عضو کمیسیون کشاورزی مجلس :

انتقاد از سهم ناچیز ایران در صادرات محصولات کشاورزی/ اولویت خریداران خارجی ارگاینک بودن محصولات است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سهم ناچیز ایران در صادرات محصولات کشاورزی گفت: محصولات کشاورزی برای صادرات نیازمند داشتن کیفیت تولید و ظاهری مناسب هستند.

انتقاد از سهم ناچیز ایران در صادرات محصولات کشاورزی/ اولویت خریداران خارجی ارگاینک بودن محصولات است

به گزارش هشت دی، محمدصادق حسنی  در رشت با انتقاد از سهم ناچیز ایران در صادرات محصولات کشاورزی به بازارهای هدف اظهار کرد: محصولات کشاورزی کشور هنوز نتوانسته برای صادرات به کشورهای همسایه ازجمله عراق صادر شوند.

وی یکی از دلایل جا ماندن محصولات کشاورزی ایران در بازارهای هدف را نداشتن ظاهر مناسب و چشمگیر محصولات دانست و افزود: دلیل اصلی کاهش صادرات محصولات کشاورزی در کشور عدم بسته‌بندی شکیل و استاندارد محصولات تولیدی در کشور است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصرف‌کنندگان در سایر کشورها نیز دنبال محصولات ارگانیک و سالم هستند گفت: عدم کنترل تزریق کود و سم توسط کشاورزان در مزارع تولیدی محصولات کشاورزی از دیگر دلایل پذیرفته نشدن محصولات کشاورزی تولیدی ایران است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از محصولات کشاورزی تولیدشده در کشور به عراق صادر می‌شوند اما به دلیل نداشتن ظاهر مناسب و یا کاهش کیفیت تولید به کشور برمی‌گردند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار عراق به لحاظ فرهنگی و تعاملات سیاسی باید در دست ایرانیان باشد تصریح کرد: تجار نمی‌توانند محصولات کشاورزی تولیدشده را به عراق که طبیعتاً بازار آن در دست ایران است صادر کنند اما شرط صادرات محصولات کشاورزی داشتن کیفیت و ظاهر مناسب است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه