آتش زدن زمین‌های کشاورزی گیلان سبب مرگ هزاران نفر می‌شود

رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: آتش زدن زمین‌های کشاورزی و کاه و کلش در استان گیلان می‌تواند سبب بروز وارونگی هوا و مرگ هزاران نفر شود.

آتش زدن زمین‌های کشاورزی گیلان سبب مرگ هزاران نفر می‌شود

به گزارش ۸دی محمدصادق اسلامی ظهر امروز در همایش “قانون هوای پاک، قانون نفس” در رشت اظهار داشت: در زمینه مدیریت پسماند اقداماتی در حال انجام است اما رسیدگی به مسئله آلودگی هوا جدی گرفته نشده است.

رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به وجود آلودگی هوا در محیط‌های شهری کشور عنوان داشت: علاوه بر آلودگی‌های ناشی از کارخانجات، ورود آلودگی هوای برخی کشورهای همسایه به ایران سبب آلودگی هوای برخی نقاط کشور شده است.

وی با بیان اینکه استان گیلان به‌دلیل وجود جنگل‌ها و بارش‌های جوی از شرایط بهتری نسبت به سایر استان‌های کشور در حوزه سلامت هوا برخوردار است گفت: اگر وضعیت هوای گیلان را با ۴۰ سال قبل بررسی کنیم هوای گیلان آلوده‌تر شده است.

اسلامی با اشاره به دلایل اهمیت رسیدگی به وضعیت هوا خاطرنشان کرد: انسان روزانه به ۱۵ کیلوگرم هوا احتیاج دارد و آلودگی این هوا تاثیری مستقیم و جدی بر شرایط زندگی انسان‌ها دارد.

رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به بروز حادثه وارونگی هوا در سال ۱۹۵۲ در لندن و مرگ ۴ هزار نفر گفت: آتش زدن زمین‌های کشاورزی در استان گیلان می‌تواند سبب بروز چنین مشکلی و مرگ هزاران نفر شود.

اسلامی با تاکید بر اینکه بهبود وضعیت هوا تاثیری مثبتی در شرایط اقتصادی کشور دارد خاطرنشان کرد: وجود هوای سالم سبب افزایش رشد و تولید غلات شده و این امر سبب افزایش درآمد در کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۲ هزار و ۷۹۸ نفر انسان بالای ۳۰ سال در کلانشهرهای ایران به‌دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند تصریح کرد: در حال حاضر ۸۷ درصد از مردم جهان در مناطقی با هوای آلوده زندگی می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه