سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛

تشریح جزئیات حادثه ناوشکن دماوند/هیچ محدودیتی برای احیای مجدد ناوشکن دماوند وجود ندارد

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آخرین وضعیت ناوشکن دماوند در دریای کاسپین گفت: هیچ محدودیتی برای احیای مجدد ناوشکن دماوند وجود ندارد.

تشریح جزئیات حادثه ناوشکن دماوند/هیچ محدودیتی برای احیای مجدد ناوشکن دماوند وجود ندارد

به گزارش۸دی، به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی اظهار کرد: ناوشکن دماوند که به هنگام ورود به بندر براثر شرایط نامساعد جوی و دریای طوفانی پس از برخورد با موج‌شکن در دریای کاسپین دچار سانحه شده بود با وجود استمرار وضعیت جوی نامساعد، کارشناسان متخصص بلافاصله به‌منظور بررسی وضعیت به محل اعزام و متوجه آسیب جدی در سطح بدنه زیر آب و لزوم باز شدن قطعات و انتقال آن به کارخانه برای احیاء مجدد شدند.

وی افزود: در اولین اقدام، تمام سامانه‌های حیاتی، حساس و ارزشمند ناوشکن با تلاش شبانه‌روزی متخصصان به‌رغم تداوم شرایط نامساعد جوی و طوفانی بودن دریا با دقت و به‌صورت استاندارد جدا و برای نصب مجدد پس از تعمیرات اساسی و احیاء ناوشکن به کارخانجات کشتی‌سازی شهید تمجیدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منتقل شد.

سخنگوی ارتش تصریح کرد: با توجه به عمق کم آب در محل سانحه که حدود ۴ الی ۵ متر است امکان غرق شدن ناوشکن دماوند وجود ندارد و برای جابجایی بلوک‌های بدنه لازم است قسمت‌های به هم متصل شده، جدا و برای تعمیر و بازسازی اساسی به کارخانه کشتی‌سازی منتقل شود.

وی با اشاره به فرایند عملیات جداسازی، برداشت و احیای مجدد ناوشکن تصریح کرد: مشابه این‌گونه سوانح و چنین اقداماتی برای مهار سانحه و احیای کشتی‌های نظامی در صنعت دریایی جهان به‌طورمعمول وجود دارد.

تقی‌خانی اظهار کرد: در این فرایند طی ۲۴ ساعت گذشته به علت طوفان شدید و بالا آمدن سطح آب دریا قسمت روسازه آلومینیومی که به‌طور کامل تخلیه و برای جابجایی آماده‌شده بود به آب افتاده و باقی‌مانده بدنه شناور به پهلوی راست قرارگرفته است که بلافاصله پس از بهبود شرایط جوی در اولین فرصت این بخش از بدنه شناور و سایر قسمت‌های باقی‌مانده نیز جدا و به کارخانه منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه صرفاً بدنه ناوشکن آسیب جدی دیده است، خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی برای احیای مجدد ناوشکن دماوند وجود ندارد و به دلیل بومی بودن تمام بخش‌های آن با انتقال قطعات جداشده به‌زودی عملیات احیاء ناوشکن دماوند و بازگشت آن به چرخه عملیات آغاز می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
رودبارتان
چرا اعتراف نمی کنید که ضعیفید..این ناو روی آب بود کاری نمیتوانستیدبکنید حالاکه رفته زیرآب.
در حاشیه