهرا (س) بوده است، اظهار کرد: دلیل اول ولایتمداری ایشان این است که کمال انسان در اتصال به امامت، نبوت و اهل بیت پیغمبر است.

وی با بیان اینکه دلیل دوم ولایتمداری وی این بوده است که ایشان در مقابل امام علی (ع) احساس مسئولیت می کرد، گفت: وقتی حضرت فاطمه دیدند که حق مسلم حضرت علی (ع) در زمینه امامت و ولایت نادیده گرفته شده است، در کنار ایشان وارد میدان شدند.

کارشناس مذهبی شبکه افق در ادامه با بیان اینکه دلایل متعددی برای رفتارهای ناشایست عده ای بعد از فوت حضرت پیامیر (ص) با حضرت فاطمه (س) وجود دارد، گفت: مهمترینش این است که مستبدین، مستکبرین و اشراف در آن زمان نتوانستند شرایط را بعد از فوت پیامبر تحمل کنند و ببینند که حضرت علی (ع) به مقام امامت رسیده اند.

وی گفت: در واقع آنان در زمان حیات حضرت پیامبر نیز به واقع ایمان نیاورده بودند و کاری از دستشان بر نمی آمد و ظاهراً به پیامبر ایمان آورده بودند، امّا بعد از فوت پیامبر شرایط برای گستاخی های آنها مهیا شد.

پیرهادی ادامه داد: این اشراف آنقدر جری و دنیا طلب بودند که حاضر شدند در خانه وحی را آتش بزنند.

**در هر جامعه ای مردم به سوی بزرگان جامعه سوق پیدا می کنند

وی با بیان اینکه ظالمین و اشراف آن موقع در تلاش بودند آن چیزی را که به ظاهر فکر می کردند مال آن هاست و از آن ها گرفته شده است، پس بگیرند، گفت: در مقابل این حرکت حضرت علی (ع) دست به کار شدند و حضرت فاطمه (س) نیز به یاری ایشان شتافتند و جان خودشان را در این راه از دست دادند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه البته باید توجه داشت که سکوت مردم در آن زمان نوعی خیانت به اهل بیت پیامبر بود، گفت: البته معمولاً در هر دوره ای مردم به راهی سوق پیدا می کنند که بزرگان و اشراف جامعه رفته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه