به گزارش۸دی، گیتی ایزدی پور رئیس گروه برنامه ریزی،جذب وحفظ اهداکنندگان اداره کل انتقال خون گیلان با بیان اینکه در فصل سرما نیاز به ۷ روز ذخیره خون می باشد گفت: هم اکنون جهت ذخیره ۷ روز خون کمک به بیماران نیازمند به خون و فرآورده های خون  از مردم نوعدوست گیلانی دعوت می شود با حضور در انتقال خون گرمی بخش زندگی بیماران در فصل سرما باشند.

 ایزدی پور خاطرنشان کرد: از مردم نوعدوست گیلانی بخصوص مراجعه کنندگانی که برای اهدای خون و کمک به زلزله زدگان کرمانشاه بصورت حضوری ثبت نام کرده بودند جهت سهولت در پذیرش  دعوت می شود به انتقال خون گیلان و پایگاههای شهرستانها مراجعه نمایند.

 وی به اهمیت پلاکت  و مزیت تهیه سینگل پلاکت در درمان بیماران سرطانی اشاره کرد و افزود: از اهداکنندگان عزیزی که همیشه در صف کمک به همنوع نیازمند به خون قرار گرفتند دعوت می کنیم جهت کمک به بیماران سرطانی در لیست داوطلبین اهدای پلاکت ثبت نام نمایند.

افزایش ۱۲ و ۹ دهم درصدی اهدای خون در۱۰ ماهه گذشته

 رئیس گروه برنامه ریزی،جذب وحفظ اهداکنندگان اداره کل انتقال خون گیلان از افزایش ۱۲ و ۹ دهم درصدی اهدای خون در۱۰ ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و عنوان کرد : در ۱۰ ماه گذشته ۷۰ هزار و ۳۵۳ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به سال گذشته ۹/۱۲ درصد رشد داشته ایم.

گیتی ایزدی پور

ایزدی پور به حضور گسترده بانوان اشاره کرد و اظهار داشت: در ده ماهه گذشته دو هزار و ۹۹۹ نفر بانوان اهدای خون داشته اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش مشاهده می شود.

وی ادامه داد: در ده ماهه گذشته از بین تعداد ۷۰ هزار و ۳۵۳  نفر که موفق به اهدای خون شدند، تعداد  ۶۷ هزار و ۳۵۴ نفر مرد، ۱۱هزار و ۹۴۹ نفر باراولی ، ۱۹ هزار و ۷۰ نفر باسابقه و ۳۹ هزار و ۳۳۴ نفر مستمر بوده اند که در هر کدام از این گروهها با افزایش قابل توجه ای روبه رو بوده ایم.

گیلان به علت گردشگر پذیربودن، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزء استان های نخست ایران از نظر مصرف فرآورده های خونی است.

در ضمن اهداکنندگان گرامی برای صرفه جویی در وقت می توانند ابتدا در سایت سازمان انتقال خون ثبت نام و در ساعت تعیین شده به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

برای ثبت نام در نوبت دهی اینترنتی نیز به سایت سازمان انتقال خون به آدرسhttp://nobatdehi.ibto.ir/Nobat/DaryaftNobatInterneti4 مراجعه نمایند.

ساعات کاری پایگاه ها:

پایگاه رشت از ۷:۳۰ صبح الی ۱۸:۳۰

سایر پایگاه ها: از ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۱۳:۳۰

سایر پایگاه های انتقال خون شهرستانهای گیلان:

لاهیجان، بندرانزلی، تالش، آستارا، فومن، لنگرود و رودسر