پرده دوم نمایش نیکی هیلی علیه ایران کلید خورد + عکس

نماینده آمریکا در سازمان ملل به منظور طرح دوباره ادعا‌ها درباره انتقال سلاح از ایران به یمن، نمایندگان سایر کشور‌های عضو شورای امنیت را به ضیافت ناهار کاخ سفید دعوت کرد.

پرده دوم نمایش نیکی هیلی علیه ایران کلید خورد + عکس

به گزارش هشت دی،نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه ادعا‌ها درباره انتقال سلاح از سوی ایران به یمن، نمایندگان ۱۴ کشور دیگر عضو شورای امنیت را به واشنگتن دعوت کرد.

هفته گذشته برخی منابع آگاه در سازمان ملل گزارش دادند که اعضای شورای امنیت روز دوشنبه به وقت واشنگتن به دعوت نماینده آمریکا برای بررسی بقایای تسلیحاتی که واشنگتن مدعی است از سوی ایران در اختیار یمنی‌ها قرار داده شده به واشنگتن می‌روند.

نیکی هیلی پس از ورود نمایندگان ۱۴ کشور عضو شورای امنیت به واشنگتن در توییتی مدعی شد که او نمایندگان شورای امنیت را برای مشاهده شواهد دست اول از برنامه تسلیحات غیرقانونی وزارت دفاع ایران به واشنگتن آورده است!

7485922_922

 

او سپس در واشنگتن با نمایندگان کشور‌های عضو شورای امنیت در زیر بنای یادبود آبراهام لینکلن رئیس جمهور اسبق آمریکا عکس یادگاری گرفت و آن‌ها را برای دیدار با ترامپ و بررسی آنچه بقایای تسلیحات ایرانی مورداستفاده در جنگ یمن خوانده شده است به ضیافت ناهار کاخ سفید دعوت کرد.

نیکی هیلی دو ماه پیش نیز با برگزاری یک نمایش تبلیغاتی در یکی از ساختمان‌های وزارت دفاع آمریکا، در حضور خبرنگاران مدعی شد لاشه تسلیحاتی که در پشت او قرار داشتند، از سوی ایران برای حمله به عربستان در اختیار یمنی‌ها قرار گرفته بودند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به این اقدام تبلیغاتی جدید آمریکا در توییتر خود نوشت: ترامپ و همدستانش تلاش می‌کنند روایتی ایران هراسانه در شورای امنیت سازمان ملل ایجاد کنند آن هم از طریق برگزاری ضیافت و ارائه مدارک تقلبی که توسط یک همسایه در حال جنگ (عربستان) تولید شده، ولی این ادعا‌ها تنها برای همان همسایه مستاصل و همدستانش در ارتکاب جنایات جنگی قابل باور هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه