جزئیات جدید از معافیت های سربازی

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح آخرین جزئیات معافیت قطعی از سربازی با ارائه سابقه ایثارگری، آزادگی و جانبازی را اعلام کرد.

جزئیات جدید از معافیت های سربازی

به گزارش ۸دی، جزئیات جدید از معافیت های سربازی ایثارگری، جانبازی و آزادگیسردار موسی کمالی با اشاره به پابرجا بودن ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی گفت: طبق این قانون مشمولان می توانند با ارائه سابقه مشخصی از آزادگی، ایثارگری و جانبازی والدین از خدمت سربازی به صورت قطعی معاف شوند.

وی افزود: مشمولانی که والدینشان ۳۰ ماه سابقه ایثارگری داشته باشند از سربازی قطعا معاف هستند اما آن دسته از ایثارگرانی که جانباز هستند می توانند با ارائه ۲۵ ماه سابقه ایثارگری یک فرزند ذکور خود را از خدمت معاف کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: این افراد می توانند به ازای هر ۳۰ یا ۲۵ ماه یکی از فرزندان خود را از خدمت وظیفه معاف کنند.

وی در ادامه به موضوع آزادگان اشاره کرد و گفت: این افراد با ارائه سابقه ۲۴ ماه می توانند یک فرزند خود را معاف کنند.

سردار کمالی تاکید کرد: این معافیت ها که در ماده ۴۵ قانون ذکر شده ارتباطی با مصوبات جدید مجلس ندارد و مصوبه جدید مجلس در مورد کسانی است که سابقه ای کمتر از ۳۰ ماه ایثارگری، ۲۵ ماه جانبازی و ۲۴ ماه آزادگی دارند.

وی گفت: مطابق توافقی که با مجلس داشتیم مقرر شد در یک برنامه ۵ ساله هر سال ۲۰ هزار نفر از این افراد از مزایای ایثارگری بهره مند شوند.

سردار کمالی افزود: در ثبت نامی که تا ۱۰ دی ماه انجام شد، ۲۱۲ هزار نفر با سابقه بالای ۲۴ ماه ایثارگری نام نویسی کردند اما تنها ۲۰ هزار نفر آنها معاف می شوند.

وی با بیان اینکه ۱۲۷ هزار نفر از کسانی که ثبت نام کرده اند یا مشمول هستند یا سرباز، گفت: در بررسی هایی که انجام دادیم مشخص شد که معافیت با روند فعلی تنها شامل کسانی می شود که ۲۸ یا ۲۹ ماه به بالا ایثارگری دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه