مسئول بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

مصرف غذاهای پرکالری و‌ کم‌تحرکی در گیلان شایع است/ افزایش چاقی در زنان و کودکان

مسئول بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه چاقی در گیلانی‌ها شایع‌تر و در بین خانم‌ها بیشتر است بیان کرد: دلیل عمده این مسئله تغییر سبک زندگی بوده و اکنون نوع زندگی مانند زندگی سابق با تحرک زیاد نیست.

مصرف غذاهای پرکالری و‌ کم‌تحرکی در گیلان شایع است/ افزایش چاقی در زنان و کودکان

به گزارش هشت دی،زهرا محتشم امیری‌ در نشست خبری بابیان اینکه چاقی از کم‌تحرکی نشات می‌گیرد اظهار کرد: خواب ناآرام نیز یک بیماری است و در جوانان شایع‌تر است، اگر زمان خواب شبانه به‌ تأخیر بیافتد‌ به‌تبع خواب روزانه‌ بالا رفته و بالانس هورمونی در بدن به هم می‌ریزد.

وی با اشاره به اینکه با افزایش ساعات بیداری در شب اشتها نیز افزایش می‌یابد گفت: استرس کاری که از دستاوردهای زندگی جدید بوده سبب افزایش برخی از هورمون‌ها در بدن می‌شود.

مسئول بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه چاقی پدیده‌ای نیست که در یک‌شب و یک روز ایجادشده باشد گفت: چاقی یک‌روند مداوم از نحوه زندگی افراد بوده و برای کنترل آن‌ باید تغییرات عمده‌ای رخ دهد.

محتشم امیری با اشاره به اینکه چاقی در گیلانی‌ها شایع‌تر و در بین خانم‌ها بیشتر است بیان کرد: دلیل عمده این مسئله تغییر سبک زندگی بوده و اکنون نوع زندگی مانند زندگی سابق با تحرک زیاد نیست و مصرف غذاهای پرکالری و‌ کم‌تحرکی در استان گیلان فوق‌العاده شایع است.

وی با بیان اینکه کم‌تحرکی در خانم‌ها زیاد است گفت: خانم‌ها، کودکان و نوجوانان امروز بسیار کم‌تحرک هستند و آنچه امروزه موجب نگرانی مسئولین بهداشتی در سطح استان شده است میزان بالای کم‌تحرکی و به دنبال آن چاقی در گروه‌های سنی بسیار پایین‌تر مانند دبیرستان‌، راهنمایی، دبستان‌ها و حتی مهدکودک‌ها است.

مسئول بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه کنترل چاقی از زمان جنینی باید شروع شود گفت: کودکان چاق تبدیل به بزرگ‌سالان چاق می‌شوند و کنترل چاقی باید از ابتدای تولد آغاز و به مادران باردار آموزش داده شود تا همان‌قدر به غذای خود می‌رسند به افزایش وزن خود نیز توجه کرده و در طول دوران بارداری به ورزش نیز به‌اندازه تغذیه و بهداشت فردی اهمیت دهند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه