رئیس اداره استاندارد شهرستان آستارا خبر داد

صدور بیش از ۲۶۶ میلیارد ریال گواهی‌نامه انطباق صادراتی در آستارا

رئیس اداره استاندارد شهرستان آستارا از صدور ۱۸۸ فقره گواهی‌نامه انطباق صادراتی به وزن پنج‌هزار و ۱۵۳ تن به ارزش ۲۶۶ میلیارد و ۵۹۷ میلیون ریال از آغاز سال جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد.

صدور بیش از ۲۶۶ میلیارد ریال گواهی‌نامه انطباق صادراتی در آستارا

به گزارش هشت دی،شاهرخ جعفری در آستارا با اشاره به صدور ۱۸۸ فقره گواهی‌نامه انطباق صادراتی از آغاز سال جاری تاکنون اظهار کرد: عمده گواهی‌نامه صادر شده برای انواع خرما و کشمش به مقصد کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه و اکراین بود.

وی وزن کالای مذکور را پنج‌هزار و ۱۵۳ تن به ارزش ۲۶۶ میلیارد و ۵۹۷ میلیون ریال دانست و تصریح کرد: این مقدار گواهی‌نامه صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ تعداد با ۱۲۱ درصد، به لحاظ وزن با ۷۶ درصد و به لحاظ ارزش ریالی با ۸۱ درصد رشد همراه بوده است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان آستارا با اشاره به صدور ۱۳۷ فقره گواهی‌نامه انطباق وارداتی در مدت مذکور، خاطرنشان کرد: این تعداد گواهی برای ورق‌های فولادی، خوراک دام، تخته فیبر و تخته چندلا به وزن ۸۸ هزار و ۳۳۹ تن به ارزش ۷۶۶ میلیارد و ۷۱۸ میلیون ریال صادر شده است.

جعفری با اشاره به اینکه گواهی‌نامه‌های انطباق وارداتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ تعداد ۳۵ درصد کاهش داشته است بیان کرد: این تعداد گواهی‌نامه به لحاظ وزن با یک درصد و به لحاظ ارزش ریالی با ۳۳ درصد رشد همراه بوده است.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور، ۳۴۸ مورد اظهارنامه تعیین هویت برای ۳۱ هزار و ۹۲۹ تن کالای وارداتی صادر شده است افزود: این میزان اظهارنامه تعیین هویت به لحاظ تعداد و وزن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب با ۷۵ درصد افزایش و ۳۸ درصد کاهش همراه بوده است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان آستارا اظهارنامه تعیین ماهیت کالای صادراتی را به تعداد ۱۰۸ مورد به وزن سه‌هزار و ۴۸۳ تن دانست و گفت: در اظهارنامه‌های تعیین ماهیت کالای صادراتی به لحاظ تعداد و وزن به ترتیب ۵۲ و ۲۲ درصد افزایش داشتیم.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه