گفتگو با بانوی کارآفرین گیلانی؛

اینجا سبزی های حیاط خانه هم به زندگی رونق می بخشند!

گلدشت نام روستایی در رحیم آباد رودسر است، روستایی که یک بانوی گیلانی سعی می کند برخلاف جریان زندگی اش کاری متفاوت انجام دهد، کاری که بعدها آنچنان گل داده که توانست به زندگی خیلی ها صفا ببخشد.

اینجا سبزی های حیاط خانه هم به زندگی رونق می بخشند!

به گزارش هشت دی، گلدشت نام روستایی در رحیم آباد رودسر است، روستایی که یک بانوی گیلانی سعی می کند برخلاف جریان زندگی اش کاری متفاوت انجام دهد، کاری که بعدها آنچنان گل داده که توانست به زندگی خیلی ها صفا ببخشد.

زهره حکیمی متولد سال ۴۵ است دو فرزند پسر دارد پسر بزرگش فوق لیسانس فیزیک و استاد دانشگاه است و آن یکی پسرش هم در رشته محصولات غذایی تحصیل کرده است، خودش می گوید در برهه ای از زندگی روزگار آنقدر به او سخت گرفته که مجبور بوده به فکر دخل و خرج زندگی اش باشد اما اکنون این بانو یک کارآفرین نمونه گیلانی است که کارگاه تهیه و تولید مواد غذایی راه انداخته است.

درست است که زهره خانم داستان ما یک روزی در حیاط خانه اش سبزی کاشته و بر اساس آن به فکر ایجاد فروشگاه سبزی خردکنی افتاده است اما این روزها کم نیستند کارگرانی که خدا رزق و روزی شان را در همان سبزی و طروات حیاط کوچک این بانوی گیلانی نهاده است.

خبرنگار هشت دی با این کارآفرین نمونه گیلانی به گفتگو نشسته است که خواندنش خالی از لطف نیست.

زهره حکیمی درباره جرقه ایجاد کارگاه تهبه و تولید مواد غذایی اش می گوید: اوایل دهه ۸۰ به دلیل فشار و مشکلات زندگی در باغ و زمین های کشاورزی کار می کردم ولی این فشارها باعث نشد که روحیه خود را از دست بدهم و با انرژی بیشتری برای پیشرفت و امر معاش قدم بر داشتم. ابتدا دیپلم آرایشگری گرفتم ولی وقتی دیدم آریشگاه به تعداد زیادی وجود دارد تصمیم به ایجاد کار جدیدی گرفتم.

**فشار زندگی باعث ابتکار شد نه درجا زدن!

سال ۶۸ به بهزیستی رودسر رفته بودم وقتی دیدم تعدادی خانم مشغول سبزی پاک کردن هستند، یک دستگاه سبزی خردکنی ۳ کیلوگرمی تهیه و شروع به کار کردم، اوایل به تنهایی کار می کردم و این کار من باعث تعجب همه می شد چون در آن سال ها اینگونه کارها مرسوم نبود و عملا من دومین نفری بودم که این کار را انجام می دادم.

**رعایت حلال و حرام و بهداشت و کیفیت خوب بزرگترین تبلیغ برای کارم بود

وی در پاسخ به دلایل رشد و پیشرفت کارش پی گوید: در ۲_۳سال اول کار مجبور به دریافت وام از کمیته امداد بودم، در محل هم به فردی که حرام و حلال مالش را رعایت می کند شناخته شده بودم همین امر باعث شد تا به تعداد مشتری هایم اضافه شود و در نتیجه یک دستگاه ۷ کیلویی با یکی دو کارگر برای کمک بگیرم تا به امروز که حدود ۴۰نیروی کمکی در کارگاه، مغازه و فروشگاه دارم.

توانایی ارسال محصولات غذایی به سراسر کشور را داریم

زهره حکیمی با اشاره به لزوم مساعدت های دولتی در زمینه تولید شغل و کار آفرینی می گوید: بانک برای ارائه تسهیلات قول مساعدت داده است اما مشکلات بسیار دیگری مانند نارضایتی تعدادی از همسایه ها به خاطر سر وصدا، هزینه های بالای آب، برق، گاز و… بدلیل مصرف بالا وجود دارد اگر مجوز یک سوله را به ما بدهند می توانیم تولید خود را افزایش دهیم، و باعث اشتغالزایی و افزایش تعداد نیروهای کمکی شویم، تبلیغ کنیم و حتی محصولات خود را به سراسر کشور ارسال کنیم.

**هر خانم گیلانی یک بانوی کارآفرین

وی در ادامه با تأکید بر زمینه های بالای کارآفرینی در خانواده های گیلانی، گفت: به نظر من هر خانمی می تواند در کنار خانواده خود در هر زمینه ای که توانایی لازم را دارد با یک کار جزئی شروع به فعالیت کند، از کشت سبزی گرفته تا صنایع دستی و… شود تا در اشتغال خود و خانواده اش نقش داشته باشد.

عکاس: علی محمدی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه